اینده در دستان شماست ،آن را خلق کنید

جمعه 9 خرداد 1399 موفقیت

((  انسان ها به هر اندازه که بخواهند، کوچک و به همان اندازه که آرزو دارند ، بزرگ می شوند . ))

[ جیمز آلن ]

در سیصد و سی تحقیق و بررسی که طی سالیان طولانی بر روی رهبران موفق صورت گرفته ، ویژگی خاص در همه آنها بارز است . این ویژگی در همه رهبران بزرگ مشترک است و آن را (( پنداره )) می نامند . رهبران دارای پنداره هستند ، اما غیر رهبر ها پنداره ندارند . 

مهم ترین کشف در تاریخ بشریت ، این است که به هرکس به صورت مداوم فکر کنید، همان می شوید! با این تفاسیر ، رهبران در اغلب اوقات به چه می اندیشند ؟ جواب اینجاست : رهبران به آینده می نگرند! به این فکر میکنند که به کجا میروند و چه می توانند بکنند تا به مقصد برسند.

از سوی در ، کسانی که رهبر نیستند ،بیشتر به حال فکر میکنند و به مسائل موجود می اندیشند . آنها اغلب به گذشته فکر می کنند و نگران آن هستند. به چیز هایی فکر میکنند که توان تغییر دادن آن را ندارند و در آنها غوطه ور می مانند .

 ▪ به آینده فکر کنید ! 

با این ویژگی رهبری را《 آینده نگری》می نامیم . رهبران به آینده فکر میکنند که میخواهند به کجا برسند و چه اهدافی دارند . رهبران به خواسته هاشان فکر میکنند . به این می اندیشند که برای تحقق خواسته های خود چه باید بکنند . واقعیت این است که وقتی به آینده فکر میکنید ، در نقش یک رهبر ظاهر میشوید و به زودی نتایجی که رهبران به آن می رسند ،  دست پیدا میکنید. دکتر ادوارد بنفیلد ( استاد دانشگاه هاروارد ) بعد از پنجاه سال بررسی و پژوهش به این نتیجه رسید که 《چشم اندازبلند مدت》مهم ترین عامل تعیین کننده ی موفقیت مالی و شخصی در زندگی افراد است . بنفیلد چشم انداز بلند مدت را ( قابل اندازه گیری و قابل فکر کردن از چند سال قبل می داند . ) او میگوید : (( درحالی که لحظه تصمیم می گیرد ، باید به آینده فکر کنید . )) این یکی از  بزرگ ترین اکتشافانی ست که تا به امروز صورت گرفته است. کمی فکر کنید ! هرچه بیشتر به آینده فکر کنید در لحظه ، تصمیمات بهتری می گیرید تا مطمئن شوید که آینده به واقعیت می پیوندد . با ترکیب آرمان سازی و آینده نگری ، فرآیند خود محدود سازی را لغو میکنید . برای لحظه یی بیندیشید که محدودیتی در کار نیست . تصور کنید همواره از استعداد و قابلیت های فراوانی بر خوردارید  که با استفاده از آنها میتوانید به هدف هایی که در نظر دارید برسید .

15:14:14ب

افراد باکلاس چگونه رفتار می کنند

افراد باکلاس چگونه رفتار می کنند

بزرگترین دشمن موفقیت و خوشبختی چیست

×

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

انتخاب استان برای وضعیت آب‌و‌هوا