نسل جدید آئودی A6 معرفی شد – فناوری

چهارشنبه 9 اسفند 1396 فناوری

نسل هشتم سدان لوکس آئودی A6 با کابین کاملاً دیجیتال و دو نوع پیشرانه‌ی بنزینی و دیزل معرفی شد.

پس از گذشت چند ساعت از فاش شدن تصاویر A6 جدید در فضای مجازی، امروز به‌صورت رسمی نسل جدید سدان لوکس آئودی معرفی شد. مدل A6 که جایگزین سدان کلاسیک A100 شده است، در نمایشگاه خودروی ژنو ۲۰۱۸ رونمایی از هشتمین نسل خود را جشن می‌گیرد.

Audi A6 2019 / آئودی A6

 همانطور که انتظار می‌رفت مدل جدید در مقایسه با نسل قبل کمترین تغییرات در طراحی بدنه و ظاهر داشته است. آئودی A6 جدید با افزایش طول، عرض و ارتفاع به ترتیب ۰.۷، ۱.۲ و ۰.۲ سانتی‌متر، بزرگ‌ترین نسل از خانواده‌ی خود است. نمای روبرو و به‌خصوص جلوپنجره‌ی بزرگ و عرض، شباهت زیادی به مدل A7 دارد. در واقع در نمای روبرو و جانبی، جزئیاتی اندک مانند خط برجسته‌ی بالای چرخ‌ها تفاوت نسل گذشته و جدید A6 را مشخص می‌کنند. بیشترین تغییرات طراحی بدنه در نمای عقب A6 اتفاق افتاده است. اسپویلر کوچک عقب به همراه نوار طولی کروم که تکمیل کننده‌ی طرح چراغ‌های عقب است، A6 را متفاوت‌تر کرده است. مدل ۲۰۱۹ سدان لوکس A6 با انتخاب ۷ رنگ کارخانه‌ای جدید، در مجموع با ۱۴ رنگ متنوع عرضه می‌شود.


Audi A6 2019 / آئودی A6

هر قدر که تفاوت نسل گذشته و جدید در طراحی بدنه اندک بوده، نمای داخلی و کابین تا جای ممکن متفاوت و جدید است. A6 جدید با داشتن نمایشگر لمسی ۱۰.۱ اینچی سیستم اطلاعات و سرگرمی (از مدل A7 برداشته شده است)، نمایشگر ۸.۶ اینچی جهت کنترل سیستم تهویه مرکزی و موارد کنترلی دیگر و نمایشگر ۱۲.۳ اینچی پنل دیجیتالی فرمان، تجربه‌ی کاربری مدرن و لوکس آلمانی را در اختیار سرنشینان قرار می‌دهد.



فرمان کاملاً جدید در کنار فضای جادارتر سرنشینان جلو، عقب و فضای بار از دیگر تغییرات مهم سدان A6 است. سیستم اطلاعات و سرگرمی مولتی مدیا اینترفیس یا MMI آئودی به رهیاب ماهواره‌ای هوشمند با قابلیت ذخیره‌سازی شرایط مسیرهای طی شده و پیشنهاد و تصمیم‌گیری بهتر مجهز شده است. سیستم خدمات آنلاین آئودی با ارتباط مستقیم به راننده، اطلاعات جاده و ترافیک را فراهم می‌کند. در بخش تجهیزات کمک راننده و ایمنی، A6 جدید به ۵ سنسور، ۵ دوربین، ۱۲ سنسور فراصوت و یک لیزر اسکنر جهت سیستم کمکی پارک مجهز شده است. پکیج کمکی پارک خودرو، بدون نیاز به راننده در پشت فرمان، قابلیت پارک و بیرون آمدن از پارک خودکار را در اختیار قرار می‌دهد.


Audi A6 2019 / آئودی A6

تیم مهندسی آئودی ادعا می‌کند که A6 جدید، فرمان‌پذیری مشابه خودروهای اسپرت و سواری مشابه خودروهای کامپکت را به همراه دارد. سیستم تعلیق بازطراحی شده، آلومینیوم بیشتری استفاده کرده است تا نسل جدید آئودی A6 با وجود رینگ‌های بزرگ ۲۱ اینچی و تایرهای نازک‌تر (لو پروفایل)، سواری نرم و راحت داشته باشد. فرمان A6 دقیق‌تر از همیشه شده است؛ در واقع به دلیل فرمان‌پذیر بودن تمام چرخ‌ها تا ۵ درجه، مانور دادن با سدان بزرگ آلمانی کار چندان مشکلی نخواهد بود. بر اساس گفته‌ها‌ی تیم مهندسی آئودی، شعاع پیچ A6 جدید ۱.۱ متر کم‌تر شده است و حالا به ۱۱.۱ متر برای پیچیدن و دور زدن کامل نیاز دارد.

Audi A6 2019 / آئودی A6


آئودی A6 مدل ۲۰۱۹ با دو پیشرانه‌ی بنزینی ۶ سیلندر V شکل ۳ لیتری توربوشارژ (TFSI) با قدرت ۳۴۰ اسب بخار و نوع دیزل ۳ لیتری TDI با قدرت ۲۸۶ اسب بخار در بازار اروپا عرضه خواهد شد. مدل دیزل A6 از گیربکس ۸ سرعته‌ی تیپترونیک و مدل بنزینی از گیربکس ۷ سرعته‌ی S ترونیک استفاده می‌کند. تمام مدل‌ها به سیستم هیبرید جانبی به‌منظور کاهش فشار پیشرانه در محدود سرعت ۵۵ تا ۱۶۰ کیلومتر بر ساعت و سیستم استارت/استاپ در سرعت کمتر از ۲۲ کیلومتر بر ساعت با قابلیت خاموش و روشن کردن کامل خودرو مجهز هستند. همانطور که انتظار می‌رفت، سیستم تمام چره محرک کواترو آئودی (Quattro) به‌صورت استاندارد ارائه می‌شود.

نسل جدید آئودی A6 در اواخر بهار سال ۱۳۹۷ در بازار آلمان عرضه می‌شود. قیمت پایه‌ی سدان لوکس آئودی هنوز اعلام نشده است؛ مدل ۲۰۱۸ آئودی A6 در بازار آمریکا نزدیک به ۵۰ هزار دلار قیمت دارد که بنابراین قیمت بالای ۵۰ هزار دلار برای مدل پایه‌ی مدل ۲۰۱۹، نباید تعجب برانگیز باشد.


 


منبع : زومیت

توصیه‌های یکی از سرمایه‌گذاران بزرگ جهان به مؤسسان استارتاپ - فناوری

اندروید وان چیست و از چه ویژگی‌هایی بهره می‌برد - فناوری

×

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

انتخاب استان برای وضعیت آب‌و‌هوا