کتاب داستان دو شهر اثر چارلز دیکنز

سه‌شنبه 16 اسفند 1401 کتاب

مشخصات کتاب داستان دو شهر

نام کتاب : داستان دو شهر

نویسنده : چارلز دیکنز

مترجم : ابراهیم یونسی

ناشر چاپی : انتشارات نگاه

سال انتشار : ۱۳۹۱

 

معرفی کتاب داستان دو شهر

ماجرای کتاب داستان دو شهر اثر چارلز دیکنز، در لندن و پاریس، قبل و در طول انقلاب فرانسه رخ می‌دهد. این رمان با فروش ۲۰۰ میلیون نسخه در جهان، پرفروش‌ترین کتاب تک‌جلدی انگلیسی ‌زبان دنیا و یکی از مشهورترین رمان‌ها در ادبیات داستانی جهان محسوب می‌شود.رمان داستان دو شهر (A Tale Of Cities)، به شرح حال چند نفر متفاوت می‌پردازد که مهم‌ترین آن‌ها چارلز دارنه و سیدنی کارتن هستند. دارنه یک اشرافی‌زاده است که در جریان انقلاب فرانسه به نوعی قربانی می‌شود و سیدنی کارتن نیز فردی است که پس از تحمل رنج فراوان، در تلاش است تا زخم‌های خود را با عشق به همسر دارنه التیام بخشد.

معرفی کتاب داستان دو شهر

معرفی کتاب داستان دو شهر

خلاصه کتاب داستان دو شهر

داستان دو شهر داستان دختری به نام «لوسی» است که در جریان انقلاب فرانسه درجست‌و‌‌جوی پدر خود، او را در اتاق زیر شیروانی و در شرایط اسفناکی در پاریس پیدا می‌کند و با او به انگلستان می‌رود. «لوسی» با زندانی سیاسی به نام «چارلز دارنی» که یک نجیب‌زاده‌ی فرانسوی است، آشنا می‌شود. «لوسی» به کمک وکیل مدافع متبحر چارلز به نام «سیدنی کارتن» برای آزادی او تلاش می‌کنند. در مسیر آزادی «چارلز» و بازگشت او به فرانسه، قصه‌ داستان دو شهر ادامه پیدا می‌کند.این داستان در سه بخش کتاب اول: زندگی دوباره، کتاب دوم: ریسمان طلایی و کتاب سوم: مسیر طوفان نوشته شده است.

خلاصه کتاب داستان دو شهر

خلاصه کتاب داستان دو شهر

معرفی نویسنده کتاب داستان دو شهر

چارلز جان هوفام دیکنز ۷ فوریه ۱۸۱۲ متولد شد. از کودکی مجبور بود تا در کارخانه کار کند. پدرش که قادر نبود بدهی‌هایش را پرداخت کند زندانی شده بود. وقتی دوران حبس پدر تمام شد، دیکنز به تحصیلاتش ادامه داد. سپس کارمند دفتر یک وکیل و بعد گزارشگر روزنامه شد. کتاب‌های مشهور او نیکلاس نیکلبی، سرود کریسمس، دیوید کاپرفیلد، آرزوهای بزرگ، الیور تویست و داستان دو شهر است. از کتاب‌های او تا به حال اقتباس‌های سینمایی و تئاتری بسیاری صورت گرفته است.

چارلز جان هوفام دیکنز

چارلز جان هوفام دیکنز

اقتباس از کتاب داستان دو شهر

  • در سال ۱۹۱۱ نخستین نسخهٔ سینمایی از این رمان به کارگردانی ویلیام جی هامفری به‌صورت صامت در آمریکا ساخته شد. بازیگران آن عبرت بودند از: ماوریس کاستلو، فلورنس ترنر، جان بانی، نورما تالماج، ویلیام جی هامفری
  • نسخه‌ٔ سینمایی و صامت دیگری از این رمان به کارگردانی فرانک لوید در سال ۱۹۱۷ در آمریکا منتشر شد. بازیگران اصلی آن ویلیام فارنوم، جوئل کارمن و چارلز کلاری بودند.
  • در سال ۱۹۳۵ فیلم دیگری از داستان دو شهر در ایالات متحده به کارگردانی جک کانوی ساخته شد. رونالد کولمن، بازیل رتبون، الیزابت آلن، بلانش یورکا و جان دیویدسون در این اثر ایفای نقش کردند.
  • نسخه‌ٔ دیگر این رمان در سال ۱۹۵۸ به کارگردانی رالف توماس در بریتانیا منتشر شد. بازیگران آن را دیرک بگارد، آلفی بیس، سسیل پارکر، کریستوفر لی، دونالد پلیسنس و دانکن لمانت تشکیل می‌دهند.
  • در سال ۱۹۸۰ نیز فیلمی تلویزیونی از رمان داستان دو شهر به کارگردانی جیم گودارد ساخته شد.
اقتباس از کتاب داستان دو شهر

اقتباس از کتاب داستان دو شهر

بخشی از کتاب داستان دو شهر

«هوا تاریک‌تر شد، درختانی که عمارت اربابی قدیمی را در برگرفته و آن را از مناطق اطراف جدا کرده بودند با وزش باد می‌جنبیدند، گویی در تاریکی، ساختمان تیره و بزرگ را تهدید می‌کردند. بر دو پلکان مقابل ایوان عمارت، باران شدیدی می‌بارید و چون پیک چابکی که ساکنان را بیدار کند بر دروازه می‌کوبید. باد سرکش درون تالار می‌وزید، مویه کشان از پله‌ها بالا می‌رفت و پرده‌های تخت آخرین مارکی را می‌آشفت. از شرق، غرب، شمال، جنوب، چهار جثه‌ی درهم و آشفته به سختی ره می‌سپردند و در حالی که علف‌های بلند را زیر پا می‌گذاشتند و شاخه‌ها را می‌شکاندند از میان جنگل‌ها پیش می‌آمدند تا در حیاط عمارت به هم بپیوندند. برای لحظه‌ای چهار روشنایی در چهار جهت مختلف حرکت کردند و دوباره همه جا تاریک شد.»

کتاب هری پاتر و سنگ جادو

کتاب بلیدرانر اثر فیلیپ کی دیک

×

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

انتخاب استان برای وضعیت آب‌و‌هوا