هیوندای، درگیر اعتصاب-فناوری

یکشنبه 5 شهریور 1396 فناوری
درگیر اعتصاب فناوری

اعتصاب کارگران کارخانه هیوندای موتورز کره جنوبی، بزرگترین خودروساز این کشور، پس از عدم توافق اتحادیه مدیران و کارگران این شرکت مبنی بر افزایش حقوق و مزایا، وارد چهارمین روز خود شد.

درگیر اعتصاب فناوری

اعتصاب کارگران کارخانه هیوندای موتورز کره جنوبی، بزرگترین خودروساز این کشور، پس از عدم توافق اتحادیه مدیران و کارگران این شرکت مبنی بر افزایش حقوق و مزایا، وارد چهارمین روز خود شد.

به گزارش خودروکار، اعتصاب اتحادیه از هفته پیش و پیرو به نتیجه نرسیدن گفت و گوها در خصوص افزایش حقوق و مزایا آغاز شد. مدیران ارشد کمپانی هیوندای پیشنهاد افزایش حقوق ماهیانه به اندازه 42.8 وون (معادل حدود 37.5 دلار) برای هرکارگر را داه بودند.

 

همچنین وعده دادند که مزایا سالانه سه برابر حقوق یک ماه به همراه یک میلیون وون پول اضافه تر باشد. این پیشنهادات افزایش حقوق و مزایا از پیشنهاد ارائه شده سال گذشته این شرکت کمتر است چرا که هیوندای در مقایسه با سال گذشته بخصوص در بازارهای خارج از کره فروش کمتری را تجربه می کند.

این پیشنهاد از سوی اتحادیه به سرعت رد شد چرا که از دید آن ها پیشنهاد هیوندای غیر منطقی است و با نیاز کارگران جور در نمی آید. پیشنهاد ابتدایی اتحادیه کارگران و مدیران هیوندای افزایش 150 هزار وون (معادل بیش از 120 دلار) در ماه بود.

 

این اعتصاب تا این لحظه تاثیر قابل توجهی بر حجم تولید هیوندای داشته است و تا روز 5 شنبه گذشته به اندازه 300 میلیارد وون معادل 14500 دستگاه خودرو به تولیدات این برند ضرر رسانده است. با توجه به تصمیم کارگران و رای اتحادیه مبنی بر ادامه اعتصاب تا روز دوشنبه، اگر هیوندای نتواند با اتحادیه به توافق برسد این اعداد افزایش خواهند یافت.

سال گذشته شرکت هیوندای موتورز به دلیل 20 اعتصاب گسسته کارکنان در طی 2 ماه بیش از 2 تریلیون وون خسارت متحمل شد. یکی از سخنگویان هیوندای در این رابطه گفت:”تصور می کنم اتحادیه فشار زیاد ضررهای سال گذشته را حس کرده است. اتحادیه مدیران و کارگران از وقایع سال گذشته به خوبی درس گرفتند و امیدوارم که این درگیری به نقطه ای نرسد که ضرری مشابه با سال گذشته را دوباره متحمل شویم.”

فروش جهانی هیوندای موتورز در نیمه اول سال جاری افت 10 درصدی را تجربه کرد و از سویی دیگر فروش این برند در کشور چین به عنوان بزرگ ترین بازار فروش، با افت شدید 50 درصدی مواجه شد.

کیم جونگ-هو، یکی از مدیران بخش خودرو و هوافضا وزارت تجارت، صنعت و انرژی کره گفت:”اگر قرار باشد صنعت خودروسازی کره از ضررهای نیمه اول سال جاری نجات یابد، مدیران و کارمندان باید با این بحران به خوبی کنار بیایند چراکه مدیریت این بحران است که در این میان نقشی اساسی بازی می کند.”

منبع : فرادید

و گران اما پر از آپشن فناوری

تکراری و گران اما پر از آپشن!-فناوری

سود مشارکت، سرآغاز ایجاد بازار رقابتی فناوری

کاهش سود مشارکت، سرآغاز ایجاد بازار رقابتی-فناوری

×

ارسال دیدگاه

انتخاب استان برای وضعیت آب‌و‌هوا