تهیه ماسک اوسرین برای پوست به ۴ روش

چهارشنبه 11 اسفند 1400 آرایش پوست ومو
تهیه ماسک اوسرین

تهیه ماسک اوسرین

این روغن از پشم گوسفند تهیه ومیشود . هرچند با نام تجاری اش معروف است اما در واقع این ماده یک روغن طبیعی است که خواص فراوانی برای پوست دارد .در این مطلب با بهترین روش تهیه ماسک‌های اوسرین برای پوست خود آشنا می‌شوید. از این روغن در بسیاری از کرم های ضدچین و چروک نیز استفاده میشود

 

 

 

روغن اوسرین چیست؟

همانطور که می‌دانید روغن و آب دو ماده امتزاج ناپذیرند به این معنی که نمی‌توان این دو ماده را با هم ترکیب کرد. در واقع با ترکیب آب و روغن یک محلول دو فاز خواهیم داشت: فاز آب و فاز روغن که با یک مرز مشخص از یکدیگر جدا شده‌اند. در دنیای مولکولی، بعضی از مولکول‌ها می‌توانند به عنوان یک ماده حد واسط باعث ترکیب شدن روغن و آب می‌شوند. این مولکول‌ها با نام کلی امولسیون شناخته می‌شوند. اوسریت یا همان اوسرین نیز یکی از موادی است که باعث پایدار شدن آب در روغن می‌شود. این ماده می‌تواند مولکول‌های آب را درون اسید‌های چرب ضروری بدن پایدار کند و به سلول‌ها تحویل دهد؛ بنابراین این ماده پایه ساخت بسیاری از کرم‌های برند‌های مختلف و ماده کلیدی محصولات شرکت اوسرین است. در ادامه با روش تهیه ماسک اوسرین آشنا می‌شوید.

 

اوسرین

۱- ماسک اوسرین برای رفع افتادگی پوست

 

افتادگی پوست یا شل شدن آن به طور معمول در اثر کمبود چربی پوست یا کاهش میزان کلاژن اتفاق می‌افتد. در این شرایط یکی از بهترین روش‌های برای درمان افتادگی پوست استفاده از ماسک کلاژن است. به این معنی که از مواد ارگانیک و خانگی که باعث تقویت کلاژن‌سازی در پوست می‌شوند استفاده کنید. اما برای تجدید چربی‌های پوست نیاز به استفاده از امولسیون‌ها دارید که به طور همزمان، آب و چربی مورد نیاز پوست شما را تأمین کنند. اوسرین بهترین گزینه برای تجدید آب و اسید‌های چرب پوست است؛ بنابراین برای درمان افتادگی پوست از ترکیب زیر کمک بگیرید:

  • ۱ قاشق روغن اوسرین
  • ۱ قاشق روغن زیتون
  • ۱ آووکادو
  • چند تکه خیار

قبل از هرچیز خوب است بدانید که می‌توانید روغن اوسرین یا کره آن را از عطاری‌ها تهیه کنید. این ماده را با روغن زیتون و قطعات رنده شده خیار ترکیب کرده و بافت‌های آووکادو را هم به آن اضافه کنید. این ماسک افتادگی پلک و پوست شما را به خوبی درمان می‌کند و باعث شادابی و شفافیت پوست می‌شود.

اوسرین

۲-ماسک اوسرین برای خشکی پوست

همانطور که متوجه شدید مهم‌ترین خاصیت اوسرین پایدار کردن مولکول‌های آب درون چربی‌هاست؛ بنابراین اگر پوست شما خشک و شکننده است می‌توانید از ماسک‌های اوسرین به راحتی برای درمان خشکی پوست استفاده کنید. این ماسک‌ها موجب تقویت پوست شما و آبرسانی آن می‌شوند. پوست ما علاوه بر آبرسانی نیاز به رطوبت هم دارد و رطوبت پوست به معنی تثبیت مولکول‌های آب درون سلول‌هاست. به کمک اوسرین ماسک زیر را برایرفع خشکی پوست تهیه کنید:

  • ۱ قاشق روغن اوسرین
  • ۱ قاشق روغن نارگیل
  • ۱ قاشق گلاب
  • ۱ قاشق عسل

این مواد را به خوبی ترکیب کرده و با یک برس نرم و تمیز روی سطح پوست پخش کنید. از این ترکیب برای آبرسانی و درمان خشکی پوست زانو و آرنج هم می‌توانید استفاده کنید. اجازه دهید ماسک به مدت ۲۰ تا ۳۰ دقیقه روی پوست بماند سپس آبکشی کنید.

مراقبت از پوست

۳- ماسک اوسرین برای درمان لک صورت

لکه‌های صورت معمولاً در اثر آفتاب‌سوختگی، افزایش سن پوستی، اسکار زخم‌ها یا جای جوش پدید می‌آیند. ماسک اوسرین برای درمان همه این موارد، گزینه بسیار مناسبی است. این ماسک به محو شدن لکه‌ها و روشن شدن پوست هم کمک می‌کند و پوستی نرم و شفاف برای شما به ارمغان می‌آورد. این ماسک را با روش زیر برای درمان لکه‌های صورت تهیه کنید:

  • ۱ قاشق روغن اوسرین
  • ۱ قاشق آبلیمو
  • ۱ قاشق ماست

همانطور که می‌دانید ماست خاصیت لایه‌برداری داشته و به روشن شدن پوست کمک می‌کند. همچنین چربی مورد نیاز پوست را به خوبی تأمین می‌کند. مواد را به خوبی ترکیب کرده و با یک برس نرم و تمیز روی پوست پخش کنید. اجازه دهید ماسک به مدت ۱۵ الی ۲۰ دقیقه روی پوست بماند سپس با آب سرد آبکشی کنید. برای درمان لکه‌های صورت هفته‌ای دوبار از این ماسک استفاده کنید. میزان حساسیت پوست نسبت به نور خورشید پس از استفاده از ماسک آبلیمو افزایش می‌یابد؛ بنابراین هنگام خروج از خانه حتماً ضدآفتاب بزنید.

تهیه ماسک اوسرین

تهیه ماسک اوسرین

۴-ماسک اوسرین برای پوست چرب

 

اگر شما پوست چرب و جوش‌دار دارید، باز هم به چربی حاصل از ماسک اوسرین نیاز دارید. اما روش استفاده از این ماسک برای شما کمی متفاوت است. ممکن است پوست شما در اثر استفاده از محلول‌ها یا صابون‌های ضدجوش، دچار خشکی موضعی در بعضی از نواحی مانند گونه‌ها شده باشد. در این شرایط برای تأمین آب و چربی مورد نیاز پوست از ماسک اوسرین و عسل استفاده کنید. عسل خاصیت آنتی‌باکتریایی داشته و علاوه بر از بین بردن باکتری‌های مولد جوش صورت، آب مورد نیاز سلول‌ها را نیز تأمین می‌کند. این ماسک را با روش زیر برای درمان جوش صورت و چربی پوست تهیه کنید:

  • ۱ قاشق روغن اوسرین
  • ۱ قاشق عسل
  • چند قطره روغن درخت چای
  • ۱ قاشق گلاب

این مواد را به خوبی ترکیب کرده و با یک برس تمیز و نرم روی سطح پوست به خصوص نواحی گونه و چانه پخش کنید. اجازه دهید ماسک به مدت ۲۰ دقیقه روی پوست بماند سپس با آب سرد آبکشی کنید. از این ماسک برای درمان جوش‌های صورت و تأمین اسید‌های چرب ضروری پوست، هفته‌ای دوبار استفاده کنید.

روغن اوسرین
با خواص اوسرین برای نرمی‌ و لطافت پوست آشنا شدید. همانطور که اشاره شده اوسرین اصل را می‌توانید از عطاری‌های معتبر تهیه کنید. دقت داشته باشید ماده اوسرین معمولاً به شکل جامد است. به خاطر داشته باشید که رنگ اوسرین زرد است و به صورت کره اوسرین به فروش می‌رسد. شما هم می‌توانید تجربیات و سوالات خود را درباره ماسک اوسرین در بخش نظرات با در میان بگذارید.

 

 

خواص روغن بنفشه

خواص روغن بنفشه

معرفی ۵ ماسک بی نظیر برای پوست چرب

۵ ماسک فوق العاده برای پوست چرب

×

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

انتخاب استان برای وضعیت آب‌و‌هوا