برنامه ریزی موفق/ برای یک برنامه ریزی موفق چه کارهای انجام دهیم

دوشنبه 27 اردیبهشت 1400 موفقیت

لیست مطالب

1-برنامه ریزی موفق

2-برای داشتن یک برنامه  ریزی دقیق و موفق  

برنامه ریزی موفق

با یک برنامه ریزی موفق اهداف بزرگی که  در سر دارید و نمی دانید آن ها را چگونه پیش ببرید  می توانید کارهایی را که باید برای رسیدن به  اهدافتان را مشخص کنید و بر اساس آن برنامه کارهایتان را پیش ببرید.

یکی از مهم‌ترین اصل هایی که باعث موفقیت هر فرد  در انجام کارهایش می شود داشتن یک برنامه ریزی صحیح و اصولی است که بر اساس آن بتواند از زمان هایی که دارد به نحو احسنت استفاده کند داشتن یک برنامه دقیق و منظم نیازمند رعایت یک سری اصول  می باشد تا بهترین نتیجه را از برنامه ریزی هایی که کرده اید داشته باشد .

برای انجام وظایف و امور زندگی و شغلی خود به صورت روزانه و صحیح  و همچنین انجام پروژه های بلند مدت و طولانی و رسیدن به نتایج ایده آل و کسب موفقیت، یکی از ضروری ترین کارهایی که می بایست انجام دهیم داشتن یک برنامه ریزی موفق و دقیق است .

همچنین یکی از فواید برنامه ریزی موفق این است که باعث می شود انگیزه و اراده ی شما برای انجام کارها افزایش یابد.برای هر کاری که می خواهید انجام دهید وقت کافی بگذارید و با تمام توان برای رسیدن به هدف انتخاب شده تلاش کنید .

برنامه ریزی موفق

برنامه ریزی موفق

برای داشتن یک برنامه  ریزی دقیق و موفق  :

 

1-روزهای آزاد خود  را مشخص کنید:

چند روز بررسی کنید که روز هایتان را چگونه سپری می کنید زمان های آزاد را یاداشت برداری کنید کارهای روزانه را لیست کنید نحوه انجام کارها را هم دقیقا با زمانی که برایش سپری می کنید در فهرستی مشخص کنید .

 

2-اولویت بندی کارها:

کارها را اولویت بندی کنید شما  برای به دست آورده نتیجه بهتر در برنامه ریزی باید کارها را بر اساس میزان اهمیت دسته بندی کنید.

برنامه ریزی موفق

برنامه ریزی موفق

3-تجزیه و تحلیل کارهای:

کارهایی را که در برنامه ریزی خود لیست کرده اید تجزیه‌وتحلیل  کنید.بعد از مشخص کردن اولویت انجام دادن کار زمانی که برای انجامش لازم دارید را تعیین کنید سپس برای صرف نشدن وقت لوازم و مواد مورد نیاز جهت انجام آن را در لیست خرید قرار دهید همیشه سعی کنید کاری که می خواهید شروع کنید چند روز قبل لوازم مورد نیازش تهیه شده باشد تا در انجام آن وقت کم نیاورید .در توانایی خود برای انجام کار ها هم دقت کنید شاید بعد از بررسی به این نتیجه برسید که می‌توانید بعضی از کارها را به صورت بهتری انجام دهید و یا انجام آن‌ها را به فرد دیگری واگذار کنید.

4- اتقافات ورویدادها پیش بینی نشده را مدیریت کنید

اتفاقات پیش بینی نشده را در  برنامه ریزی هایتان در نظر بگیرید قطعا” اتفاقات و رویدادها هستند که تحت کنترل ما نیستند  همچنین همیشه در زندگی اتفاقات غیر قایل پیش بینی اتفاق می افتند که ممکن است کل کارهای ما را به هم بریزند . در نتیجه باید دقت داشت در هنگام برنامه ریزی باید زمانی  را برای این گونه اتفاقات در نظر بگیرید.تا در صورت پیش آمدن آن ها سر در گم نشده و  با کمبود وقت و عدم رسیدگی رو به رو نشوید.

 

برنامه ریزی موفق

برنامه ریزی موفق

 

5-آمادگی بدنی :

هر فرد بسته به سیستم بدن خود باید ساعت های پر بازده خود را پیدا کند و بر روی این ساعت ها بیشتر تمرکز کند چون موفق ترین کارها در پر بازده ترین ساعت  روز انجام می گیرد .برای مثال برخی از افراد در ساعات ابتدایی صبح بازدهی بیشتری دارند و بعضی از افراد در ساعات بعد از ظهر این گونه هستند.

 

6-برای زمان آزاد خود برنامه ریزی کنید:

یک برنامه ریز موفق و دقیق برای زمان ها استراحت و آزاد خودداشته باشید .باید بدانید که چه میزان از این وقت آزاد قرار است به  تفریح، تماشای تلویزیون و … اختصاص یابد.

پس از آن که برای رسیدگی به امور و انجام کارهای خود به برنامه ریزی پرداختید، باید نگاهی به زمان خالی باقی مانده بی اندازید.این زمان خالی باقی مانده که همان وقت آزاد شماست هم نیازمند برنامه ریزی است.بله همین طور است شما برای تجربه ی یک برنامه ریزی موفق باید حتی برای وقت آزادتان هم برنامه ریزی داشته باشید.

والدین موفق چگونه با کودک خود رفتار می کنند؟

تربیت فرزندان/8 تا از ویژگی های والدین موفق در تربیت کودکان

موفقیت

موفقیت/12 تعریف موفقیت هرگز نباید نادیده بگیرید  

×

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

انتخاب استان برای وضعیت آب‌و‌هوا