بلندترین و طولانی ترین پل کابلی دنیا پل میلو فرانسه

چهارشنبه 7 اردیبهشت 1401 جاذبه های گردشگری
پل میلو فرانسه

بلندترین و طولانی ترین پل کابلی دنیا

شاید نام ابرسازه های قرن جدیدشنیده باشید، سازه هایی که با ورودشان به دنیای امروز توانایی بی حد و اندازه انسان را ثابت کرده اند. پل میلو فرانسه یکی از بلندترین پل های جهان با ارتفاع 343 متر و بلند تر از برج ایفل می باشد.

بلندترین پل جاده‌ای جهان به ارتفاع ۳۴۳ متر است که در بالای رودخانه تارن در جنوب فرانسه قرار دارد.این پل توسط میشل ویرلوژو (مهندس سازه) و نورمن فاستر (معمار) طراحی  و ظرف مدت بیست و شش ماه ساخته شده است. به گفته نورمن فاستر «رانندگی بر روی این پل مانند این است که انسان در یک اتومبیل پرنده نشسته باشد.»

این پل در دسامبر سال ۲۰۰۴ توسط ژاک شیراک رئیس جمهور وقت فرانسه افتتاح شد.هم اکنون این پل بلند ترین پل دنیا است.

پل میلو فرانسه بلندترین و طولانی ترین پل کابلی دنیا

پل میلو فرانسه بلندترین و طولانی ترین پل کابلی دنیا

پل میلو فرانسه

این پل به طول 2460 متر و در ارتفاع 375 متری بر روی دره تان در جنوب فرانسه احداث شده است. عمده مصالح استفاده شده این پل فولادی بتنی روی 7 پایه قرار گرفته است. در دل جنوب فرانسه پل بی نظیر میلا یک رکورد از خود به جای گذاشته است. پایه های بتنی شمع مانند عظیم بلند ترین پایه هایی هستند که تاکنون ساخته شده اند.

از بالای این پل میلا به راحتی می تونید بالای برج ایفل را ببینید. هنگامی که با اتومبیل خود از روی این پل و ابرها رد می شوید، شما از روی عرشه بلندترین و طویل ترین پل کابلی دنیا عبور می کنید که دو طرف عمیق ترین دره اروپا را به هم وصل می کند.

این دستاورد شگرف مهندسی ساز هر ساله با شدیدترین بادها و طوفان ها دست و پنجه نرم می کند. از ابتکارهای مهم پروژه پل میلا، نحوه ی ساخت پایه های آن بود، پایه هایی که از دو قسمت تشکیل شده اند. قسمت پایین پایه ها با بتن ساخته شده اند و قسمت بالایی آن ها فولادی است.

 

پل میلو فرانسه بلندترین و طولانی ترین پل کابلی دنیا

پل میلو فرانسه بلندترین و طولانی ترین پل کابلی دنیا

 

پل میلو فرانسه بلندترین پل جاده ای جهان

پل میلو< (به فرانسوی: Le Viaduc de Millau) بلندترین پل جاده‌ای جهان و یکی از معروف ترین پل های جهان به ارتفاع ۳۴۳ متر است که در بالای رودخانه تارن در جنوب فرانسه قرار دارد. این پل توسط میشل ویرلوژو (مهندس سازه) و نورمن فاستر (معمار معروف) طراحی و در دسامبر سال ۲۰۰۴ توسط ژاک شیراک رئیس جمهور وقت فرانسه افتتاح شد.

جاده پل میلو به طول ۲۴۶۰ متر از مقاطع فولادی در ۸ دهنه با عرض ۳۲ متر و فاصله متوسط ۳۴۲ متر بین هر ستون تشکیل شده است. این جاده بیش از ۳۶،۰۰۰ تن وزن داشته و با عمق ۴٫۲ متر به عنوان طولانی‌ترین جاده کابلی پل در جهان به حساب می آید. جاده پل شیبی ۳٪ از جنوب به شمال طی کرده و همچنین انحنایی به شعاع ۲۰ کیلومتر در سطح را به دلیل ایجاد زاویه دید بهتر برای رانندگان داراست.

جاده پل بر روی ۷ ستون بتنی که ارتفاع آنها از ۷۷ تا ۲۴۶ متر متغیر است قرار گرفته است. ضخامت ستونها در پی ۲۴٫۵ متر بوده که در نهایت به ۱۱ متر ختم می شود. هر کدام از ستون‌ها نگهدارنده دکلی ۸۷ متری است که ۷۰۰ تن وزن دارد.

 

پل میلو فرانسه بلندترین و طولانی ترین پل کابلی دنیا

پل میلو فرانسه بلندترین و طولانی ترین پل کابلی دنیا

پل میلو فرانسه بلندترین و طولانی ترین پل کابلی دنیا

پل میلو فرانسه بلندترین پل جاده‌ای جهان به ارتفاع ۳۴۳ متر است که در بالای رودخانه تارن در جنوب فرانسه قرار دارد. این پل توسط میشل ویرلوژو (مهندس سازه) و نورمن فاستر (معمار) طراحی و در دسامبر سال ۲۰۰۴ توسط ژاک شیراک رئیس جمهور سابق فرانسه افتتاح شد.

جاده پل میلو فرانسه به طول ۲۴۶۰ متر از مقاطع فولادی در ۸ دهنه با عرض ۳۲ متر و فاصله متوسط ۳۴۲ متر بین هر ستون تشکیل شده است. این جاده بیش از ۳۶،۰۰۰ تن وزن داشته و با عمق ۴٫۲ متر به عنوان طولانی‌ترین جاده کابلی پل در جهان به حساب می آید. جاده پل شیبی ۳٪ از جنوب به شمال طی کرده و همچنین انحنایی به شعاع ۲۰ کیلومتر در سطح را به دلیل ایجاد زاویه دید بهتر برای رانندگان داراست.

جاده پل میلو فرانسه بر روی ۷ ستون بتنی که ارتفاع آنها از ۷۷ تا ۲۴۶ متر متغیر است قرار گرفته است. ضخامت ستونها در پی ۲۴٫۵ متر بوده که در نهایت به ۱۱ متر ختم می شود. هر کدام از ستون‌ها نگهدارنده دکلی ۸۷ متری است که ۷۰۰ تن وزن دارد.

کشور فرانسه

کشور فرانسه/معرفی 7 دریاچه بی نظیر در کشور فرانسه

هتل

تکنولوژی 11 هتل پیشرفته درجهان

×

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

انتخاب استان برای وضعیت آب‌و‌هوا