پژو ۲۰۷ i همان ۲۰۶ پلاس بازار آفریقا و آمریکای جنوبی به حساب میآید. این خودرو به صورت محدود در بازار اروپا هم عرضه شده و در بازار کشورهایی، چون ایران و چین با نام ۲۰۷ شناخته میشود. البته که ایران خودرو و پژو، نام «۲۰۷ i» (۲۰۷ آی) را برای این خودرو در بازار کشور برگزیدند. پیش از آغاز تحریمهای دور اول آمریکا و ترک پژو از بازار ایران، ۲۰۷ i در دو تیپ دندهای و اتوماتیک عرضه میشد. نمونه اولیه این هاچ بک تا سال ۱۳۹۱ در ایران خودرو تولید شد و وابستگی مدل اولیه به قطعات خارجی بیشتر از نسخه فعلی بود.
پژو 207 از سال 2008 به عنوان فیس لیفتی از پژو 206 و با همان ویژگی های فنی وارد بازار شد و از سال 1389 نیز وارد بازار ایران شد و در واقع در کشور ما با این نام شناخته می شود. عرضه ی این خودرو بعد از سه سال یعنی در سال 91 به دلیل تحریم ها متوقف شد. این سری از پژو 207 از موتور و گیربکس فرانسوی بهره مند بودند اما با رفع تحریم ها در سال 95 دوباره این خودرو با ویژگی های ظاهری جدید به خط تولید ایران خودرو بازگشت.
یکی از مهمترین ویژگیهای پژو ۲۰۷ i سری اول، داشتن سامانه برقی اصلی PSA در خود بود که به مراتب با خطای کمتری نسبت به نمونههای فعلی مواجه میشد و از سویی قابلیت ارتقا در آن دیده شده بود. به عنوان مثال این امکان فراهم بود (و همچنان هم امکان پذیر است) که پژو ۲۰۷ i سری اول را در نمونههای دندهای و اتوماتیک به صورت رسمی به سامانه کنترل پایداری الکتریکی، سنسور نور و باران، کیسه هوای جانبی جلو، کروز کنترل و محدود کننده سرعت مجهز کرد.
به تازگی گروه صنعتی ایران خودرو مشخصات «پژو ۲۰۷ i» جدید را بر روی وبسایت «ایکوپرس» منتشر کرده است. نمونه جدید این هاچ بک، از نظر فنی و امکانات متفاوت با نسخههای فعلی است و گویا ایران خودرو برنامه دارد تا پایان سال جاری ۲۰۷ i جدید را به بازار عرضه کند.
در نسخه ارتقا یافته پژو ۲۰۷ i امکانات زیر دیده میشود:
- سقف شیشهای پانورامیک با سایه بان دستی
- تریم داخلی چرم و پارچه
- پشتی صندلیهای جلوی برقی
- تهویه اتوماتیک
- فرمان کمکی برقی EPS
- کنترل سیستم صوتی از روی فرمان
- کروز کنترل
- ترمز جلو و عقب دیسکی
- کفی اتاق و صندوق سه بعدی
- کیسه هوای جلو (جانبی آپشن)
- رینگ آلومینیومی
- استاندارد ایزوفیکس صندلیها
- سنسور پارک و دوربین عقب
- نمایشگر ۷ اینچی
موتور پژو ۲۰۷i
با آغاز تولید نسخه ارتقا یافته پیشرانه TU۵ که با نام EC۵ عرضه خواهد شد، ایران خودرو برنامه دارد تا به مرور زمان این موتور ۱٫۶ لیتری را جایگزین نمونه قبلی کند.
با توجه به اینفوگرافی منتشر شده از نسخه جدید ۲۰۷ i، مشخص است که بزودی این خودرو به پیشرانه ۱٫۶ لیتری EC۵ با قدرت ۱۱۰ اسب بخار و ۱۵۰ نیوتن متر گشتاور مجهز میشود. همچنین فعلا قرار است تا این پیشرانه با جعبه دنده دستی ۵ سرعته بر روی ۲۰۷ i ارتقا یافته نصب شود. پیشرانه EC۵ نسبت به TU۵ دارای پمپ روغن متغییر، زمان بندی هوشمند سوپاپ ها، استاندارد آلایندگی پایه یورو ۵ و چند برتری دیگر است و در بحث استهلاک عملکرد بهتری نسبت به نمونه قدیمی دارد.
ارسال دیدگاه