5 راهکار برای مبارزه با هزار پا آفت گلدان ها در زمستان

سه‌شنبه 23 دی 1399 گل و گیاه
مبارزه با هزار پا آفت گلدان ها در زمستان

 هزار پا آفت گلدان ها ی آپارتمانی

آفت گلدان و گیاهان آپارتمانی

آیا برای شما هم اتفاق افتاده که  برای تعویض خاک گلدان اقدام کنید و با ریختن خاک گلدان  با تعدادی هزار پا روبرو شوید و از وحشت نتوانید هیچ کاری کنید .در این مقاله دایان می خواهد به شما راهکار هایی ارائه دهد تا گلدان های خود را  از این آفت دور نگه دارید .

گیاهان آپارتمانی  که داخل خانه نگهداری میشوند به دلیل دما و رطوبت بیشتر در معرض حمله حشرات مضر مثل هزارپا هستند. بیشتر  این آفات ها در زمستان سراغ گیاهان می آیند .   در این فصل، گیاهان در خواب هستند و رشد کمی نسبت به فصول دیگر  دارند در همین زمان بیشترین آسیب پذیری را در قبال حمله آفت ها دارند.

این آفت با تغذیه از بافت های مرده گیاهی و ریشه گیاه میتواند باعث صدمه زدن به گیاه شود .در بعضی از مواقع نیز داخل ساقه ی گیاه را سوراخ میکند و از ساقه گیاه تغذیه میکند که در این حالت نمیشود برای گیاه کاری انجام داد.

راهکارهایی برای مبارزه با آفت گلدان ، هزار پا و حشرات

1-  گلدان آلوده را از بقیه گلدان ها جدا  نگهداری کنید .

2- از تجمع آب در زیر گلدانی خودداری کنید رطوبت و مکان های نمور مکان مناسب برای رشد آفت های گیاهان است .عدم استفاده از خزه درگلدان و عدم تجمع آب در زیر گلدانی در کنترل این آفات موثر می باشد.

3- بهتر است روی خاک گلدان نیز در حدود ۲ تا ۵ سانتی متر از شن یا سنگ های ریز استفاده شود . در این حالت بعد از آبیاری گلدان ، بسیاری از هزارپاها از بین می روند و امکان زندگی درون گلدان برایشان فراهم نمیشود و نمیتوانند درون خاک تنفس کنند و از بین میروند.

4-استفاده از سم برای از بین بردن حشرات گلدان ،برای مبارزه با هزارپا باید از سم پاشی روی خاک در فواصل مختلف استفاده کرد.سم پاشی با مشاهده آفات انجام می شود.جهت پیشگیری با شروع فصل گرم سم پاشی باید صورت گیرد.اواخر بهار نوبت بعدی سم پاشی انجام شود. در صورت لزوم ماهی یکبار

5- سمومی چون سوین ، لیندین و یا دیازینون ، دوراسبان ، پرمترین ،آیکون را میتوان با نسبت ۱ تا ۳ در هزار با اب مخلوط کرد و با آب سمی شده اقدام به آبیاری کامل پای گیاه نمود تا سم به کل خاک موجود در گلدان نفوذ کرده و حشرات را کشته یا فراری دهد . در صورت امکان میتوان برای نتیجه بخشی بهتر به فاصله ی ۱۵-۲۰ روز دوباره اقدام کرد.

ا

راهنمایی خرید نهال گردو برای مناطق سردسیر

تالاب انزلی یا مرداب انزلی

موسیقی برای گل و تاثیرات آن

×

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

انتخاب استان برای وضعیت آب‌و‌هوا