چگونه ظروف و لوازم استیل منزلمان را تمیزکنیم ؟

جمعه 20 تیر 1399 خانه داری
چگونه ظروف و لوازم استیل منزلمان را تمیزکنیم ؟
شستن و تمیز کردن ظروف استیل کار بسیار دشوار و سختی است که اغلب خانم ها در شستن و از بین بردن لکه ظروف استیل  با مشکل مواجه هستند، نکات بسیار مهمیکه در شستشوی طروف استیل باید به آن توجه داشت :

برای برق انداختن ظروف و لوازم استیل چه کنیم ؟

طروف استیل باید به گونه ای تمیز باشند که برق بزنند. معمولا بخش عظیمی از آشپزخانه و حمام دستشویی نیز از لوازم استیل تشکیل شده است. لوازم استیل را همه دوست دارند ولی  زیاد لکه می گیرند و تمیز کردن آن سخت است . استیل های ضد زنگ بسیار جذاب هستند و محیط هایی مثل آشپزخانه را زیباتر می کنند اما به شرط آنکه به خوبی از آن ها مراقبت کنیم. روی لوازم استیل به سادگی اثر انگشت ، ردی از ضربه و لکه آب  به جا می ماند و به راحتی دچار آلودگی ها و گرد و غبار می شود و بنابراین بسیار مهم است که راه و روش صحیح تمیز کردن آن را بیاموزیم.

شستشوی ظروف استیل

مواد لازم برای شستشوی ظروف استیل :

  • یک پارچه نرم
  • صابون یا مایع ظرفشویی
  • سرکه سفید
  • جوش شیرین

بیشتر بخوانید : خواص استفاده از ظروف مسی

 

مراقبت و تمیز کردن لوازم و ظروف استیل به گونه ای که براق شود 

– فلزها نیز همانند چوب ها دارای خطوط هستند و برای تمیز کردن باید شیب و جهت آن ها را پیدا کنیم و  طبق جهت آنرا تمیز کنیم .

-برای تمیز کردن ظروف استیل   یک پارچه تمیز را با آب گرم خیس کنید این روش  برای استیل های ضد زنگ معجزه آفرین است .

-اما اگر لکه ای روی استیل افتاده باشد، بهتر است که چند قطره مایع ظرفشویی هم اضافه کنید و روی سطح استیل بکشید و سپس کف را کامل بشویید و با دستمال خشک کنید.

-جهت ضد عفونی  کردن استیل   می توانید از بخار آب  استفاده کنید زیرا بخار باعث از بین رفتن میکروب سطح می شود و می توان به راحتی آن را خشک کرد.

-توجه داشته باشید طروف و لوازم  استیل های به راحتی خط و خش می گیرند که بهترین روش برای تمیز کردن  آن ها استفاده از بخار می باشد.

-برای تمیز کردن لکه های چربی یا لکه آب می توانید یک پارچه تمیز را با آب و سرکه مخلوط کنید و سپس از بالا تا پایین روی سطح بکشید اما هرگز اجازه ندهید که سرکه روی سطح استیل بنشیند و سپس آن را کامل آب کشیده و خشک کنید.

-اگر اثراتی شبیه به سوختگی یا لکه های ضخیم تر روی استیل به جا مانده باشند ، باید کمی وقت بیشتری را صرف تمیز کاری کنید. از خمیر نرم جوش شیرین استفاده کرده و با کمی رطوبت به لکه بزنید و 20 دقیقه در همان حالت نگه دارید و سپس آن قسمت را با آب و مایع ظرفشویی اسکراب کنید و بعد آن را کامل شسته و آب بکشید.

اهمیت شستن اسکاچ ظرفشویی برای حفظ سلامتی

نحوه شستن اسکاچ ظرفشویی برای حفظ سلامتی

پودر لباس شویی خانگی

×

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

انتخاب استان برای وضعیت آب‌و‌هوا