همه چیز درباره ورزش کراسفیت

شنبه 21 اسفند 1400 ورزشی
همه چیز درباره ورزش کراسفیت

همه چیز درباره ورزش کراسفیت

اگر جز دسته افرادی هستید که انواع ورزش را امتحان کرده اید اما به نتیجه دلخواه نرسیده اید ، ناامید نشوید ، پیشنهاد میکنم ورزش کراسفیت را هم امتحان کنید.

 

 

کراس فیت ترکیبی از حرکات قدرتی، استقامتی و هوازی است همچنین مقاومت، پلایومتریک انفجاری، تمرین سرعت، وزنه برداری به سبک قدرتی برای افزایش قدرت و عملکرد ورزشکاران و حفظ سلامت روحی و جسمی افراد بسیار موثر است.کراس فیت با انجام این تمرین‌ها، اجزای اصلی تناسب اندام را هدف قرار می‌دهد. ورزش‌ های کراس فیت از انواع ورزش‌های انفجاری هستند که به شکل مداری انجام می‌شوند و استراحت بین آنها بسیار کوتاه است.تمرینات عمده کراس فیت تمریناتی برای سراسر بدن است که شامل فشار دادن، کشیدن، دویدن، پاروزدن و چمباتمه زدن زیر وزنه است.

همه چیز درباره ورزش کراسفیت

همه چیز درباره ورزش کراسفیت

(آماده‌سازی بدن نه تنها برای شناخته‌شده‌ها بلکه برای ناشناخته‌ها) این شعار کراس فیت است.

گرگ گلسمن (Greg Glassman)، بنیانگذار کراس فیت می‌گوید:

«ویژگی ما عدم تمرکز روی یک عضله‌ی خاص است.»

برای انجام تمرینات کراس فیت باید ۳ تا ۵ جلسه در هفته و هر بار بین ۵-۱۵ دقیقه وقت بگذارید. مدت زمان این تمرینات کوتاه و شدت آنها بسیار بالاست.نحو‌ه‌ی اجرای تمرینات کراس فیت به‌صورت دوره‌ای است. شما یک حرکت انفجاری را انجام می‌دهید و بلافاصله یا با وقفه‌ای کوتاه، حرکت بعدی را اجرا می‌کنید.حرکات اصلی کراس فیت شامل تمرینات ترکیبی، پرسی، کشیدنی و دویدنی، پارویی و اسکوات است. صدها حرکت تمرینی برای کراس فیت وجود دارد که در ادامه به ذکر چند مثال خواهیم پرداخت.

علیرضا بیرانوندگرانترین بازیکن باشگاه پرسپولیس به ارزش 50 میلیارد تومان

 حرکات ورزشی کراسفیت

  • حرکت پاورکلین
  • حرکت بِرپی
  • اسنچ
  • تراستر
  • باربارا
  • انجی
  • مرف
  • جکی

رژیم غذایی

کراس فیت توصیه می‌کند که ۴۰ درصد کربوهیدرات، ۳۰ درصد پروتئین و ۳۰ درصد چربی مصرف کنید. شما می‌توانید با مصرف گوشت، سبزیجات، آجیل و دانه‌ها، میوه، کمی نشاسته و عدم مصرف شکر به این اعداد برسید. این روش شبیه به رژیم پالئو است.کراس فیت مانند بیشتر ورزش‌های معمول، فواید و خطراتی دارد. ورزش‌های سریع، چالش وار و همیشه متنوع هستند. اگر سالم هستید و می‌توانید در برابر این ورزش خسته کننده تاب بیاورید، پس امتحانش کنید. شاید مانند بقیه کسانی که کراس فیت کار می‌کنند از آن لذت ببرید.

غذا

فواید سلامت غذا خوردن در حالت نشسته روی زمین!

تی ار ایکس

همه چیز راجع به ورزش تی ار ایکس

×

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

انتخاب استان برای وضعیت آب‌و‌هوا