همه چیز راجع به ورزش تی ار ایکس

پنج‌شنبه 31 فروردین 1402 ورزشی
تی ار ایکس

تی ار ایکس

برای شروع ورزش ، اولین اقدامی که لازم است ، آن است که به طور کامل راجع به انواع ورزش ها تحقیق کنیم و سپس ورزش مناسب اندام خود را پیدا کرده و نسبت به علاقه ای که آن ورزش داریم ، شروع کنیم.ورزش تی آر ایکس یا TRX، یک نوع ورزش است که با استفاده از یک سیستم بند برای تمرینات بدنی انجام می‌شود.

این سیستم شامل دو بند است که به یک سقف، درخت، دریل و یا هر سطح دیگری که قابل حمل است، متصل می‌شود. با استفاده از این بندها، شما می‌توانید تمرینات مختلفی را انجام دهید که به کار کردن عضلات بدن کمک می‌کند. تمرینات TRX شامل تمریناتی برای تقویت عضلات شکم، پشت، بازو و پا است. این تمرینات باعث تقویت عضلات و افزایش قدرت بدن شما می‌شوند. همچنین، TRX به عنوان یک ورزش کاردیو، به افزایش قابل توجهی در سطح قلب و عروق کمک می‌کند.

ورزش TRX برای هر سطح فیزیکی مناسب است و با تغییراتی در تعداد تکرارات و شدت تمرینات، می‌توان آن را برای هر کسی مناسب کرد. همچنین، TRX به دلیل قابلیت حمل آسان، می‌تواند در هر مکانی انجام شود، از جمله خانه، باشگاه و حتی در فضای باز. به طور کلی، ورزش TRX یک روش مؤثر و سالم برای تقویت عضلات و افزایش قدرت بدن است که به همراه تغییرات در رژیم غذایی و تمرینات کاردیو، می‌تواند به کاهش وزن کمک کند.

 تی ار ایکس

تی ار ایکس

فواید ورزش تی آر ایکس

تی آر ایکس (TRX) یک ورزش جدید است که بسیار رو به پیشرفت میباشد و تا امروز طرفداران زیادی پیدا کرده.این ورزش در اصل با استفاده از کش انجام میشود.با ما همراه باشید تا از خصوصیات و مزایای این ورزش تاثیر گذار آگاه شوید.

  1. تی آر ایکس ورزشی است که با استفاده از وزن بدنتان و ایجاد تعادل میتوانید به تناسب اندام میرسید.
  2. این ورزش نه تنها باعث چربی سوزی و لاغری میباشد بلکه برای آماده سازی نیروهای آتش نشانی و انتظامی هم از آن استفاده میشود.
  3. بسیاری از افراد بر این باور هستند که تی آر ایکس در اصل ترکیب تجربیات نظامی، تحقیقات آکادمیک و تجربه هزاران مربی، وکارشناس ورزشی است.

این ورزش شامل تمرینات کششی و استقامتی است که توسط لوازمی که به کش یا سیم تی آر ایکس معروف هستند، اجرا می‌شوند.

تی ار ایکس

تی ار ایکس

تمرکز اصلی این ورزش در بالا بردن تعادل، استقامت بدن، انعطاف پذیری، چربی سوزی، و ثبات بدن است. انجام دادن این ورزش کالری بسیار بیشتری نسبت به سایر ورزش‌ها می‌سوزاند.

پیدایش ورزش تی آر ایکس

ورزش trx توسط یک افسر سابق ارتش آمریکا به نام رندی هتریک ابداع شد. نام آن مخفف عبارت Total Resistance exercise و به معنی تمرینات کلی استقامت است. این ورزش در حقیقت زیر شاخه‌‌ای از ورزش بدن سازی است و بر روی عضلات بدن تمرکز دارد.ورزش تی آر ایکس، ورزشی کاملا اقتصادی است. شما نیازی به تهیه ماشین‌های گران بدنسازی نخواهید داشت.

تی ار ایکس

تی ار ایکس

قیمت سازه این ورزش گران نیست و اگر امکان نصب آن را در خانه ندارید، می‌توانید تنها با تهیه کش آن و نصب آن به سقف یا در اتاق شروع به انجام این ورزش بکنید.برای انجام این ورزش شما حتی نیازی به تهیه دستکش یا کفش مناسب با این ورزش ندارید. شما می‌توانید هر نوع کفش و لباس ورزشی برای انجام تمرینات trx بپوشید.

آنچه باید در مورد ورزش یوگا بدانید

ورزش

ورزش/9 تمرین ساده مناسب برای سالمندان

×

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

انتخاب استان برای وضعیت آب‌و‌هوا