هرم شیشه ای لوور

پنج‌شنبه 19 اسفند 1400 جاذبه های گردشگری
هرم شیشه ای لوور

هرم شیشه ای لوور

هرم موزهٔ لوور یک هرم بزرگ ساخته شده از شیشه و فلز می باشد که توسط سه هرم کوچکتر دیگر احاطه شده ، در محوطه اصلی قصر لوور در پاریس قرار دارد .هرم بزرگ به عنوان ورودی اصلی موزه لوور می باشد .این هرم شیشه ای به سفارش فرانسوا میتران سال ۱۹۸۸ توسط ای. ام. پای معمار آمریکایی-چین یکی از مشهورترین معمارهای سبک مدرنیسم ساخته شده ‌است.

بسیاری از معماران بر این باور بودند که این بنا تصویر و چشم انداز زیبای قصر لوور که یادگار معماری سنتی بو را  مخدوش کرده است. اما به هر حال این هرم که در سال 1989 افتتاح شده  و اینک یکی از معروفترین سازه‌های شیشه‌ای دنیا محسوب می‌شود.

هرم شیشه ای لوور

هرم شیشه ای لوور

هرم لوور پاریس ورودی زیبایی شیشه ای

آن چه امروز با عنوان موزه ی لوور شناخته می شود، کاخ پادشاهان فرانسه در قرن های 14 و 15 میلادی است. از این رو ساخت و ساز در حریم این موزه همچون سایر آثار تاریخی با ارزش دنیا محدودیت های بسیاری دارد.
هنگامی که طراحی بخش الحاقی موزه ی لوور به مسابقه گذاشته شد، مسلما طرحی می توانست بر سایرین برتری یابد که هیچ سنگینی در فضای مجموعه ایجاد نکند و در مخروط دید بازدیدکنندگان و نیز نورگیری موزه مشکلی به وجود نیاورد.هرم شیشه ای ورودی موزه لوور پاریس که توسط آی.ام.پی (I.M.Pie) طراحی شد، شکلی شبیه یک کوه یخ دارد و از داخل آن یکی از بزرگ ترین و زیباترین موزه های دنیا در معرض دید قرار می گیرد.
هرم شیشه ای لوور

هرم شیشه ای لوور

طراح هرم لوور

آی.ام.پی در 1917 در چین متولد شد. در هجده سالگی به قصد آموختن معماری در دانشگاه ام آی تی و هاروارد چین را ترک کرد. در سال 1960 شرکت آی.ام.پی و همکاران را تأسیس کرد. او عموما به طراحی ساختمان های با پوشش شفاف و شیشه ای می پردازد و شهرتش معمولا به طراحی های دقیق، هندسی و منطقی اش بر می گردد.
هرم شیشه ای لوور

هرم شیشه ای لوور

در واقع موضوع ورودی موزه ی جدید لوور، یکی از اساسی ترین مسائل طراحی این مجموعه به شمار می رفت.او این ورودی را در مرکز میدان ناپلئون که مرکز ثقل نهایی مجموعه ی لوور جدید به شمار می رفت، مستقر کرد. این ورودی با فاصله ی مساوی از سه جناح لوور، امکان دسترسی مستقیم توریست ها را به بخش های مختلف موزه میسر می ساخت. به این ترتیب یکی از نامطلوب ترین مشخصه های لوور قدیم که طی مسیرهای طولانی ناخواسته از میان بخش های مختلف موزه بود، برطرف شد.

قلعه الموتقزوین

قلعه الموتقزوین

استون هنج انگلستان

استون هنج انگلستان

×

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

انتخاب استان برای وضعیت آب‌و‌هوا