7 نکته انتخاب شلوار برای آقایان در استایل های مختلف

پنج‌شنبه 13 مرداد 1401 بازار

7 نکته انتخاب شلوار برای آقایان در استایل های مختلف

تمام لباس‌هایی که ما می‌پوشیم همانطور که به واژه‌ی پوشیدن اشاره می‌کنیم، برای پوشاندن بدن استفاده می‌شود. با پیشرفت مد و فشن و ورود طراحان حرفه‌ای به بازار داغ لباس، تغییرات لباس و پوشش در راستای اصلاح ایرادات بدن ادامه یافت. در واقع پس از مدتی هدف تنها پوشیدن و پوشاندن بدن نبود بلکه اصلاح ایرادات بدن، شخصیت و نرمال کردن روان افراد با لباس بود. به عنوان مثال در طراحی لباس طراحان برای کسی که شخصیتی درونگرا دارد از لباسی استفاده می‌کنند که طرح و رنگ شاد و هیجانی داشته باشد تا فرد از شخصیت خود کمی دور شود و راحت‌تر ارتباط برقرار کند. در این راستا ما در انتخاب شلوار و لباس مردانه برای استایل‌های مختلف انتخاب‌های متفاوتی خواهیم داشت.

⦁ اهمیت برند

استایل‌های رسمی تا حد زیادی ارتباط مستقیم با نوع برندی که از آن استفاده می‌کنید دارد. برند پوش‌ها به خوبی می‌دانند دلیل جذابیت استایلشان در نوع دوخت، برش و الگوی صحیح لباس است. تولیدی‌ها به تولید انواع مختلفی از لباس و شلوار می‌پردازند، اما نکته قابل توجه در تولید لباس دوخت اصولی آن است که در اکثر تولیدی‌ها رعایت نمی‌شود. چنین چیزی را در برندهای معتبری مانند محصولات ال سی من که در تولید پوشاک آقایان فعالیت دارد نمی‌بینید. در حقیقت رعایت اصول اولیه دوخت و طراحی لباس و شلوار اولویت اول چنین برندهای معتبری است. توصیه می‌شود برای خرید شلوار حتما یک برند معتبر را انتخاب کنید تا تن خور محصول خریداری شده باب میل و سلیقه شما باشد.

⦁ شلوار مناسب استایل اسپرت

شما می‌توانید یک استایل اسپرت با مدل‌های مختلفی از شلوار داشته باشید. حتی می‌توانید با استفاده از شلوار پارچه‌ای استایل اسپرت بسازید. کفش اسپرت مردانه یا کتونی یکی از آیتم‌های اصلی یک استایل اسپرت است. کفش کتونی‌های چرم و طبی هم می‌توانند برای استایل اسپرت مناسب باشند. بعد از کفش شما می‌توانید از شلوار اسلش یا شلوارهای راحت از جنس نخ پنبه استفاده کنید. همچنین می‌توانید شلوار پارچه‌ای را با تیشرت هاوایی و کتونی استفاده کنید. تنها نکته مهم در این استایل رعایت استفاده از کفش‌ها و تیشرت‌های راحت است و شما در مورد شلوار آزادی عمل دارید. یک استثنا وجود دارد و آن هم استفاده از شلوار پارچه‌ای با، خطِ تا است. این شلوار‌ها فرمی رسمی دارند و استایلتان را از حالت اسپرت خارج می‌کنند.

⦁ شلوار مناسب استایل رسمی

در استایل‌های رسمی استفاده از کت و شلوار یک مسئله انکار ناپذیر است. کت و شلوار بیشترین میزان رسمیت در میان لباس‌ها مردانه را به خود اختصاص داده است و البته جذابیت استایل مردانه را نیز چند برابر می‌کند. در این استایل شما راحت هستید و نیاز به انتخاب جداگانه کت و شلوار ندارید اما اگر می‌خواهید کمی خلاقیت به خرج دهید دو تناژ رنگی متفاوت مانند سبز یشمی و کرم را با هم ترکیب کنید. یک شلوار کتان با رنگ کرم بخرید و پیراهن سفید خود را به تن کنید. کت تک را نیز جداگانه بخرید و این ترکیب را با کیف پول (کیف کتی) و کفش چرمی عسلی ست کنید. همچنین می‌توانید از مدل‌های چهارخانه برای پیراهن خود استفاده کنید اما توجه داشته باشید وجود رنگ کرم و سفید در طرح پیراهن ضروری است.

⦁ شلوار مناسب استایل بوهو

استایل بوهو یک استایل بی قید و شرط است که ریشه‌ای فرانسوی دارد و از کلمه بوهمین گرفته شده که به معنای کولی است. در این استایل همانطور که از معنا و ریشه کلمه مشخص است شما بدون قید و شرط میتوانید سبک‌های مختلف را به همراه هم امتحان کنید. ترکیب رنگ و تنوع پوششی در این نوع استایل یکی از ویژگی‌های خاص و منحصر به فرد آن است. آقایانی که علاقه به این استایل دارند محدودیتی در انتخاب رنگ و نوع شلوار ندارند اما چیزی که در این استایل دیده می‌شود استفاده از شلوار‌های پارچه‌ای راحت و گشاد است. رنگ مناسب برای این استایل محدودیتی ندارد اما رنگ‌های روشن بیشترین کاربرد را در استایل بوهو دارند. به همراه این شلوار می‌توانید لباس‌های طرح‌دار با طرح سنتی و لباس‌های خاص را امتحان کنید و هم چنین محدودیتی در پوشیدن صندل یا حتی دمپایی با طرح‌های بافت و مکرومه ندارید.

برای خواندن نکات بیشتر در رابطه با این استایل کلیک کنید.

⦁ شلوار مناسب استایل مینیمال و ماکسیمال

استایل مینیمال و ماکسیمال دو استایل متفاوت و مقابل هم هستند. ابتدا استایل مینیمال را با هم بررسی خواهیم کرد.
⦁ شلوار مناسب برای استایل مینیمال یک شلوار ساده بدون طرح و حتی بدون بافت خاص است. رنگ مناسب برای یک شلوار مینیمال در میان رنگهای کرم، شیری، خاکی و خاکستری روشن قرار دارد. برای ست کردن پیراهن با چنین استایلی باید از پیراهن‌های مردانه ساده (آستین دار یا آستین کوتاه) استفاده کنید. این استایل به دنبال سادگی هرچه بیشتر در پوشش از بنابراین شما نیازی به استفاده از اکسسوری‌های مختلف و متنوع نخواهید داشت.

⦁ استایل ماکسیمال برخلاف استایل مینیمال عمل میکند و با استفاده از تجملات بیش از اندازه ترکیب متفاوتی خلق میکند. به عنوان مثال شلوارهای طرح‌دار با رنگ‌های درخشان مانند طلایی و ترکیب چندین رنگ متفاوت از آیتم‌های این استایل خاص میباشد. پیراهن مناسب برای این استایل نیز از همین سبک پیروی می‌کند و پیراهن‌های پر زرق و برق و کار شده مناسب این استایل است و همچنین استفاده بیش از اندازه از اکسسوری های مختلف از ویژگی های دیگر این استایل می باشد. در واقع این استایل تا حدی مشابه استایل الگانت است.

⦁ شلوار مناسب استایل کلاسیک

کلاسیک پوش‌ها همیشه در میان شیک پوش ترین‌ها قرار دارند. چیزی که در استایل‌های کلاسیک همواره به چشم می‌خورد سادگی در عین زیبایی و کارآمد بودن لباس و شلوار است. شلوارهای پارچه‌ای با جنس فاستونی و خط اتوی دقیق از ویژگی شلوار مناسب برای یک استایل کلاسیک است. شما می‌توانید در این استایل از کت‌های ۳ دکمه استفاده کنید. استفاده از جلیقه، دستمال جیبی، کراوات و ساعت‌های زنجیر دار از دیگر المان‌های یک استایل کلاسیک شیک است. نکته قابل توجه دیگر استفاده از کیف و کفش چرم برای چنین استایلی است. رنگ شلوار و کت می‌تواند از میان رنگ‌های کرم، قهوه‌ای و خاکستری انتخاب شود. از این جهت استایل کلاسیک همواره مورد تحسین است که از گذشته تاکنون اصالت خود را حفظ کرده و همواره طرفداران زیادی در میان تمام سنین دارد.

⦁ شلوار مناسب استایل کژوال


استایل کژوال یکی از راحت ترین استایل‌های ممکن است. در این استایل سادگی یا طرح دار بودن لباس چندان مورد توجه نیست و این سبک تاکید بر راحتی لباس دارد. یک استایل عالی و راحت برای محیط‌های اداری و یک خرید ساده است. شلوار جین یا شلوار پارچه‌ای تفاوت چندانی نمی‌کند. لباس‌های تنگ و جذب در این استایل جایی ندارند. اکسسوری لازم برای این استایل یک ساعت ساده است.

انتخاب شلوار انتخاب چندان سختی نیست اما در محیط‌های مختلف استفاده از مدل‌های مختلف بهترین راه است. به عنوان مثال استفاده از یک شلوار اسلش برای محیط اداری انتخاب درستی نیست. با در نظر گرفتن شرایط شلوار و پیراهن مناسبی برای خود انتخاب کنید تا وقار و شخصیت شما در جایگاهی که قرار دارید حفظ شود.

 

نویسنده:سارااقبالی

کدام لباس زیر برای پوشیدن روزانه بهتر است؟

پرکردن دندان: مزایا، عوارض و انواع آن

×

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

انتخاب استان برای وضعیت آب‌و‌هوا