پژو ٥٠٨ جدید جی‌تی‌لاین؛ فرمانروای جاده‌ها-فناوری

سه‌شنبه 17 مرداد 1396 فناوری

پژو ٥٠٨ جدید جی‌تی‌لاین دومین محصول پژو در ایران با لوگو و استایل جدید این شرکت است و نمادی از فصل جدید فعالیت‌های پژو در ایران، با آغاز به کار ایکاپ به شمار می‌رود.

پژو ٥٠٨ جدید جی‌تی‌لاین دومین محصول پژو در ایران با لوگو و استایل جدید این شرکت است و نمادی از فصل جدید فعالیت‌های پژو در ایران، با آغاز به کار ایکاپ به شمار می‌رود.

فرمانروای جاده‌ها
به گزارش شرق، پژو ٥٠٨ جدید جی‌تی‌لاین، پرچم‌دار محصولات پژو است. فرمانروای جاده‌ها. این خودرو در شهر «رن» فرانسه در کارخانه پژو تولید شده و پیشتاز خانواده «٥» پژو است. این خودرو قصد پژو را برای بهبود تصویر برند در جهان و پاسخ به نیاز خودروهای با‌کیفیت در جهان نشان می‌دهد.

 

 پژو ٥٠٨ جدید جی‌تی‌لاین؛ فرمانروای جاده‌ها

این خودروی با‌شکوه، در کلاس خودروهای سدان D قرار داشته و با آخرین سطح کیفیت خودرو‌های نسل جدید پژو، به بازار ایران عرضه می‌شود. طراحی خشن، تیز و تهاجمی، لذت رانندگی بیشتر، همراه با پویایی و کارایی بالاتر، تکنولوژی پیشرفته‌تر و مدرن‌تر از ویژگی‌های این خودرو است.

طراحی خشن، تیز و تهاجمی
استایل محصولات جدید پژو، علاوه بر شکوه و وقار، حس قدرت را منتقل می‌کنند و از کیفیت بی‌نظیری بهره می‌برند. طراحان پژو، خودروی پژو ٥٠٨ جدید جی‌تی‌لاین را بر پایه همین اصول و به همراه قدرت، شخصیت و تکنولوژی بالاتری طراحی کرده‌اند. جلوی پنجره این خودرو، عنصری اساسی در طراحی آن است. این جلوی پنجره به صورت عمودی‌تر نسبت به نسل‌های قبلی پژو طراحی شده است و با نشان ‌شیر پژو بر روی پیشانی خود، وجه ممیزه نسل جدید با اجداد سری ٨ خود است.

همه چراغ‌های پژو ٥٠٨ جدید جی‌تی‌لاین، در جلو، چراغ دی‌لایت، راهنما و مه‌شکن، از تکنولوژی پیشرفته تمام ال‌ای‌دی یا FULL LED، برخوردارند. طرح بصری چراغ‌های دی‌لایت، بر روی سپر، به‌خوبی کاریزمای پژو ٥٠٨ جدید جی‌تی‌لاین را منتقل می‌کند؛ به‌علاوه لنز‌های فوق‌پیشرفته و کوچک چراغ‌های جلو، جلوه تکنولوژی خودرو را به‌خوبی نمایش می‌دهد.

 

چراغ‌های سرخ‌رنگ مات عقب پژو ٥٠٨ جدید جی‌تی‌لاین، نیز با الهام از پنجه شیر طراحی شده‌اند. نشان GT LINE، بر روی جلوپنجره، سپر عقب و بال چپ خودرو قرار دارد و به همراه اگزوز دوقلو و رینگ‌های آلومینیومی ١٨‌اینچی، ظاهری با‌شکوه به آن می‌دهد.

لذت رانندگی بیشتر، همراه با پویایی و کارایی بالاتر
از لحاظ تعلیق، می‌توان پژو ٥٠٨ جدید جی‌تی‌لاین را بسیار ایمن و لذت‌بخش در رانندگی به شمار آورد. با داشتن ویش‌بون دوگانه، PSEUDO MacPherson در تعلیق جلو و تعلیق عقب چندگانه، پژو ٥٠٨ جدید جی‌تی‌لاین ترکیبی فوق‌العاده از راحتی و هندلینگ را به ارمغان می‌آورد.

 

سیستم تولید قدرت پژو ٥٠٨ جدید جی‌تی‌لاین، موتور THP١٦٥ را در سینه خود دارد. این موتور در سراسر جهان به‌عنوان هنر مهندسی در طراحی موتور‌ها قلمداد می‌شود. این رده از موتور‌ها از زمان معرفی توانسته‌اند هشت ‌بار عنوان «موتور سال» را نصیب خود کنند.

قدرت بیشتر در دور موتور پایین
موتور THP١٦٥ اولین موتور از این رده در ایران خواهد بود که به وسیله پژو عرضه می‌شود. این موتور در پژو جدید ٥٠٨ جی‌تی‌لاین، همراه با آخرین نسل گیربکس PSA، یعنی AT٦III اتوماتیک شش‌سرعته قرار می‌گیرد.

این منبع قدرت که با سوخت بنزین و با فناوری توربوشارژ کار می‌کند، هم ویژگی منحنی گشتاور یک موتور دیزل) یعنی قدرت بالاتر در دور موتور پایین (و هم ویژگی یک موتور RECIPROCATING-PISTON) یعنی واکنش سریع، صدای کم و بازه زیاد دور موتور را هم‌زمان داراست. گشتاورِ حداکثری ١٤٠ نیوتن متر را می‌توانید، در دور موتور هزارو ٤٠٠ rpm، داشته باشید و این گشتاور در حداکثر خود تا دور موتور چهار هزار باقی می‌ماند.

 

این تکنولوژی، قدرت پیشرانه فوق‌العاده در دور موتور پایین، به همراه شتاب بالا، پاسخ بی‌نقص موتور به گاز و لذت رانندگی را تضمین می‌کند. به‌علاوه با قدرت حداکثری ١٦٣ اسب بخار، در دور موتور شش هزار rpm، این موتور، عملکرد اسپرت و چالاک را در هر شرایطی تضمین می‌کند.

موتور توربو با فشار بالای THP: قدرت بیشتر در دور موتور پایین‌تر رده جدید موتور‌های توربوشارژ پژو، THP توربو با فشار بالا، مرجع جهانی هنر پژو در مهندسی محسوب می‌شود. موتور‌های THP از زمان معرفی، هشت سال به‌عنوان موتور سال جهان برگزیده شده‌اند.

افشای تصویری واقعی از ساعت هوشمند کمپانی میزو-فناوری

بازه قدرت موتور‌های THP بین ١١١ تا ١٧٠ اسب بخار است. این موتور‌ها استانداردی برای به‌کارگیری موفقیت‌آمیز نوآوری‌های زیر محسوب می‌شوند:

– توربوشارژر‌های TWIN-SCROLL که از عقب‌ماندن رایج توربو جلوگیری می‌کند

– پاشش مستقیم سوخت که موجب قدرت بیشتر می‌شود

– سوپاپ کاملا متغیر

موتور‌های THP در خودروهای وارداتی و همچنین خودرو‌های تولید ایران موجود خواهند بود.

موتور THP١٦٥ START & STOP اولین موتور از این رده در ایران خواهد بود که به وسیله پژو عرضه می‌شود. این موتور در پژو جدید ٥٠٨ جی‌تی‌لاین، همراه با آخرین نسل گیربکس PSA، یعنی AT٦III (یا همان EAT٦) اتوماتیک شش‌سرعته قرار می‌گیرد.

این منبع قدرت که با سوخت بنزین و با فناوری توربوشارژ کار می‌کند، هم ویژگی منحنی گشتاور یک موتور دیزل) یعنی قدرت بالاتر در دور موتور پایین (و هم ویژگی یک موتور RECIPROCATING-PISTON یعنی واکنش سریع، صدای کم و بازه زیاد دور موتور را هم‌زمان داراست. گشتاورِ حداکثری ٢٤٠ نیوتن متر در دور موتور هزارو ٤٠٠  داشته باشید و این گشتاور در حداکثر خود تا دور موتور شش هزار باقی می‌ماند.

این تکنولوژی، قدرت پیشرانه فوق‌العاده در دور موتور پایین، به همراه شتاب بالا، پاسخ بی‌نقص موتور به گازدادن و لذت رانندگی را تضمین می‌کند.

به علاوه با قدرت حداکثری ١٦٣ اسب بخار، در دور موتور شش هزار، این موتور، عملکرد اسپرت و چالاک را در هر شرایطی تضمین می‌کند. در توربو شارژر TWIN-SCROLL، داکت‌های هر جفت از سیلندر‌ها، به صورت مجزا به توربوشارژر و منی‌فولد اگزوز متصل می‌شوند. به‌همین‌دلیل اثر توربوشارژ در دور موتور هزارو ٤٠٠، ایجاد شده و گشتاور به‌سرعت، همانند موتور کمپرسوری تولید می‌شود.

پاشش مستقیم سوخت به منظور قدرت بیشتر
پاشش مستقیم بنزین، دلیل اصلی خروجی شاخص، مصرف سوخت پایین و مدیریت آلایندگی منحصربه‌فرد موتور توربوشارژ است.

پمپ فشار بالای مکانیکی با دو پیستون که به انتهای محور بادامک متصل می‌شود، به وسیله یک ریل فولادی ضدزنگ، سوخت را به سوپاپ‌های انژکتور می‌رسانند.

میل بادامک و کنترل سوپاپ کاملا متغیر
میل بادامک و کنترل سوپاپ کاملا متغیر به وسیله تنظیم دقیق حرکت سوپاپ و بازشدن سوپاپ‌ها در مکش، خروجی موتور را کنترل می‌کند. این مدیریت سوخت بدون هدر رفت، مصرف سوخت را کاهش می‌دهد.

پمپ روغن تماما کنترل‌شده
تأمین روغن در لحظه مورد نیاز، دقیقا به همان مقدار مورد نیاز، بسته به شرایط عملکرد، پمپ روغن کنترل‌کننده جریان روغن، تا ١,٢٥ kW انرژی کمتر مصرف می‌کند و مصرف سوخت را تا یک درصد کاهش می‌هد.

پمپ آب کنترل‌شده
پمپ آبی که با نیروی اصطکاک کنترل می‌شود، تا زمانی که موتور به دمای نرمال خود نرسیده است فعال نمی‌شود؛ بنابراین موتور، سریع‌تر گرم خواهد شد. این ویژگی هم مصرف سوخت و هم آلودگی را کاهش می‌دهد.

تکنولوژی پیشرفته‌تر و مدرن‌تر
روی داشبورد پژو ٥٠٨ جدید جی‌تی‌لاین، مانیتور لمسی هفت‌اینچی قرار دارد که اکثر عملکرد‌های خودرو را در خود جمع کرده است.

در برابر راننده، پنل خوش‌رنگ و واضحی قرار دارد که دقت و سهولت در خوانش را تضمین می‌کند. به همراه آن صفحه‌نمایش هدآپ HEAD-UP روی داشبورد و در راستای خط دید راننده، به وی امکان می‌دهد تا بدون برداشتن نگاه خود از جاده، اطلاعات خودرو را ببیند.

کیفیت مواد استفاده‌شده، صندلی برقی با چرم ناپا همراه با قابلیت تنظیم گودی کمر، ماساژور، کیفیت تجهیزات و المان‌های هویت بصری جی‌تی‌لاین، پژو ٥٠٨ جدید جی‌تی‌لاین را میان خودرو‌های این کلاس جهانی در بالاترین رده قرار می‌دهند و آن را به عنوان یک خودروی مدرن، اما اصیل معرفی می‌کنند.

این خودروی باارزش، اصالت و تکنولوژی را به وسیله سیستم‌های متعدد ایمنی و آسایش پیوند می‌دهد. به‌عنوان مثال می‌توان از سیستم ورود بدون کلید، استارت بدون کلید، ترمزدستی الکتریکی، ترمز در شیب، کاهش نور بالای اتوماتیک، تهویه چهارکاناله،  سنسور‌های نقطه کور و دوربین دنده‌عقب نام برد.

منبع : فرادید

تأثیرگذارترین افراد حوزه فناوری از نگاه مجله تایم (بخش اول) - فناوری

تصاویر/ پایان کوپه هندی؛ فلفل تند و تیز کوچک!-فناوری

×

ارسال دیدگاه

انتخاب استان برای وضعیت آب‌و‌هوا