کاربرد پیچ ام دی اف در قفسه ریلی

دوشنبه 12 اردیبهشت 1401 بازار

کاربرد پیچ ام دی اف در قفسه ریلی

 

سلام به مخاطبان گرامی و همراهان همیشگی ما. امروز قصد داریم تا شما را با کاربرد پیچ ام دی اف در قفسه ریلی آشنا کنیم. پیچ های ام دی اف یکی از محبوب ترین پیچ های موجود در بازار به حساب می‌آیند که عملکرد و کاربردهای خاص خود را دارند. همچنین وقتی صحبت از قفسه ریلی میشود، حرکت دادن طبقات بدون تماس دست یکی از معضلات امروزه به حساب می‌آید که با ورود ترمز الکتروموتور به این صنعت، راه حل مناسب خود را نیز پیدا کرده است. با ما همراه باشید تا حقایق باور نکردنی ای در ارتباط با صنایع روز دنیا به دست آورید.

آشنایی با قفسه ریلی

 

قفسه ریلی برای کالاهای سنگین و دارای حجم مورد مصرف قرار میگرد، این اقلام روی پالت‌های مسطح و یا پالت‌های دیواره دار به‌صورت یکپارچه خواهند گرفت و توسط لیفتراک بارگذاری میشوند.

قفسه ریلی از اجزای مختلفی اعم از: قاب و اجزای آن، بازو (در ابعاد و تحمل‌های مختلف)، رابط‌های بین قاب، قفل بازو، زیر پالتی، پالت پروفیلی، محافظ ستون، بازوی تقویت، زیر جعبه‌ای، محافظ قاب و … تشکیل شده است، رنگ استاندارد قاب‌ها معمولا طوسی، بازوهای و اجزای طبقات نارنجی و اتصالات گالوانیزه طراحی شده است، این قفسه ریلی ها در انبارهای مواد، کالاها، قطعات سبک و سنگین، سردخانه‌ها و سایر موارد، کاربرد دارد.

 

 

 

کاربرد قفسه ریلی در صنعت

 

_ قابلیت جابجایی ارتفاع طبقات

 

_ تنوع در اندازه‌ها و تحمل‌های طبقات

 

_ دسترسی آسان به طبقات بارگذاری

 

_ قابلیت اتصال پیچ  ام دی اف و مهره‌ای ریلی به یکدیگر

 

_ طراحی و اجرا به‌صورت چندین طبقه و متناسب با ارتفاع و ابعاد فضای موجود

 

این سیستم علاوه بر محل بارگذاری بارهای پالتی، مسیر تردد لیفتراک نیز می باشند که راهروهای اضافی در قفسه ریلی خودراهرو حذف شده، در این روش آخرین بار گذاشته شده، اولین باری است که  قابل ‌برداشت است یعنی روش (LIFO) و به‌ استثناء بازو، ریل‌ها و تعدادی از مهاربندها سایر اجزا شباهت زیادی به قفسه متحرک دارد.

اجزای قفسه ریلی خودراهرو شامل قاب و اجزای آن (در ابعاد مختلف)، بازوهای شیب‌دار(در ابعاد و تحمل‌های مختلف)، بازوهای مهار سقف (در ابعاد و تحمل‌های مختلف)، مهاربندهای پشت و بین قاب، ریل‌های طبقات، استپ پالت و اتصالات می باشند، قفسه بندی ریلی خودراهرو دارای رنگ استاندارد قاب طوسی می باشد و از اجزای مختلفی اعم از بازوهای شیب‌دار نارنجی، ریل‌ نارنجی، مهاربند نارنجی یا طوسی و اتصالات گالوانیزه تشکیل شده است. کاربرد این ابزار در سردخانه‌ها و انبارهای مواد و انبارهای محصول بهترین کاربرد دارند.

 

برای سفارش کمد بایگانی ریلی کلیک کنید

در مکان‌های صنعتی مانند سردخانه‌ها، کارخانه‌ها، شرکت‌های تولیدی و غیره معمولاً به یک انبار نیز نیاز خواهید داشت. این انبار برای ذخیره‌سازی مواد اولیه یا محصولات مورد استفاده قرار می‌گیرد. در یک انبار استفاده بهینه از فضا، حفظ کیفیت محصولات یا مواد خام اولیه، انبار گردانی، سهولت دسترسی، نظم بخشی به محیط و غیره باید از قفسه ریلی استفاده کرد.

 

 

 

قفسه بندی ریلی انبار در مجموعه کمد بایگانی ریلی یا همان قفسه بایگانی ریلی قرار دارد که یک فرق اصلی با قفسه ریلی پیشخوان وویترین در فروشگاه ها و مواردی از این دست دارد. در انبارها سهولت دسترسی و استفاده‌ی صحیح از کل فضای انبار اهمیت پیدا می‌کند. در حالی که در فروشگاه‌ها نمای ظاهری و بیرونی جزء ملاک‌های اولیه دسته‌بندی می‌شود. در این مقاله قصد داریم به راهنمای انتخاب سیستم طبقه بندی مناسب انبارصحبت کنیم.

 

انتخاب قفسه ریلی مناسب انبار

 

انتخاب سیستم فسه بندی انبار با توجه به محیط و کارایی اماکن مورد بررسی قرار می گیرد هم چنین برآورد هزینه ای که توسط انباردار مورد بررسی قرار میگیرد سفارش داده می شود تا دسترسی به محصولات هم چنین در صورت نیاز به انبار گردانی را در فضای مربوطه آسان گرداند. با توجه به اینکه سیستم قفسه ریلی انبار با توجه به تنوع زیاد ویژگی های منحصر به فردی در هر یک از تجهیزات انبارداری و ظروف نگهداری مواد، لازم است چند نکته مهم را در حین انتخاب مد نظر قرار دهید.

 

هر سالنی بسته به محیط و ابعادشان دارای ابعاد و اندازه های متفاوتی هستند مثلا انبار ردن محصولات فروشگاهی یا کارخانه جات و هم چنین عمده فروش ها در انبار هایی که بزرگ هستند، نگهداری کالا یا مواد بر روی پالت های استاندارد انجام می گیرد. البته می توان گفت شاید گزینه مناسب جهت قفسه ریلی راهرو باریک و یا سیستم خود راهرو باشد. در سیستم راهرو باریک با کاهش عرض راهروها امکان افزایش ظرفیت در سیستم خودراهرو با حذف کل راهروها و تبدیل آنها به محل استقرار پالتها امکان افزایش ظرفیت بوجود می‌آید.

 

انتخاب قفسه ریلی بر اساس ابعاد سالن

 

با توجه به ساختار کلی هر یک از طبقه های به کار رفته در محیط های صنعتی و غیره، چیدمان و دسترسی به کالاها با هم متفاوت می باشد. به عنوان مثال، در سیستم قفسه بندی ریلی خود راهرو بخاطر نحوه قرار گرفتن پالت ها در کنار یکدیگر، سیستم دسترسی به صورت FIFO و LIFO می باشد. در مقابل، برخی از انواع قفسه‌ها مانند قفسه بندی مشبک ریلی امکان دسترسی مستقیم وجود دارد و گزینه مناسبی برای محصولاتی می باشد که دارای تاریخ انقضا هستند. در نتیجه می توان گفت برای انتخاب قفسه ریلی مناسب انبار گزینه ایده آل را با توجه به نوع محصولات و سیستم انبارداری و نحوه دسترسی به اقلام قرار گرفته در هر طبقه برگزینید.

 

آشنایی با پیچ ام دی اف

 

پیچ ام دی اف یکی از مهم ترین اجزای کار در صنایع چوبی است؛ این لوازم به ظاهر کوچک کاربرد بسیار مهمی در انواع مصنوعات چوبی دارد. یکی از چوب های محبوب در بازار امروز، که به خوبی جای خودش را در دل مشتریان پیدا کرده، چوب ام دی اف است. این چوب با سایر چوبها نظیر نئوپان و تخته چند لایه تفاوت های بسیاری دارد.

 

کلمه mdf مخفف عبارت (medium density fibreboard) می باشد. فرآیند تولید چوب های ام دی اف به این صورت است که خرده های چوب را جمع می نمایند و تبدیل به خمیر می کنند. سپس این خمیر را طی یک فرآیند دیگر تبدیل به چوبی سخت و آبگریز می کنند، که به آن ام دی اف می گوئیم.

 

روش های بستن پیچ ام دی اف

 

بستن پیچ ام دی اف همواره ممکن است یکی از چالش های یک نجار حرفه ای و ام دی اف کاران باشد. ام دی اف کاران به منظور افزایش کیفیت کار و همچنین افزایش سرعت در کار روش های متعددی را برای مونتاژ و بستن پیچ ها انتخاب می کنند.

 

دریل شارژی عصای دست نجار

 

در گذشته نجار ها را همه با میخ و چکش می شناختیم؛ اما به مرور زمان ابزار آلات کلاسیک جای خود را به ابزار و یراق آلات نوین سپردند. امروزه برای بستن پیچ های ام دی اف نجاران از دریل شارژی استفاده می کنند. این وسیله به منظور سهولت در انجام عمل مونتاژ کاری و همچنین بالا رفتن سرعت کار طراحی شده است. برخی از مدل های این دستگاه به صورت مستقیم به برق وصل می شوند و نجار می تواند با استفاده از سری های مختلفی که دارد عمل بستن پیچ های مختلف را به راحتی انجام دهد.

 

در صورتی که دریل شارژ باشد نجار می بایست همواره باتری زاپاس همراه خود داشته باشد، تا در زمان اتمام باتری کارش لنگ نماند. البته باتری این وسیله از کیفیت خوبی برخوردار است و شارژ را خوب نگه می دارد.

 

انواع دریل پیچ گوشتی های شارژی

 

پیچ گوشتی های شارژی به منظور سهولت در امر بستن پیچ ام دی اف، در طرح ها و ولتاژ های مختلف ساخته شده و در بازار موجود هستند. این پیچ گوشتی ها دارای ابعاد مختلفی هستند و هر کدام کاربرد خاص خود را دارند. پیچ های ام دی اف معمولا به راحتی در داخل کار فرو می روند و علت این امر آن است که، بافت چوب ام دی اف به طوری ساخته شده که اگر پیچ ام دی اف را به درستی روی آن قرار دهیم و فشار لازم برای بستن آن وارد کنیم در کمترین زمان به را حتی بسته می شود.

 

خود پیچ نیز به دلیل جنس فولادی و رزوه های بسیار تیز باعث آسان تر بسته شدن می شود. پیچ ام دی اف اصولا بسیار تیز است و در صورتی که بر روی تخته نئوپان آن را ببندید، ممکن است به فرم تخته آسیب بزند و به طور کامل کار ار خراب کند.

 

این دریل ها که بیشتر برای بستن پیچ های ام دی اف مورد استفاده قرار می گیرند دارای برخی ویژگی های جانبی نیز هستند؛ برای مثال برخی از آن ها در مقابل آب خوردگی به خوبی مقاومت می کنند، یا اینکه سطح بدنه ی آن ها طوری طراحی شده که در صورت سقوط در حین کار دریل پیچ گوشتی آسیب جدی نبیند. داشتن باتری زاپاس، نشانگر میزان باتری، قطع کن هوشمند و چراغ led نیز از دیگر خصوصیات جانبی این ابزار کاربردی می باشد.

چگونه خوابیدن با چراغ روشن می تواند موجب بیماری شود

مبل

مبل تخت خواب‌شو، تخت 1 طبقه یا 2 طبقه؟ کدام یک برای شما مناسب‌تر است؟

×

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

انتخاب استان برای وضعیت آب‌و‌هوا