برای موفقیت در یادگیری زبان جدید چه کنیم ؟

چهارشنبه 1 مرداد 1399 موفقیت
برای موفقیت در یادگیری بهتر زبان چه کنیم ؟

شاید شما هم جزء آن دسته افرادی باشید که بارها و بارها تلاش کرده اید تا زبان جدید را بیاموزید و هر بار با نا امیدی دست از کار کشیده اید اگر قصد دارید زبان جدیدی بیاموزید به این نکات توجه کنید امید واریم که این مطالب برای شما مفید باشد :

راهکار هایی برای موفقیت در آموزش زبان جدید

 داشتن هدف

  قبل از شروع کار با خودتان روراست باشید برای  کاری که می خواهید انجام دهید هدفی تعیین کنید و با یک برنامه ریزی مرتب و اراده ای قوی تصمیم خود را عملی کنید.

 انتخاب یک مرجع معتبر جهت دوره های آموزشی

یک متد معتبر و مناسب با شخصیت خود انتخاب کنید . به محض اینکه شما هدفتان را از یادگیری زبان، به علاوه‌ی یافتن یک ابزار خوب برای یادگیری، مشخص کردید،‌ یادگیری زبان برای شما آسان و سرگرم کننده خواهد بود.

 مسئولیت پذیر

آموزش زبان فرایندی است که به زمان و تعهد نیازمند است. پس نیازی نیست که تمام روزتان را صرف تمرین کنید. تنها چن دقیقه از روز برایتان می‌تواند کافی باشد تا هر طوری که خودتان میخواهید تمرین کنید. رو خوانی ،گوش دادن به موسیقی یا انجام تکالیف و … سعی کنید طبق عادت هر روز این کار را انجام دهید.

 تا می توانید مطالعه کنید

حتی اگر سطحتان مبتدی است، سعی کنید متونی که در سطح خودتان هست را بخوانید. خواندن متون سخت و پیچیده گره از کار شما باز نمی‌کند. کتابهای کودکانه یا طنز را امتحان کنید، شاید به نظر احمقانه برسد ولی تصویر و ساختارهای ساده به شما کمک خواهد کرد تا کلماتی که تا به حال نخوانده‌اید را یادبگیرید، آنها با زبان روزمره‌ی موجود در متن به شما  در فهم جملات کمک خواهند کرد.

 فیلم همراه با زیر نویس

دیدن فیلم با زیرنویس ایده‌ی خوبی است، یا فیلمی که به زبان مادری خودتان دوبله شده است را به زبان انگلیسی ببینید، یا سریال مورد علاقه‌ی خودتان را پیدا و آنها را به زبان اصلی نگاه کنید. از اینترنت برای پیدا کردن فیلم مورد علاقه‌ی خود استفاده کنید.

 گوش دادن مکالمات

همانقدر که مهم است تا مهارت مکالمه را تقویت کنید، به همان اندازه مهم است تا مهارت شنیداری را تقویت کنید. حتی اگه خیلی علاقمند به موسیقی نیستید، گوش دادن به شعر یا موزیک ویدیوهای انگلیسی به شما کمک میکند تا کلمات یا جملات جدید را تشخیص دهید، آنها را یاد بگیرید و سپس از آنها استفاده کنید. پادکست‌های انگلیسی برای پیشرفت بیان انگلیسی شما خیلی مفید خواهند بود. می‌توانید با انجام دادن چت‌های صوتی، هم مهارت گوش دادن وهم مهارت مکالمه را ارتقا دهید. متوجه نشدن تمام چیزهایی که می‌شونید جای نگرانی ندارد، به مرور با توجه به متن و فحوای کلام کم کم متوجه خواهید شد. متن اصلی اهمیت بسیار زیادی دارد و برای متوجه شدن معانی لغات جدید و درک جمله‌ها ،سرنخ هایی را به شما خواهد داد.

 از اشتباهات نترسید

هر چند گفتنش از انجام دادن سخت‌تر است ولی هر کسی میتواند اشتباه کند، حتی اشخاصی که با زبان اصلی خود صحبت می‌کنند! اجازه ندهید اشتباه کردن فرآیند یادگیری شما را متوقف کند.  همیشه غلبه کردن به مشکلات یادگیری را در تصوراتتان داشته باشید، که یک راه بسیار موثر است. از اصطلاحات ساده استفاده کنید. گاهی همین اصطلاحات کوتاه و ساده به شما کمک خواهد کرد که به واژه‌های استفاده شده در این جملات فکر کنید.

تمرین کردن بسیار

تمرین کردن عالی‌ترین راه برای یادگیری است؛ از هر شانسی که برای تمرین کردن دارید استفاده  کنید و هیچ وقت از آن غافل نشوید. تنها راه ماهر شدن در یادگیری زبان، تمرین کردن آن است

آیا می خواهید یک زن خانه دار موفق باشید؟

آیا می خواهید یک زن خانه دار موفق باشید؟

علت نبود تمرکز در افراد 

دلایل عدم تمرکز , حواس پرتی و روش درمان آن

×

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

انتخاب استان برای وضعیت آب‌و‌هوا