نحوه برخورد با یک نوجوان

شنبه 3 اسفند 1398 موفقیت
نحوه برخورد با یک نوجوان

روش درست برخورد با یک نوجوان

 

مهمترین کانون تأمین کننده نیازهای روحی و روانی فرزندان خانواده است. پدر و مادرهاي توانا کسانی هستند که علاوه برداشتن دانش در حوزه کودک و نوجوان، مهارت و چگونگی استفاده از این اطلاعات را نیز می دانند. والـدین بایـد از روش ها هـا و راهکارهـاي  صحیح و مناسـب در برقراري ارتباط با فرزنـدان آگـاهی داشـته باشـند.

یک  جو صمیمی در منزل ایجاد کنید  به فرزند خود شخصـیت داد و بـا ایجـاد امنیـت روحی و روانی ارتباط مؤثري با او برقرار کنید ، توجه و محبت شما به نوجوان از طریق صحبت کردن و رفتارتان  تقویت کنندة مثبت است.  یک نوازش مهربانانه یا یک نگاه محبت‌آمیز بزرگترین معجزه را می‌کند و رفتار فرزندتان را تحت شعاع قرار می دهد. بی شک توجه و محبت کردن، یک نیاز اساسی روحی و روانی و یک تقویت کننده مثبت است.

با ایجاد عزت نفس و تقویـت اعتمـاد بـه ­نفـس زمینه ­هاي رشد و کمال نوجوان را فراهم کنید و راه ارتباط با او را فراهم کرد.هنگامیکه با نوجوانی روبرو می­ شوید، سعی کنید با او برخورد مثبتی داشته باشید، از کلمات و عبارات تشویق آمیز استفاده کنید و به دنبال نکات مثبت او باشید، نه عیب جویی و ایراد گرفتن از او.

Image result for رفتار با نوجوان

تحقیقات نشان می ­دهد هر چقدر خانواده‌ها در سن نوجوانی فرزندشان، برای نزدیک شدن به آنها ارتباطات کلامی و غیرکلامی بین همه اعضای خانواده برقرار شود و به او محبت کنيد و او احساس کند مورد توجه است و بهتر اين سن را پشت سر مي­ گذارد؛ هدف ما این است که فضای خانه و خانواده سرشار از امنیت و آرامش باشد و حتی جذابیت داشته باشد.در هر فرصتی که پیش می آید با فرزندان خود صحبت کنید و با آنها در یک فضای گرم و صمیمانه ارتباط کلامی و عاطفی برقرار کنید.ت

Image result for رفتار با نوجوان

جنس فرزندتان هر چه که باشد دختر یا پسر، بهتر است مادر منبع محبت باشد و پدر نشان اقتدار.الگوی خوبی برای فرزندان خود باشیم  چون آنها به حرکات، رفتار، اعمال ما نگاه می­ کنند. مهمترین اصلی که به برقراری رابطه انسانی میان والدین و فرزندان کمک می کند، اصل صداقت یا صادق بودن در گفتارورفتار است.. هر چقدر میزان صداقت بین شما و نوجوانتان بیشتر باشد. سهولت ارتباط بیشتر است.

از نوجوان نخواهیم مثل ما فکر کند یا مثل ما باشد یادتان باشد دنیا تغییر کرده و بر اساس این تغییرات روحیات و نیازهای ما هم تغیير کرده است.در حالی که باید به فرزندان اعتماد کرد و به آنها اجازه داد که به تدریج پس از کسب آگاهی لازم بتوانند خود تصمیم گیری در امور زندگی، تحصیلی و شغلی را تمرین کنند.

Image result for رفتار با نوجوان

به نوجوانتان اعتماد کنید و اجازه بدهید در مورد امور تصمیم گیری کنند. آنها هم شما بوده اند اما در دنیایی مدرن تر، سردتر، سخت تر، از لحاظ حوزه ارتباطی. مقایسه کردن بدترین کاری است  که ما می ­توانیم انجام بدهیم .مقایسه کردن در نوجوانی بدترین کار است  و هرگز توانایی ها و ضعف های فرزندی را با فرزند دیگر یا نوجوانی را با نوجوان دیگر مقایسه نکنند.

آموزش خواندن ذهن دیگران

آموزش خواندن ذهن دیگران

موفقیت شما

آشنایی با 10 دلیل ارتباط موفقیت و رشد فردی

×

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

انتخاب استان برای وضعیت آب‌و‌هوا