کدام شهرهای اروپایی بیشترین آمار جرم و جنایت را دارند؟ – فناوری

یکشنبه 8 بهمن 1396 فناوری

بر اساس اطلاعات منتشر شده در مورد جرم و جنایت از وبسایت آماری «نامیو» (Numbeo)، کشورهای ایتالیا، فرانسه و بریتانیا و شهرهای بسیاری در فهرست خطرناک‌ترین شهرهای اروپا دارند. 

مقاله‌های مرتبط:

مهم نیست کجا زندگی و کار می‌کنید یا به چه نقطه‌ای از این کره‌ی خاکی سفر می‌کنید؛ تحت هر شرایطی، امنیت فردی در الویت قرار دارد. اگر برای رسیدگی به کارهایتان سفر خارجی پیش رو دارید، می‌توانید اطلاعات وب‌سایت آماری «نامیو» را برای داشتن سفری امن و بی‌خطر به‌ کار گیرید.

این آمار، اطلاعات خطرناک‌ترین شهرهای اروپا و شاخص بروز جرم و جنایت آنها را بررسی می‌کند و در آن احساس فردی مردم در مورد میزان وقوع جرم در مکان‌های خاص، تغییرات اخیر در مورد وقوع جرم، میزان امنیت به‌ هنگام تنها راه رفتن، ترس از مورد ضرب و شتم و دزدی قرار گرفتن، امنیت وسایل نقلیه، ترس از مورد حمله یا تهدید، آزار و اذیت، توهین و فریب تندروهای محلی‌ و نژادی قرار گرفتن و در نهایت تهدید به دزدیدن اموال را شامل می‌شود. 

۱۰. سارایوو، بوسنی هرزگووین

سارایوو

سارایوو پایتخت بوسنی هرزگووین و همین‌طور بزرگ‌ترین شهر این کشور است. رودخانه‌ی «میلجاکا» از این شهر متراکم با حدودا ۴۴۰ هزار نفر جمعیت می‌گذرد. نرخ وقوع جرم در ساراویوو، متعادل و معمولی‌ است؛ به‌ همین دلیل وبسایت «Numbeo» امتیاز ۵۴ از ۱۰۰ را به این شهر داده است. با این‌حال، نمی‌توان گفت سارایوو همیشه امن است؛ زیرا طبق اطلاعات منتشر شده از OSAC Report (سازمان امنیت دیپلماتیک ایالات متحده)، جرم‌هایی همچون قتل، تجاوز، سرقت خودرو، ورود غیرقانونی به منازل، تیراندازی و دزدی اموال همواره در این شهر در حال وقوع است.

جرم‌های پیش‌پا افتاده‌ای مثل جیب‌بری و ضرب و شتم نیز در خیابان‌ها، به‌ ویژه در مناطق پر رفت و آمد گردشگری سارایوو شایع است. جرم‌های سازمان‌دهی شده نیز در این شهر انجام می‌شود؛ به‌ همین دلیل است که این کشور یکی از شاهراه‌های انتقال مواد مخدر، اسلحه و نیز قاچاق انسان به‌شمار می‌رود.

۹. گلاسکو، اسکاتلند

گلاسکو

گلاسکو بزرگ‌ترین شهر اسکاتلند است. گلاسکو با وجود رودخانه‌ «کلاید» شهری بندری محسوب می‌شود که طبق آمار جهانی منتشر شده در سال ۲۰۱۴، جمعیتی بالغ بر ۵۹۶ هزار نفر دارد. میزان وقوع جرم و جنایت در این شهر در حد معمول بوده و امتیاز «Numbeo» به گلاسکو تا پایان ماه مارس ۲۰۱۶ میلادی ۵۵/۶ از ۱۰۰ است. با نگاهی به وقایع رخ داده طی سه دهه‌ی گذشته تا سال ۲۰۱۲ در این شهر می‌توان دریافت، گلاسکو گرفتار در چنگال تبهکاران، مواد مخدر و جنایات ناشی از درگیری با چاقو بوده است.

با همه‌ این تفاسیر، طبق گفته‌ی «سازمان اقتصاد و صلح» در سال ۲۰۱۳، می‌توان گلاسکو را خشن‌ترین ناحیه‌ی بریتانیا تلقی کرد. در سال ۲۰۱۲ نرخ وقوع قتل ۲/۷ بر هر ۱۰۰ هزار نفر، در گلاسکو بود؛ در حالی که همین آمار برای لندن ۱/۶۷ نفر و در سرتاسر بریتانیا ۱ بر ۱۰۰ هزار نفر بوده است. در سال‌های اخیر، تا سال ۲۰۱۳، نرخ وقوع قتل تا نصف و جرم‌های خشونت‌آمیز تا ۳۰ درصد به سبب تشکیل «سازمان کاهش خشونت» توسط نیروی پلیس اسکاتلند، کاهش یافته‌اند.

۸. روتردام، هلند

روتردام

روتردام یک شهر صنعتی بندری در استان «هلند جنوبی» هلند است. طبق آمار منتشر شده از شورای شهر روتردام در سال ۲۰۱۲، این شهر ۶۱۶۴۵۶ نفر جمعیت دارد. میزان وقوع جرم و جنایت در این شهر نیز متوسط بوده و وبسایت «Numbeo» از ۱۰۰، امتیاز ۴۶/۶۷ را به روتردام داده است. با این وجود، این شهر و بندرش مورد استفاده‌ی قاچاقچیان مواد برای قاچاق انواع مواد مخدر به‌ویژه کوکائین به اروپا است.

طبق گزارشی که سازمان OSAC در سال ۲۰۱۵ منتشر کرد، گردشگرانی که به روتردام می‌آیند، معمولا طعمه‌ی جیب‌بری، سرقت خودرو، ربوده شدن تلفن همراه، لپ‌تاپ و دیگر اشیای قیمتی می‌شوند که عمده‌ی این اتفاق‌ها در فرودگاه، ایستگاه‌های حمل و نقل و تراموا (اتوبوس برقی) به‌ویژه در شب‌ها اتفاق می‌افتد. با نگاهی به روتردام، می‌توان منطقه‌ی «زوید» را به‌علت بیکاری و فقر، ناامن‌ترین قسمت شهر دانست.

۷. کاونتری، انگلستان

کاونتری

کاونتری، شهری در شهرستان «میدلند غربی» در مرکز انگلیس است. طبق گزارش شورای شهر کاونتری در سال ۲۰۱۳، جمعیت تقریبی این شهر ۳۲۹.۸۰۰ نفر است. چرخ اقتصاد کاونتری بر پایه‌ صنعت خودروسازی می‌چرخد. اگرچه جرم و جنایات بسیاری در کاونتری در حال وقوع است، اما از نظر وبسایت «Numbeo»، میزان جرم در این شهر متوسط بوده و به آن امتیاز ۵۹/۳۸ از ۱۰۰ را داده است. نقاطی که بیشترین میزان جرم کاونتری در آن رخ می‌دهد، «ویلنهال»، «فولزهیل»، «هیل‌فیلدز» و «وود اند» است.

رفتارهای ضد اجتماعی، دزدی از منازل، سرقت، قاچاق مواد مخدر، زورگیری، تجاوز جنسی و سرقت از فروشگاه موجب ناامنی این شهر شده‌اند. طبق یک بررسی «Daily Mirror» از جولای تا دسامبر ۲۰۱۳، مشخص شد متوسط وقوع جرم از هر ۱۰۰ نفر در کاونتری ۴/۷۸ نفر است؛ در حالی که همین میزان برای بریتانیا ۶/۵۸ از هر ۱۰۰ نفر است.

۶. لیل، فرانسه

لیل

لیل مرکز منطقه‌ی «نورد» فرانسه بوده و به‌خاطر جمعیت بالای دانش‌آموزان و دانشجویانش معروف است. جمعیت این شهر طبق آمار منتشر شده از سازمان ملل در سال ۲۰۱۰، حدودا ۲۲۷۵۶۰ نفر است. طبق رده‌بندی وبسایت «Numbeo»، لیل به لحاظ وقوع جرم و جنایت، شهری متوسط بوده که امتیازش ۵۶.۲۵ از ۱۰۰ است، اما طی سال‌های اخیر، میزان ناامنی به دلیل بیکاری افزایش یافته است. طبق گزارش‌ها سازمان «Trading Economics» در سال ۲۰۱۵، میزان بیکاری جوانان فرانسوی ۲۵/۹درصد است.

بیکاری موجب افزایش ناامنی در متروها شد؛ به‌طوری‌ که تبهکاران جوان، مسافران را طعمه‌ی خود قرار دادند. همچنین در سال ۲۰۱۴ گزارشاتی مبنی بر آزار و اذیت جنسی زنان نیز ثبت شده است. چنین حوادثی منجر به تشکیل گروه‌های تبهکاریِ جناح-راستی مانند «Génération Identitaire» (اتحاد نسل‌ها) شد که شروع به سرنگونی خلافکاران زیرزمینی متروها کردند.

۵. مارسی، فرانسه

مارسی

مارسی یک شهر بندری در جنوب فرانسه است که معروف به «پایتخت فرهنگی» اروپا نیز هست. طبق آخرین آمار جهانی منتشر شده در سال ۲۰۱۴، جمعیت این شهر حدود ۸۵۵ هزار نفر است. نرخ وقوع جرم در مارسی بالا بوده و وبسایت «Numbeo» نیز امتیاز ۶۸/۷۵ از ۱۰۰ را به این شهر اختصاص داده است. جرائم پیش پا افتاده‌ای مثل ضرب و شتم، دزدی از داخل خودرو، کیف‌قاپی و همین‌طور جنایات سنگین نیز در این شهر اتفاق می‌افتند؛ عمده‌ی این جرائم در حومه‌های شهر که مردمش از درآمد ناکافی برخوردارند به وقوع می‌پیوندد.

ریشه‌ اصلی این مسئله را می‌توان در افول اقتصادی مارسی طی چند سال اخیر جستجو کرد که موجب افزایش نرخ بیکاری تا ۱۳درصد نیز شده است. در نتیجه‌ی همین مشکلات، جنگ بین تبهکاران، تبعیض نژادی، قتل، قاچاق مواد مخدر تحت کنترل گروه‌های تبهکاری، فساد پلیس و جرم‌های سازمان‌دهی شده از جمله مواردی هستند که گریبان‌گیر قسمت‌های داخلی شهر شده است. با این‌حال، باز هم مناطق امنی در شهر برای گشت و گذار و زندگی وجود دارد.

۴. ناپل، ایتالیا

نپال

ناپل مرکز ناحیه‌ی کامپانیا در جنوب ایتالیا است. این شهر جمعیتی در حدود یک میلیون نفر دارد. امروزه، صنعت گردشگری، تجارت و کشاورزی شالوده‌ی اقتصاد ناپل را تشکیل می‌دهد، اما این شهر در گذشته، یک شهر صعنتی تمام عیار بوده است. نرخ وقوع جرم در این شهر بالا بوده و وبسایت «Numbeo» تا ماه مارس ۲۰۱۶ میلادی، امتیاز ۶۸/۹۸ از ۱۰۰ را به این شهر داده است. بر اساس اعلام سازمان «Borgen Project» از زمان رکود اقتصادی سال ۲۰۰۸ تا کنون، نرخ بیکاری در این شهر بین ۲۸ الی ۴۰ درصد بوده که خود دلیلی بر وقوع انواع و اقسام جرم است.

طبق آمار منتشر شده توسط OSAC در سال ۲۰۱۵، سرقت از خانه، جیب‌بری، سرقت از داخل خودرو، کیف‌قاپی، ضرب و شتم و قاچاق مواد مخدر در شهر بسیار معمول و رایج بوده است. تبهکاران در این شهر، خودروهای کرایه‌ای را متوقف کرده و پس از دزدیدن اشیای قیمتی درون آن، خودرو را با در و پنجره‌های باز رها می‌کنند. چنین خشونت و جرائم سازماندهی‌شده‌ای، بین گروهک‌های مافیایی کامورا که فعالیت‌های غیرقانونی، قاچاق و عملیات زورگیری را مدیریت می‌کنند نیز در ناپل وجود دارد.

۳. تورین، ایتالیا

تورین

تورین شهری در شمال ایتالیا و نیز مرکز منطقه‌ی کوهستانی «پیدو مونت» است. طبق گزارشی که سازمان «شبکه‌ی اروپایی گردشگری» در سال ۲۰۱۲ منتشر کرد، جمعیت این شهر حدود ۹۰۹هزار نفر است که اگر مناطق مرکزی را نیز در نظر بگیریم جمعیتش به ۲/۲ میلیون نفر خواهد رسید. تورین مملو از انواع مشاغل، صنایع و مراکز فرهنگی‌ است. با این‌ حال نرخ وقوع جرم در تورین بالا بوده و وب‌سایت «Numbeo» تا فوریه ۲۰۱۶، امتیاز ۶۲/۸۸ از ۱۰۰ را برای این شهر در نظر گرفته است.

طبق اطلاعات سازمان «شورای امنیت برون‌مرزی ایالات متحده»، ناآرامی‌های داخلی، عامل خطری برای گردشگران و نیز ساکنان شهر تورین محسوب می‌شود. این موضوع به سبب وجود چندین گروهک ضد دولتی در شهر است که حتی هر از گاهی اقدام به آشوب علیه مسئولان و ماموران محلی می‌کنند. طبق گزارش ISTAT، سرقت، دزدی از خانه و آسیب به اموال عمومی جزو جرائمی هستند که به‌طور معمول در تورین رخ می‌دهند.

۲. باری، ایتالیا

باری

باری، شهری بندری در کرانه‌ی دریای آدریاتیک است که مرکز آپولیا، ناحیه‌ای در جنوب ایتالیا نیز هست. طبق اطلاعات منتشر شده از «سازمان ملی آمار ایتالیا» در سال ۲۰۱۳، جمعیت این شهر بیش از ۳۲۲ هزار نفر است. فعالیت‌های مجرمانه در باری بالا بوده و وبسایت « Numbeo» امتیاز ۶۷/۶۵ از ۱۰۰ را به این شهر داده است. جرائم پیش پا افتاده و دزدی‌های خیابانی در کوچه پس کوچه‌های هزارتویی مانند باری، امری رایج بوده و همین موضوع موجب منصرف شدن گردشگران از آمدن به این شهر شده است.

نرخ بالای بیکاری که ناشی از رکود اقتصادی‌ است، به هرچه ناامن‌تر شدن باری کمک می‌کند؛ با این‌حال، علت اصلی ناامنی این شهر به سبب وقوع جرائم سازماندهی‌ شده است. طبق گزارشی که سازمان اطلاعات عمومی یوروپل «EuroPol» در سال ۲۰۱۳ منتشر کرد، از باری با عنوان «دژ مستحکمی از جرائم» یاد شد که با وجود گروهک‌های مافیا مانندِ خود مثل کامورا، امور فعالیت‌های تبهکاری را در دست گرفته‌اند. وجود این مشکلات منجر به خشونت و قتل می‌شود، مخصوصا زمانی‌ که بین گروهک‌های یاد شده، کشمکش‌هایی بر سر مسئله‌ی کنترل مواد مخدر، سلاح و قاچاق سیگار در شهر و نیز اخاذی در بخش‌های سازمانی به‌ وجود می‌آید.

۱. روستوف نا دونو، روسیه

شهرهای خطرناک اروپا

«روستوف نا دونو» بزرگ‌ترین شهر جنوب روسیه، مرکز ناحیه‌ی روستوف و منطقه‌ی جنوبی فدرال روسیه است. این مکان، شهری صنعتی و مرکز تجاری بانک‌های «دون-ریور» و شهر اصلی بندری دریای آزوف است. جمعیت روستوف نا دونو بیش از ۱.۱ میلیون نفر است. جرم و جنایت مشکل اصلی روستوف نا دونو است و از آنجایی‌ که این شهر در کل منقطه‌ی روستوف قرار گرفته، طی سال‌های اخیر افزایش بسزایی در وقوع انواع جرائم وجود داشته است.

وبسایت «Numbeo» به این شهر نرخ بالای ۷۷/۲۷ از ۱۰۰ را داده است. مجاورت منطقه‌ی جنوبی فدرال روسیه با مرز جنگ‌زده‌ی دونباس در اوکراین، یکی از عمده دلایل میزان بالای جرم و جنایت در این شهر قلمداد می‌شود. وزارت داخلی روستوف در سال ۲۰۱۵ گزارش داد که از ماه آوریل تا ژوئن، شاهد افزایش نرخ جرم تا ۲۱/۳درصد بوده‌اند. این میزان افزایش در جرم و جنایت ناشی از قاچاق غیرقانونی اسلحه است که خود به‌ علت وقوع جنگ داخلی طی جدایی ناحیه‌ی دونباس اوکراین بوده که بین ارتش اوکراین و هوادارن حکومت رخ داد.


منبع : زومیت

انتخاب هم‌تیمی توسط اعضای گروه، بازدهی آن را بالا می‌برد - فناوری

نگاه نزدیک به پیشرانه انقلابی مزدا اسکای اکتیو - فناوری

×

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

انتخاب استان برای وضعیت آب‌و‌هوا