هیبرید کینتیک با طراحی پینین فارینا، دو خودروی مفهومی معرفی کرد

شنبه 8 اردیبهشت 1397 دسته‌بندی نشده

 

خودروساز هنگ‌کنگی از دو مدل مفهومی و الکتریکی در نمایشگاه خودروی پکن رونمایی کرد، که طراحی آن توسط استودیو طراحی پینین‌فارینا در ایتالیا انجام شده است.

خانه طراحی پینین‌فارینا در طول چند سال گذشته با همکاری گروه خودروسازی هیبرید کینتیک (Hybrid Kinetic Group) در زمینه طراحی مدل‌های جدید تلاش‌های زیادی انجام داده است. طی ماه‌های گذشته اخباری از معرفی چند خودروهای مفهومی هیبرید و الکتریکی توسط هیبرید کینتیک منتشر شد، که نشان دهنده عزم جدی این خودروساز شرق آسیا برای حضور در آینده صنعت خودروی الکتریکی است. پیش از این هیبرید کینتیک از خودروهای مفهومی H600 و H500 رونمایی کرده بود و در حال حاضر نیز طی نمایشگاه خودروی پکن، شاسی‌بلند مفهومی و کاملا الکتریکی K350 را به نمایش گذاشته است. کمی قبل‌تر تیزری از شاسی‌بلند الکتریکی هیبرید کینتیک منتشر شد، اما اکنون نگاهی عمیق به طراحی داخلی و خارجی خودرو خواهیم داشت.

Pininfarina K350 / شاسی‌بلند الکتریکی پینین‌فارینا K350

پینین‌فارینا کار قابل‌ توجهی در ایجاد یک طراحی انعطاف‌پذیر انجام داده است که تقریبا در تمامی محصولات مفهومی این شرکت جریان دارد. در شاسی‌بلند مفهومی K350 نیز ابتدا جلوپنجره مشبک با لوگوی هیبرید کینتیک در وسط خودنمایی می‌کند که با میله‌های عمودی در اطراف نمایش جذاب‌تری دارد؛ این میله‌ها در انتها چراغ‌های نازک جلو را به هم متصل می‌کنند. طراحی سپر جلو مشابه سدان مفهومی H500 است که طی هفته جاری در نمایشگاه خودروی پکن نیز حضور دارد. سقف شاسی‌بلند تا قسمت خمیدگی عقب جریان می‌یابد، که دارای چراغ‌های عقب سرتاسری است که در عرض خودروی مفهومی امتداد دارند. وجود خطوط بدنه که از بالای چرخ‌های عقب تا جلو و از پایین نیز تا سقف  ادامه می‌یابد، چهره شاسی‌بلند مفهومی K350 هیبرید کینتیک را مستحکم و تنومند نشان می‌دهد.

در فضای داخلی، طراحی بسیار جذاب و هنرمندانه است؛ صندلی‌های جلو شناور به نظر می‌رسند هستند، زیرا فقط به کنسول مرکزی متصل می‌شوند. صندلی‌های عقب امور دو قسمتی طراحی شده‌اند که پشتی‌های اصلی متصل به دسته صندلی مرکزی هستند. پشتی صندلی‌های عقب نیز در سراسر خودرو به قسمت عقبی خود متصل می‌شوند. درست مثل صندلی‌های جلو، ردیف عقب نیز یک صفحه نمایش دیجیتال در کنسول مرکزی دریافت می‌کنند. داشبورد برای مخفی کردن پنل ابزار اندازه‌گیری دیجیتال و نمایشگر سیستم اطلاعاتی و سرگرمی طراحی شده است و هر دو در کنار هم یک صفحه کامل به نظر می‌رسند که عرض داشبورد را پر می‌کنند.

گفته می‌شود که انرژی سیستم محرکه برقی شاسی‌بلند مفهومی K350 از موتورهای الکتریکی با قدرت ۴۰۳ اسب بخار تامین می‌شود، که قادر هستند خودرو را در زمان ۴.۷ ثانیه از حالت سکون به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت برسانند. هیبرید کینتیک بیشینه سرعت شاسی‌بلند الکتریکی K350 را حدود ۲۵۰ کیلومتر بر ساعت تخمین می‌زند اما هنوز شعاع حرکتی خودرو مشخص نشده است.

Pininfarina K350 / شاسی‌بلند الکتریکی پینین‌فارینا K350

خانه طراحی پینین‌فارینا طی ماه‌های اخیر بسیار مشغول و پرکار است و خود را با پروژه‌های مختلف سرگرم می‌کند. در حالی که این شرکت با چند شرکت از جمله گروه خودروسازی هیبرید کینتیک قرار دارد، اما همزمان بر روی برنامه‌هایی برای ارائه خودروی سوپراسپرت الکتریکی خود تا سال ۲۰۲۰ نیز مشغول کار است. در صورتی که این شرکت علاوه بر پروژه‌های شخصی روی قراردادهای سایر شرکت‌ها نیز کار کند، احتمالا در آینده بیش‌تر از فعالیت‌های آن خواهیم شنید.

البته همزمان با شاسی‌بلند مفهومی K350، گروه خودروسازی هیبرید کینتیک از یک سدان مفهومی نیز در نمایشگاه خودروی پکن رونمایی کرد. این مدل در حقیقت نسخه‌ی پیشرفته‌ای از خودروی مفهومی پیشین H600 است، که سال گذشته در نمایشگاه خودرو ژنو رونمایی شد.

Pininfarina H500 sedan / سدان مفهومی پینین‌فارینا H500

همانند سایر خودروهای مفهومی این سری، پینین‌فارینا ظاهر صاف، مدرن و مینیمالیستی را برای H500 انتخاب می‌کند. این مدل مفهومی دارای دماغه شیب‌دار به سمت پایین همراه با بخش‌های بزرگ‌تر برای گلگیرهای عقب است؛ همچنین جلوپنجره مشبک خودروی مفهومی H500 با میله‌های عمودی، چراغ‌های جلوی نازک را در دو سمت به هم متصل می‌کند. پروفیل بدنه خودرو در قسمت سقف به یک دم کوتاه در عقب خودرو منتهی می‌شود. تریم کرومی در اطراف پنجره‌های جانبی، جلوه‌های بصری زیبایی را برای خودروی مفهومی H500 به همراه می‌آورد. در عقب نیز چراغ‌ها با سبکی مشابه شاسی‌بلند الکتریکی K350، سرتاسری هستند که عرض خودرو را برجسته می‌کنند و نمای بهتری از آن به نمایش می‌گذارند.

Pininfarina H500 sedan / سدان مفهومی پینین‌فارینا H500

در داخل، پینین‌فارینا تاکید زیادی بر فناوری استفاده شده در سدان مفهومی H500 می‌کند. راننده از یک صفحه نمایش بزرگ برای نمایش ابزار دیجیتال و اندازه‌گیری‌های خودرو بهره می‌گیرد که در ترکیب با یک نمایشگر گسترده‌تر دیگر، تمام داشبورد را شامل می‌شود. یک صفحه نمایش دیگر نیز در کنسول مرکزی وجود دارد که به نظر می‌رسد مسئولیت تنظیم سیستم تهویه، گرمایش و تهویه مطبوع (HVAC) را بر عهده داشته باشد. علاوه بر آن برای هر کدام از سرنشینان یک صفحه نمایش اختصاصی کوچک در پنل درب خودرو جاسازی شده است که می‌توانند با آن سرگرم شوند. سرنشینان صندلی‌های عقب از یک صفحه نمایش مشترک بین صندلی‌های بهره می‌برند که محتوای به اشتراک گذاشته شده می‌تواند در صفحه نمایش شخصی موجود در پنل درب نیز نمایش داده شود.

سیلویو پیترو آنجوری، مدیرعامل خانه طراحی پینین‌فارینا در این زمینه گفت:

گروه خودروسازی هیبرید کینتیک یک شریک شایسته و مهم برای پینین‌فارینا محسوب می‌شود. ما ضمن همکاری با همدیگر، در حال ایجاد طیف وسیعی از خودروهای الکتریکی و آماده‌سازی مسیر برای عرضه اولین محصول تجاری خود هستیم. ما قصد داریم با همکاری هیبرید کینتیک اولین خودروی الکتریکی تولیدی را وارد بازارهای بین المللی کنیم.

Pininfarina H500 sedan / سدان مفهومی پینین‌فارینا H500

مقاله‌های مرتبط:

گروه خودروسازی هیبرید کینتیک، قدرت خودروی الکتریکی و مفهومی H500 را ۴۰۲ اسب بخار ارزیابی می‌کند که از طریق موتورهای الکتریکی تامین می‌شود. سدان الکتریکی H500 قادر است در زمان ۴.۵ ثانیه از حالت سکون به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت دست یابد. اگرچه این میزان خیلی قابل توجه نیست، اما خودروی الکتریکی H500 می‌تواند با یک بار شارژ مسافت ۱۰۰۰ کیلومتر را بپیماید که بسیار شگفت‌انگیز و فوق‌العاده است. در دنیای واقعی خودروهای الکتریکی، تاکنون هیچ خودرویی نتوانسته است شعاع حرکتی بیش‌تر از ۵۰۰ کیلومتر را ارائه دهد؛ باید منتظر بمانیم تا این خودروی الکتریکی وارد مراحل تولید و آزمایش شود و آن‌وقت ارزیابی دقیقی در مورد شعاع حرکتی آن انجام بگیرد.

شرکت طراحی پینین‌فارینا در حال حاضر به گروه خودروسازی هندی ماهیندرا تعلق دارد. ماه گذشته نیز این گروه خودروساز از تاسیس شرکت خودروسازی مستقل پینین‌فارینا با هدف تولید خودروی الکتریکی اختصاصی خبر داد. پینین‌فارینا علاوه بر انجام پروژه‌ها و قراردادهای تجاری با خودروسازان جهانی، چشم‌انداز گسترده و بلندپروازانه‌ای را برای ورود به عرصه تولید و ساخت دنبال می‌کند.

منبع : زومیت

رونمایی ازخودروی مفهومی DS ایکس ای-تنس

جزئیات و قیمت نهایی پول‌ استار 1 مشخص شد

×

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

انتخاب استان برای وضعیت آب‌و‌هوا