چیزکیک توت سه لایه

چهارشنبه 21 اردیبهشت 1401 آشپزی
پخت چیزکیک توت سه لایه

چیزکیک توت و پنیر چند لایه را برای یک دسر تابستانی چشمگیر درست کنید.

مواد لازم:چیزکیک

100 گرم کره، ذوب شده، به علاوه اضافی برای قالب
200 گرم بیسکویت
2 برگ ژلاتین
50 گرم تمشک
50 گرم شکر به اضافه 2 قاشق غذاخوری
350 گرم توت فرنگی
پنیر نرم پرچرب 500 گرم
250 میلی لیتر خامه دوبل
چند قطره رنگ خوراکی قرمز یا صورتی
1 قاشق غذاخوری وانیل
50 گرم شکلات سفید، ذوب شده
چند قطره عصاره لیمو (اختیاری)

پخت چیزکیک توت سه لایه

پخت چیزکیک توت سه لایه

روش پخت چیزکیک توت سه لایه

مرحله 1

کف و کناره های یک قالب فنری 20 سانتی متری را کره بمالید و بپوشانید.بسکوئیت ها را در یک غذاساز بریزید تا خرده های ریز به دست بیاید، یا با وردنه در یک کیسه ساندویچی بریزید. به یک کاسه منتقل کنید و کره ذوب شده را هم بزنید تا شبیه ماسه مرطوب شود. داخل قالب آماده شده بریزید و مخلوط را با پشت قاشق صاف کنید تا یک پایه یکدست شود سپس خنک کنید.

مرحله 2

برگ های ژلاتین را در آب سرد خیس کنید. تمشک ها را با استفاده از مخلوط کن چوبی در غذاساز یا در یک پارچ بریزید و به صورت پوره صاف در بیاورید. سپس الک کنیدتا  دانه هایش جدا شود. سس تمشک را در یک تابه کوچک با 1 قاشق غذاخوری شکر گرم کنید تا زمانی که دم بکشد، سپس روی 1 برگ ژلاتین آبکش شده در ظرفی بریزید و هم بزنید تا حل شود.

مرحله 3

3 (حدود 65 گرم) توت فرنگی را در غذاساز بریزید و با 1 قاشق غذاخوری شکر گرم کنید. داخل یک کاسه بریزید و برگه ژلاتین آبکش شده دیگر را هم بزنید.

مرحله 4

پنیر نرم، خامه و شکر را با همزن برقی بزنید تا شروع به غلیظ شدن کند. بین سه کاسه (حدود 260 گرم در هر کاسه) تقسیم کنید. پوره توت فرنگی را با چند قطره رنگ خوراکی به یکی بریزید تا صورتی روشن شود، تمشک را با ژلاتین به دیگری با رنگ خوراکی بیشتری بریزید تا صورتی تیره شود و عصار وانیل را با رنگ خوراکی به قالب سوم بریزید.

مرحله 5

با قاشق پر کردن تمشک را روی پایه بیسکویت بریزید و سطح آن را صاف کنید تا صاف شود. در مرحله بعد، فیلینگ توت فرنگی را اضافه کنید، به آرامی بدون ایجاد مزاحمت در لایه زیرین آن را صاف کنید، سپس با مخلوط وانیل این کار را تکرار کنید و با یک قاشق تمیز روی آن را صاف کنید. یک کاردک یا چاقو ممکن است به این امر کمک کند تا لایه‌های زیر کشیده نشود. به مدت 4 ساعت یادریخچال بگذارید خنک کنید.

مرحله 6

دو طرف قالب کیک را با چاقو بین چیزکیک و کاغذ روغنی بکشید و پایه آن را شل کنید. به پایه کیک منتقل کنید و کناره ها را با استفاده از یک چاقوی پالت صاف کنید تا لایه ها صاف شود. در صورت استفاده، شکلات را با چند قطره عصاره لیمو مخلوط کنید. توت فرنگی های باقیمانده را، تعدادی ورقه شده، برخی کامل را روی آن بریزید و روی شکلات بریزید تا تمام شود.

ahskene tokhme kharboze

اشکنه/ طرز تهیه اشکنه تخم خربزه + خواص تخم خربزه

کیک اسفنجی ویکتوریا

پخت کیک اسفنجی ویکتوریا

×

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

انتخاب استان برای وضعیت آب‌و‌هوا