بافت ژاکت/نحوه بافت ژاکت دخترانه و ژاکت پسرانه

جمعه 9 مهر 1400 دسته‌بندی نشده
بافت ژاکت

بافت ژاکت

در این بخش مجله دایان با بافت بسیار زیبا دو مدل ژاکت دخترانه وپسرانه ما همراه باشید در بخش های قبلی طرز  جمع کردن بالای کلاه به روشهای مختلف و آموزش کامل بافت کلاه برای تمام کلاه ها و بافت کلاه مدل برگ  و بافت مدل برگی برای ژاکت دخترانه  را آموزش دادیم را ببینید.همراه ما باشید

ژاکت دخترانه ی فانتزی‌

وسایل مورد نیاز بافت ژاکت

: ۴ کلاف ۱۰۰ گرمی _ میل شماره ۳/۵

طریقه بافت یک تکه جلو :

۶۳ دانه سر انداخته شود. با بافت ۵ دانه از رو _ ( رکن سجاف) ۴ دانه از زیر_ یکی از رو _ ۴ دانه از زیر _ تا ۱۲ رج ببافید.در رج ۱۳،با بافت ژور دنده ای _ ۳ دانه از زیر _ ۲ دانه از رو ادامه دهید و تا ۳ رج مانند مدل یعنیهمانطوریکه دانه ها دیدهمی شوند ببافید . در رج ۱۵ ، ۲ دانه از رو یک ژته – یک سوژه دوبل یک ژته -۲ دانه از رو تا آخر دانه ها ادامه دهید . هر ۳ رج در میان ج ۱۵ را تکرار کنید . در ضمن در حین بافت هریک رج در میان یک دانه در آخر بافت کور کنید .

بافت را تا ۱۸ رج یعنی ۶ بار مدل تکر و بافته شود . بعد از آن بافت را تا ۱۰ سانتی متر دیگر با بافت یک رج زیر و یک رج رو ادامه دهید . سپس جهت گودی حلقه آستین از سمت کناری بافت هر یک رج در میان ۱ + ۱ + ۱ + ۱ + ۱ + ۲ + ۳ دانه یعنی ۱۰ دانه کم کنید و بار دیگر از سمت یقه جهت اریب یقه ۵ دانه سجاف را کور کرده ( در یک رج ) و سپس در ادامه هریک رج در میان یک دانه از سمت یقه کور کنید . بافت را تا بلندی ۱۳ سانتی متر ادامه دهید . تکه دیگر جلو را نیز به همین صورت ببافید . در تکه سمت راست ۴ جادکمه باز کنید .

طریقه بافت تکه پشت:‌

۱۲۶ دانه سر انداخته شود . تا ۱۲ ج مانند تکه جلو با بافت ۴ دانه از زیر یک دانه از رو تا بلندی ۱۸ رج طبق مدل داده شده ببافید ریک رج در میان یک دانه در اول و یک دانه در آخر کم کنید . بعد از آن با بافت ساده یک رج زیر و یک رج از رو مانند تکه جلو تا بلندی ۱۰ سانتی متر ادامه دهید .

سپس جهت گودی حلقه آستین از هر دو طرف بافت ابتدا ۱ + ۲ + ۳ دانه کم کنید و بافت را تا بلندی ۱۳ سانتی متر ادامه دهید . در آخر دانه ها را کور کنید .

طریقه بافت آستین:‌

‌۳۶ دانه انداخته شود . مانند مدل جلو و پشت طبق نمونه داده شده ببافید و از هر دو طرف دانه کم کنید . در ادامه با بافت ساده تا بلندی ۱۰ سانتی متر بافته شود . سپس از هر دو طرف بافت جهت گودی حلقه آستین از هر دو طرف بافت ۱ + ۲ + ۳ دانه اضافه کنید و بافت را تا بلندی ۱۰ سانتی متر ادامه دهید و هر یک رج در میان یک دانه در اول و یک دانه در آخر کم کنید .

درزهای سرشانه و درزهای کناری و آستین‌ها را بهم وصل کنید روی سجاف سمت چپ ۴ دکمه بدوزید و در سجاف سمت راست در زمان بافتن ۴ دانه جا دکمه باز کند.

 ژاکت دخترانه

ژاکت دخترانه

 

بافت ژاکت پسرانه فانتزی:

وسایل مورد نیاز :

۳ کلاف ۱۰۰ گرمی طوسی _ یک کلاف ۱۰۰ گرمی سفید _ میل شماره ۶ _ و ۴ عدد دکمه

طریقه بافت یک تکه جلو:

۲۴ دانه انداخته شود . با بافت ۳ تا از زیر ۲ تا از رو شروع کنید و تا آخر دانه ها ار ببافید ، رج دوم را نیز همانطوریکه دانهها دیده می شوند . ببافيد . رج سوم روی دانههای زیر رو ببافید . و روی دانه های رو زیر ببافيد . و بافت را به همین صورت ادامه دهید و هر دو رج در میان دانه ها را برعکس ببافید .

بافت را تا بلندی ۱۹ سانتی متر ببافید سپس جهت یقه انگلیسی از سمت چپ بافت هر یک رج در میان یک دانه اضافه کنید و تا بلندی ۲۳ سانتی متر ادامه دهید . سپس جهت گودی حلقه آستین از سمت دیگر بافت ۱ + ۲ + ۳ دانه هر یک رج در میان کم کنید و بافت را تا بلندی ۱۰ سانتی متر دیگر ببافید .

بعد از آن تمام دانه های اضافه شده یقه را کور کنید و بافت را تا بلندی ۶ سانتیمتر دیگر هر یک رج در میان در همانجا یک دانه کور کنید . دانه های باقیمانده سرشانه را نیز در آخر کور کنید سمت دیگر تکه جلو را نیز به همین صورت ببافید با این تفاوت که در تکه سمت چپ از سمت راست بافت جهت یقه دانه اضافه کنید و از سمت چپ جهت گودی حلقه آستین دانه کم کنید .

طریقه بافت تکه پشت:

۴۴ دانه سر انداخته شود . مانند بافت تکه جلوتا بلندی ۲۳ سانتی متر ادامه دهید . بعد از آن جهت گودی حلقه آستین از هر دو طرف بافت هر یک رج در میان ۱ + ۲ + ۳ کنید و بافت را تا بلندی ۱۶ سانتی متر دیگر ادامه دهید .

طریقه بافت آستینها:

۴۴ دانه سر انداخته شود. با بافت ۲ تا از زیر ۲ تا از رو تا ۲ رج ببافید . در رج سوم دانه ها را برعکس ببافید . دانه ها بافت را به همین صورت هر دوج در میان برعکس ببافید . بافت را تا بلندی ۱۲ سانتی متر ادامه دهید . بعد از آن جهت اضافه شدن دانه های آستین در قسمت بازو هر یک رج در میان یک دانه در اول و یک دانه در آخر اضافه کنید و بافت را تا بلندی ۱۳ سانتی متر دیگر ببافید .

بعد از آن جهت حلقه آستین از هر دو طرف بافت هر یک رج در میان ۱ + ۲ + ۳ دانه کم کنید گودی و سپس در ادامه هر یک رج در میان یک دانه در اول و یک دانه در آخر کم کنید و بافت را تا بلندی ۱۴ سانتی متر ادامه دهید . دانه های باقیمانده را کور کنید و آستینبعدی را نیز به همین صورت ببافید . درزهای سرشانه و درزهای کناری و آستینها را وصل کرده و جهت ادامه یقه به این صورت ببافید .

از گوشه سمت راست دانههای کور شده يقه تا گوشه سمت چپ دانه های کور شده دانه گرفته و بافت را مانند مدل داده شده ادامه دهید و هر یک رج در میان یک دانه در اول و یک دانه در آخر اضافه کنید و بافت را تا بلندی ۵ سانتی متر با اندازه دانه های کور شده جلو ببافید . در آخر دانه ها را کور کنید.

 

 ژاکت پسرانه

ژاکت پسرانه

 

بافت شال گردن وکلاه

2مدل بافت شال گردن وکلاه دخترانه

bafte kolahe , va shale

بافت کلاه وشال گردن مدل (پیچ و لوزی)

×

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

انتخاب استان برای وضعیت آب‌و‌هوا