پی‌کی “pk”سومین فیلم پرفروش تاریخ سینمای هند

دوشنبه 20 مرداد 1399 سینما
فیلم سینمایی پی‌کی

فیلم سینمایی پی‌کی

پی‌کی فیلمی طنز و کمدی-درام هندی به کارگردانی راجکومار هیرانی و ساخته شده در سال ۲۰۱۴ است که سومین فیلم پرفروش تاریخ سینمای هند می‌باشد. فیلم‌نامه فیلم توسط هیرانی و آبیجات جوشی به رشته تحریر درآمده است. این فیلم در ۱۵ روز اول اکران خود تمام رکوردهای فروش را جا به جا کرد و فروش بی‌سابقهٔ ۳۰۰ کروری داشت.

اما سال 2014 فیلم پی‌کی (فیلم) در روز اول اکران تمام رکوردها را جابجا کرد. این فیلم در خارج از هند هم فروش بالایی داشت و از محبوبیت بالایی برخوردار شد . این فیلم هم اکنون جز 250 فیلم برتر تاریخ سینما است.

فیلم سینمایی پی‌کی

فیلم سینمایی پی‌کی

خلاصه فیلم:

فیلم روایتگر دو داستان است اولی عاشقانه و دومی مذهبی و عقیدتی. در داستان اول دو جوان عاشق یکدیگر می‌شوند اما پس از مدتی دختر که اهل هند است متوجه می‌شود که معشوق او پاکستانی است و همین باعث مردد شدن او می‌شود چرا که او دیدگاهی منفی نسبت به مسلمانان دارد و اعتقادات مذهبی او باعث ایجاد یک نگرش منفی می‌شود و همین باعث بروز یک سری اتفاقات تا پایان فیلم می‌شود. در طرف دیگر فیلم و داستان دوم‌که موازی با داستان اول در حال نمایش است، آدم فضایی (پی‌کی) برای تحقیقات به زمین می‌آید و از کنترلی برای ارتباط با سفینه‌اش استفاده می‌کند. در ابتدای فیلم این کنترل توسط یک دزد به سرقت برده می‌شود. پی‌کی که به دنبال کنترل خود روی زمین می‌گردد از تمامی انسان‌هایی که در راهش قرار میگیرد جویای کنترل می‌شود اما همه این جواب را می‌دهند:«ما از کجا بدانیم…خدا می‌داند کجاست»… همین مقدمه‌ای می‌شود تا او به دنبال پیدا کردن خدا برود و با چند مذهب رایج در هند برخورد میکند. در اواسط فیلم هر دو داستان به هم گره‌میخورند و در انتها برآیند هردو باعث یک نتیجه‌گیری می‌شود.

بازیگران

عامر خان در نقش پی کی

انوشکا شارما در نقش جاگو

سانجی دات در نقش بایرون سینگ

بومان ایرانی در نقش چری

سوشانت سنگ راجپوت در نقش سرفراز یوسف

 

فیلم آبی به رنگ آسمان

اکران آنلاین فیلم آبی به رنگ آسمان با بازی مهناز افشار و فرهاد اصلانی

بهترین فیلم های ترسناک سال 2020

بهترین فیلم های ترسناک سال 2020

×

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

انتخاب استان برای وضعیت آب‌و‌هوا