کشورهای برتر گردشگری

چهارشنبه 25 اسفند 1400 جاذبه های گردشگری
کشورهای برتر گردشگری

کشورهای برتر گردشگری

 

در سال ۲۰۱۷ میلادی بیش از ۱٫۳ میلیارد نفر سفر کردند و مجموع درآمد این صنعت بزرگ به ۱٫۲۳ تریلیون دلار رسید. سازمان جهانی گردشگری در گزارش سالانه خود از آمار و ارقام گردشگری بین‌المللی در سال ۲۰۱۷ رونمایی کرد که همچنان نشان از افزایش تقاضا برای گردشگری بین‌المللی در تمامی نقاط جهان دارد

چینی‌ها همچنان «ولخرج‌ترین گردشگران جهان»

هم‌ کشورهایی با اقتصاد پیشرفته و هم کشورهایی با اقتصاد نوظهور، رشد خوبی از نظر میزان صرف هزینه گردشگران در مقاصد بین‌المللی در سال ۲۰۱۷ به ثبت رساندند. در این میان آمریکایی‌ها در مجموع ۱۲ میلیارد دلار بیشتر از سال قبل در مقاصد خارجی هزینه کردند که حاکی از رشد ۹ درصدی است. میزان هزینه‌های توریست‌های آمریکایی‌ در مقاصد خارجی طی سال ۲۰۱۷ در مجموع به ۱۳۵ میلیارد دلار رسیده استگردشگران چینی‌ سال گذشته ۸ میلیارد دلار بیشتر (۵ درصد رشد) از سال گذشته هزینه کردند که مجموع هزینه آن‌ها در سال به رقم چشمگیر ۲۵۸ میلیارد دلار در جهان می‌رسد. این کشور مهم‌ترین صادرکننده توریست در جهان است و توریست‌های چینی در مجموعه بیشترین هزینه‌ را در کشورهای مختلف خرج می‌کنند.

توریستهای آلمانی با ۸۴ میلیارد دلار، بریتانیایی‌ها با ۶۳ میلیارد دلار و فرانسه با ۴۱ میلیارد دلار پس از چین و آمریکا، بیشترین هزینه را در مقاصد گردشگری خارجی در سال ۲۰۱۷ داشته‌اند.گردشگران روسیه و برزیلی نیز به ترتیب ۵ و ۷ میلیارد دلار نسبت به سال گذشته خود بیشتر در کشورهای مختلف هزینه کردند. هزینه بالای گردشگران نشان‌دهنده افزایش ارتباطات، تسهیل اخذ ویزا و شکوفایی اقتصاد جهانی است.در سال ۲۰۱۷ در مجموع ۱.۳۲۳ میلیارد نفر توریست‌ برای بازدید از مقاصد سایر کشورها خاک کشور خود را ترک کردند.

کشورهای برتر گردشگری

کشورهای برتر گردشگری

کشورهایی که بیشترین هزینه را صرف گردشگری می‌کنند

آمریکا پردرآمدترین کشور

در فهرست پردرآمدترین مناطق گردشگری جهان به تفکیک کشور، آمریکا با ۲۰۶ میلیارد دلار در جایگاه نخست قرار گرفته و اسپانیا با ۶۰ میلیارد دلار، تایلند با ۵۰ میلیارد دلار، چین با ۴۴ میلیارد دلار و فرانسه با ۴۲ میلیارد دلار در رتبه‌های بعدی قرار گرفته‌اند.

کشورهای برتر گردشگری

کشورهای برتر گردشگری

پردرآمدترین کشورهای جهان از محل گردشگری

اروپا میزبان بیشترین گردشگر بین‌المللی

در سال ۲۰۱۷ میلادی، قاره اروپا در مجموع پذیرای ۵۱ درصد از گردشگران بین‌المللی بود و پس از آن منطقه آسیاپاسیفیک و آمریکا نیز به ترتیب ۲۴ و ۱۶ درصد از کل توریست‌های بین‌المللی را جذب کردند. سهم مناطق آفریقا و خاورمیانه از گردشگران بین‌المللی سال ۲۰۱۷ نیز به ترتیب ۵ و ۴ درصد بوده است.از لحاظ درآمدهای حاصل از گردشگری بین‌الملل در سال ۲۰۱۷ نیز قاره اروپا ۳۷ درصد این درآمدها را به خود اختصاص داد و منطقه آسیا و اقیانوسیه ۳۰ درصد، آمریکا ۲۵ درصد، خاورمیانه ۵ درصد و آفریقا ۳ درصد از مجموع درآمد بین‌المللی گردشگری در سال گذشته میلادی (۱,۲۳۷ تریلیون دلار) را از آن خود کردند.

کشورهای برتر گردشگری

کشورهای برتر گردشگری

سهم کمی و درآمدی مناطق مختلف جهان از گردشگری بین‌الملل (درصد)

از نقطه نظر تعداد گردشگر، قاره اروپا در سال گذشته میلادی میزبان ۶۷۱ میلیون نفر گردشگر بین‌المللی بوده که درآمد ۴۵۰ میلیارد دلاری را برای آن‌ها به ارمغان آورده است. همچنین ۲۰۷ میلیون نفر نیز به قاره آمریکا سفر کردند که با درآمد ۳۱۳ میلیارد دلاری همراه بوده است. منطقه آسیا اقیانوسیه، آفریقا و خاورمیانه نیز به ترتیب ۳۲۴، ۶۳ و ۵۸ میلیون توریست در سال گذشته میلادی داشته‌اند که ۳۷۱، ۳۳ و ۵۸ میلیارد دلار نیز از محل آن‌ها درآمد حاصل شده است.

کشورهای برتر گردشگری

کشورهای برتر گردشگری

جذب و درآمد گردشگری بین‌المللی در مناطق مختلف جهان

شمار گردشگران بین‌المللی در هر منطقه و قاره بزرگ جهان به‌صورت جزئی‌تر نیز در این گزارش بررسی شده است. در قاره اروپا به‌عنوان مثال منطقه جنوب و مدیترانه‌ای میزبان ۲۲۸ میلیون گردشگر خارجی بوده که درآمد ۱۷۵ میلیون دلاری را به ارمغان آورده است. غرب اروپا نیز با جذب ۱۸۱ میلیون دلار، درآمد ۱۴۵ میلیون دلار را به ثبت رسانده است. همچنین شمال اروپا ۸۰ میلیون و مرکز و شرق اروپا ۱۲۶ میلیون توریست خارجی در سال گذشته داشته‌اند.

کشورهای برتر گردشگری

کشورهای برتر گردشگری

آمار تفصیلی گردشگری بین‌المللی در قاره اروپا

آسیا اقیانوسیه نیز به چهار منطقه شمال شرق آسیا، جنوب آسیا، جنوب شرق آسیا و اقیانوسیه تقسیم شده که بیشترین سهم از گردشگران بین‌المللی با ۱۵۴ میلیون نفر مربوط به شمال شرق آسیا و کمترین آن با ۲۵ میلیون نفر مربوط به جنوب آسیا است.

کشورهای برتر گردشگری

کشورهای برتر گردشگری

آمار تفصیلی گردشگری بین‌المللی در آسیااقیانوسیه

در قاره بزرگ آمریکا نیز آمریکای شمالی ۱۳۱ میلیون توریست خارجی در سال گذشته جذب کرده که با درآمد ۲۴۴ میلیون دلاری همراه بوده است. آمریکای جنوبی نیز پذیرای ۲۵ میلیون توریست بین‌المللی بوده و ۲۷ میلیون دلار از این محل درآمد کسب کرده است. منطقه کارائیب و آمریکای مرکزی نیز به ترتیب ۲۵ و ۱۱ میلیون گردشگر داشته‌اند و ۳۰ و ۱۱ میلیون دلار نیز درآمد کسب کرده‌اند.

کشورهای برتر گردشگری

کشورهای برتر گردشگری

آمار تفصیلی گردشگری بین‌المللی در قاره آمریکا

نمودار گردشگری جهانی از سال ۱۹۵۰ تا چشم‌اندازِ ۲۰۳۰ نیز نشان از رشد چشمگیر این صنعت بزرگ در نزدیک به ۷۰ سال اخیر دارد. در سال ۱۹۵۰ شمار گردشگران بین‌المللی تنها به ۲۵ میلیون نفر می‌رسید، درحالی‌که این رقم در حال حاضر بالغ‌بر ۱٫۳ میلیارد نفر است و پیش‌بینی می‌شود تا سال ۲۰۳۰ به ۱٫۸ میلیارد نفر برسد.

کشورهای برتر گردشگری

کشورهای برتر گردشگری

نمودار رشد گردشگری بین‌الملل از سال ۱۹۵۰ تا چشم‌انداز ۲۰۳۰

 

باغ لاله های کرج

باغ لاله های کرج

جاذبه های گردشگری جذاب وعجیب

جاذبه های گردشگری جذاب وعجیب

×

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

انتخاب استان برای وضعیت آب‌و‌هوا