8 فواید شگفت انگیز نوشیدن آب برای سلامتی انسان

یکشنبه 2 آبان 1400 سلامت
نوشیدن آب و سلامتی

نوشیدن آب و سلامتی

نوشیدن آب برای سلامتی انسان بسیار مفید است. آب ، بر عکس بیشتر نوشیدنی های گازدار یا نوشابه که غالباً در هر دو وجود دارد ، هیچ کالری و قندی ندارد.

بدن ما به طور منظم به آب احتیاج دارد تا اطمینان حاصل شود که ما بدن خود را مرطوب نگه می داریم. نوشیدن آب از کاهش وزن تا مبارزه با عفونت ها و بیماری ها فواید بی شماری دارد. برای زنده ماندن به آب احتیاج داریم و برای رشد به آب احتیاج داریم!

 

 مزیت سلامتی آب آشامیدنی

مزیت سلامتی آب آشامیدنی

مزیت سلامتی آب آشامیدنی

۱-نوشیدن آب به پاکسازی پوست کمک می کند.

آب مزایای بسیار خوبی از کاهش چین و چروک تا آکنه به پوست ما می بخشد. آب به بیرون راندن سموم از بدن کمک می کند. این کمک می کند تا پوست شما از هر گونه باکتری یا آلودگی مضر پاک شود ، که به طور معمول باعث ایجاد آکنه می شود. با نوشیدن منظم آب ، می تواند به مرطوب نگه داشتن پوست کمک کرده و از خشکی ناخواسته آن جلوگیری کند. بسیاری از مردم اغلب می گویند نوشیدن آب می تواند به کاهش چین و چروک و درخشش پوست ما کمک کند!

 

۲-آب می تواند به شما در کاهش وزن کمک کند.

مردم اغلب گرسنگی و تشنگی را اشتباه می گیرند و اغلب این ممکن است منجر به افزایش وزن شود. در صورت کمبود آب بدن سلول های چربی بسیار سخت تر می شوند.

با یادآوری نوشیدن یک لیوان آب ، حدود سی دقیقه قبل از خوردن یک وعده غذایی ، بدن هیدراته می شود و بنابراین سلولهای چربی راحت تر تجزیه می شوند. یکی دیگر از نکات مثبت داشتن یک لیوان آب قبل از غذا این است که به طور کلی بدن شما به غذای زیادی احتیاج ندارد که به نوبه خود به کاهش وزن کمک می کند!

 

 مزیت سلامتی آب آشامیدنی

مزیت سلامتی آب آشامیدنی

۳-نوشیدن آب به جلوگیری از عفونت کمک می کند.

با ادامه مصرف آب می توان با بسیاری از بیماری ها مقابله کرد. نوشیدن آب سیستم ایمنی بدن شما را تقویت می کند ، به شما کمک می کند تا اکسیژن را به سلول ها برسانید تا عملکرد خوبی داشته باشند. غالباً با شستن بدن در اثر سموم بد با نوشیدن مقدار زیادی آب ، می توان از عفونت کلیه و مثانه خلاص شد. همچنین گرفتاری های دیگری نیز وجود دارد که با نوشیدن آب بیشتر می توان به آنها کمک کرد. زخم های سرد ، سرفه و آبریزش بینی می توانند با هیدراته نگه داشتن بدن بهبود یابند. با نوشیدن آب در هنگام انسداد سینوس ها ، می توانید انسداد را کاهش داده و به راحتی تنفس کنید.

 

۴-با نوشیدن آب می توانید تمرکز و انرژی خود را تقویت کنید.

بدن ما از حدود 75٪ آب و مغز ما با 85٪ حتی بیشتر تشکیل شده است! این بدان معناست که وقتی بدن ما آب کافی دریافت نکند ، می تواند خیلی زود کم آب شود. این سطح غلظت و همچنین سطح انرژی ما را به طرز چشمگیری کاهش می دهد. بدن به مقدار مشخصی از آب به طور مداوم نیاز دارد تا بتواند عملکرد خود را به بهترین وجه ممکن انجام دهیم. با نوشیدن منظم آب ، این اطمینان می دهد که ما در سطح مطلوب خود هستیم و به شما در حفظ انرژی و تمرکز در بهترین حالت کمک می کند.

 

 مزیت سلامتی آب آشامیدنی

مزیت سلامتی آب آشامیدنی

۵-نوشیدن منظم آب می تواند به جلوگیری از سردرد کمک کند.

کمبود آب بدن می تواند یکی از زمینه های منفی علائم باشد. این می تواند باعث سردرد ، حالت تهوع ، خشکی دهان و احساس سبکی سر شود. با داشتن آب منظم در طول روز ، این امر باعث کمبود آب بدن نمی شود. در صورت بروز هر یک از این علائم ، غالباً با صرف داشتن یک لیوان آب ، به جای مصرف مسکن ، آنها را تسکین می دهد. بیشتر راهنمایی ها توصیه می کنند که روزانه نصف گالن (2-3 لیتر) آب داشته باشید تا از آب بدن و شاد ماندن بدن اطمینان حاصل کنید.

 

۶-آب زیاد به معنای قلب سالم است.

آیا می دانید خون شما حدود 83٪ آب دارد؟ این بدان معناست که وقتی به میزان کافی نمی نوشید و بدن کم آب می شود ، خون ضخیم می شود زیرا دیگر آب کافی در آن نیست. این بدان معناست که قلب شما باید بیشتر کار کند تا به خون غلیظ شده فشار بیاورد و قلب شما را تحت فشار قرار دهد. نوشیدن روزانه آب کافی به این معنی است که خون شما به طور مداوم سطح آب خود را حفظ می کند و قلب می تواند کار خود را بسیار راحت تر انجام دهد.

 

 مزیت سلامتی آب آشامیدنی

مزیت سلامتی آب آشامیدنی

۷-نوشیدن آب می تواند به جلوگیری از یبوست کمک کند.

نوشیدن آب به عملکرد کبد شما کمک می کند و سموم بدن را دفع می کند. به منظم نگه داشتن بدن و رفتن به توالت کمک می کند. این اطمینان می دهد که از تجمع سموم جلوگیری کرده و به دلیل عدم نوشیدن کافی از یبوست جلوگیری می کنید. آب به تجزیه غذایی که می خورید کمک می کند و به بدن کمک می کند تا تمام مواد مغذی خوب را در عین خلاص شدن از مواد بد ، جذب کند. همچنین می تواند از ابتلا به سنگ کلیه در بدن جلوگیری کند.

 

۸-آب دمای بدن شما را تنظیم می کند.

آب بهترین حالت در نگه داشتن بدن در دمای صحیح و ثابت است. بدن ما باید تنظیم شود و در دمای مناسب نگهداری شود وگرنه خیلی زود بیمار می شویم. بدن ما در انجام این کار به طور طبیعی و حفظ سلامتی بسیار خوب است. با این حال ، ما باید تلاش خود را انجام دهیم تا به بدن خود در روند طبیعی خود کمک کنیم. ما باید سطح آب خود را بالا نگه داریم تا بتوانیم بدن خود را در صورت نیاز درجه حرارت خود را تنظیم کنیم. این کار به طور معمول از طریق فرآیند تعریق انجام می شود. این امر به ویژه هنگام ورزش به دلیل میزان آبی که می توانیم از طریق تعریق از دست بدهیم بسیار مهم است. بنابراین ، سطح آب ما باید ثابت بماند تا اطمینان حاصل شود که بدن می تواند دمای داخلی ما را به درستی تنظیم کند. علاوه بر درجه حرارت ، اطمینان از نوشیدن آب کافی هنگام ورزش ، همچنین می تواند به این معنی باشد که در بهترین توانایی ورزش می کنید.

 

thefactsite.com

کولیت

کولیت یا التهاب روده بزرگ/درمان تشخیص بیماری کولیت روده

آب سیاه چیست

آب سیاه چیست/ آیا شما در معرض خطر هستید؟

×

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

انتخاب استان برای وضعیت آب‌و‌هوا