نخستین خودروی مسابقهای گروه بیامو برای شرکت در مسابقات خودروهای الکتریکی (فرمول E)، طی مراسمی رونمایی شد.
اولین خودروی مسابقهای بیامو برای شرکت در مسابقات فرمول E، طی جلسهای در سایت آکادمی رانندگی بیامو و مینی در میساخ (Maisach) نزدیک مونیخ به نمایش گذاشته شد. تام بلومکویست راننده بریتانیایی بیامو، پشت فرمان اولین خودروی مسابقهای کاملا الکتریکی تاریخ گروه خودروسازی باواریا قرار گرفت.
ینس مارکوارت مدیر و مهندس پیشرانههای اسپرت بیامو در این باره توضیح میدهد:
خودروی الکتریکی مسابقهای بیامو iFE.18 نقطه عطفی برای شرکت ما است. پس از چند ماه همکاری عالی بین مهندسان تولید و بخش توسعه مسابقه، همه ما اکنون میتوانیم نتیجه را در عمل ببینیم. پروژه خودروی مسابقهای فرمول E بیامو به عنوان قابل توجهترین انتقال فناوری بین بخش تولید و موتوراسپرت در تاریخ بیامو محسوب میشود. همهی ما در آزمایشگاه تکلب (TechLab) تلاشمان را برای به ثمر رسیدن این پروژه بزرگ انجام دادیم. من به سختی میتوانم روزهای مانده تا شروع اولین مسابقه خودروی الکتریکی بیامو را در فصل پنجم رقابتهای فرمول E صبر کنم؛ در آن روز خودروی مسابقهای iFE.18 برای اولین بار در رنگهای BMW I موتوراسپرت به میدان میرود.
سیستم محرکه جدید بیامو به عنوان قلب خودروی مسابقهای بیامو iFE.18 عمل میکند. شاسی آینده مورد استفاده برای مسابقات فرمول E، ابتدای ماه مارس در نمایشگاه بینالمللی خودروی ژنو رونمایی شد. برخی از نمودارها و مقادیر مقایسهای قابلتوجه، شواهد قانعکنندهای از افزایش عملکرد سیستم جدید برای رقابتهای فرمول E نسبت به پیشرانه تولیدی خودروی بیامو i3 ارائه میکنند. خودروی مسابقهای بیامو ۵۰ درصد سبکتر و ۶۶ درصد محکمتر است، در حالی که ۱۰۰ درصد عملکرد بیشتری ارائه میدهد. نسبت به مدل تولیدی خودروی بیامو i3، این مدل مسابقهای ۴۰۰ درصد دور موتور بالاتری تولید میکند.
ارسال دیدگاه