پرویز پور حسینی بازیگر مطرح کشورمان درگذشت

جمعه 7 آذر 1399 سینما
پرویز پور حسینی در گذشت
پرویز پورحسینی بازیگر مطرح و محبوب سینما، تئاتر و تلویزیون کشورمان که از دو هفته پیش بر اثر ابتلا به کوید 19 در بیمارستان فیروزگر تهران بستری بود بامداد امروز جمعه 7 آذر  و در سن 79 سالگی چشم از جهان فروبست.
 پرویز پورحسینی  از چندی پیش به دنبال ابتلا به کرونا در بیمارستان بستری و تحت مراقبت ویژه قرار داشت، تا اینکه در 3 بامداد دیشب  دار فانی را وداع گفت . روحش شاد و یادش گرامی باد.

مختصری از بیوگرافی پرویز پور حسینی

پرویز پور حسینی دانش آموخته بازیگری دانشکده هنرهای زیبای دانشگاه تهران بود که در عرصه تئاتر در آثار کارگردان‌های مطرحی همچون پیتر بروک، آربی آوانسیان، حمید سمندریان، بهرام بیضایی و علی رفیعی به ایفای نقش پرداخت.

پور حسینی متولد سال ۱۳۲۰ بود و در کارنامه کاری‌اش بازی در بیش از ۱۰۰ فیلم، تئاتر و سریال  ثبت شده است.

وی همچنین در عرصه تصویر نیز در فیلم هایی چون «کمال الملک» علی حاتمی، «کشتی آنجلیکا» محمد بزرگ نیا، «باشو غریبه ای کوچک» بهرام بیضایی، «روز فرشته» بهروز افخمی، «قاتل اهلی» مسعود کیمیایی، «شب حادثه» سیروس الوند و «طلسم» داریوش فرهنگ به ایفای نقش پرداخته بود.

پورحسینی در حوزه تلویزیون نیز در مجموعه های مختلفی از جمله «مختارنامه» داود میرباقری، «بی گناهان» احمد امینی، «سرزمین کهن» کمال تبریزی و «میکائیل» سیروس مقدم حضور داشته است.

آخرین تجربه تلویزیونی این بازیگر با سابقه در مجموعه تلویزیونی «بچه مهندس» علی غفاری رقم خورد.

نیوشا ضیغمی و دخترش در کرونا

دست دادن مهناز افشار با ارش جنجال به پا کرد

×

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

انتخاب استان برای وضعیت آب‌و‌هوا