سمزدایی کبد و سیستم ایمنی بدن

یکشنبه 5 اردیبهشت 1400 سلامت
نسخه گیاهی برای سمزدایی کبد

 سمزدایی کبد و سیستم ایمنی بدن

خار مریم یکی از محبوب‌ترین گیاهان دارویی برای سمزدایی کبد است. این گیاه به واسطه نقش خود در تولید سلول های کبد و از بین بردن سموم موجود در بدن شناخته شده است.  کبد بزرگترین اندام داخلی بدن انسان و یکی از مهم‌ترین آنها محسوب می شود و سلامت آن به نوعی با سلامت کلی بدن انسان گره خورده است. اگر کبد عملکرد درست خود را ارائه نکند، این شرایط می تواند به تضعیف سیستم ایمنی بدن انسان منجر شده و مشکلات سلامت بسیاری را موجب شود.

کبد سالم تمام سموم را از بین می برد، هورمون ها را تجزیه می کند، به گوارش چربی ها کمک می کند و بسیاری موارد دیگر. مصرف الکل تنها عادتی نیست که می تواند به کبد آسیب برساند. قرار گرفتن در معرض مواد شمیایی، استفاده بیش از حد از دارو و مصرف نرمتنان صدفدار نپخته نیز می توانند موجب آسیب دیدگی کبد شوند.

سم زدایی کبد با نسخه های گیاهی

ریشه قاصدک

کبد صفرا تولید می کند، که به سوخت و ساز چربی و از بین بردن سموم موجود در خون کمک می کند. استفاده از قاصدک می تواند به این فرآیندها کمک کند، زیرا این گیاه جریان صفرا را افزایش می دهد. پژوهش ها نشان داده اند که قاصدک حاوی آنتی اکسیدان هایی است که جذب مواد معدنی را بهبود می بخشد، با التهاب مبارزه می کنند و از بیماری کبد پیشگیری می کنند.

ریشه قاصدک

ریشه قاصدک

خار مریم

خار مریم یکی از محبوب‌ترین گیاهان دارویی برای سمزدایی کبد است. این گیاه به واسطه نقش خود در تولید سلول های کبد و از بین بردن سموم موجود در بدن شناخته شده است. خار مریم می تواند اثرات منفی ناشی از مصرف الکل را نیز بهبود ببخشد. پژوهش ها نشان داده اند که این گیاه می تواند برای درمان بیماری کبد الکلی، بیماری های کبدی ناشی از سموم و هپاتیت مورد استفاده قرار بگیرد.

خار مریم

خار مریم

سیر

احتمالا از این نکته آگاه هستید که سیر برای گردش خون انسان خوب است، اما آیا می دانستید این ماده غذایی می تواند به پاکسازی کبد نیز کمک کند؟ سیر آنزیم هایی را فعال می کند که به از بین بردن سموم کمک می کنند و از این طریق کمک حال کبد است. همچنین، سیر از ویژگی های آنتی اکسیدانی، ضد قارچ و آنتی بیوتیک برخوردار است، که سیستم ایمنی بدن انسان را تقویت می کنند.

سیر

سیر

کنگر فرنگی

کنگر فرنگی می تواند از سمیت کبد پیشگیری کند و اثرات مصرف الکل و غذاهای فرآوری شده را کاهش دهد. به لطف سینارین و سیلیمارین، مواد مغذی گیاهی که به تولید صفرا کمک می کنند و از سلول های کبد محافظت می کنند، در حقیقت کنگر فرنگی عملکردی فراتر از پاکسازی کبد ارائه می کند. پژوهش ها نشان داده اند که این گیاه دارویی می تواند سطوح کلسترول را طی 12 هفته به میزان 4.2 درصد کاهش دهد.

کنگر فرنگی

کنگر فرنگی

ریشه بابا آدم

این گیاه دارویی شهرت خود را به واسطه توانایی در پالایش خون کسب کرده است. پژوهش ها نشان داده اند که ریشه بابا آدم حاوی موادی است که فلزات سنگین موجود در خون را از بین می برند. فواید سلامت این گیاه دارویی به همین جا ختم نمی شود و می تواند تولید صفرا را تحریک کرده، در شرایطی که به بازسازی سلول های آسیب دیده کبد نیز کمک می کند.

ریشه بابا آدم

ریشه بابا آدم

زردچوبه

زردچوبه یک ادویه قدرتمند با فواید سلامت مختلف محسوب می شود. مطالعات جدید نشان داده اند که این گیاه دارویی جریان خون را بهبود می بخشد، از سرطان پیشگیری می کند، درد را تسکین می دهد و بدن را سمزدایی می کند. به لطف کورکومین، یک ترکیب زیست فعال که در زردچوبه یافت می شود، این گیاه دارویی به از بین بردن سموم و مواد زائد موجود در بدن به کبد کمک می کند. همچنین، کورکومین تولید صفرا را افزایش می دهد و از این رو عملکرد کبد را بهبود می بخشد.

واکسن

آشنایی با انوع واکسن کووید19/قیمت‌ واکسن‌ کرونا

مقابله با آلزایمر

 بیماری فراموشی یا بیماری آلزایمر /همه چیز درباره آلزایمر

×

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

انتخاب استان برای وضعیت آب‌و‌هوا