نتیجه نظرسنجی: به اعتقاد کاربران زومیت، استاندارد 18 به 9 به یک استاندارد تبدیل خواهد شد – فناوری

جمعه 15 اردیبهشت 1396 فناوری

کاربران زومیت نیز با نسبت دو به یک معتقدند که نسبت تصویر ۱۸:۹ به استانداردی برای گوشی‌های هوشمند تبدیل خواهد شد.

در نظرسنجی این هفته‌ی زومیت از شما خوانندگان زومیت خواستیم تا نظر خود را در مورد نسبت تصویر ۱۸ به ۹ در گوشی‌های هوشمند بیان کنید. همان‌طور که می‌دانید دو کمپانی ال‌جی و سامسونگ پرچمداران سال جاری خود را با تغییراتی راهی بازار کردند که نقطه‌‌ی اشتراک هر دو محصول کره‌ای تغییر نسبت تصویر نمایشگر آن‌ها بود. گلکسی اس ۸ و جی ۶ با وجود بهره‌گیری از نمایشگر ۵.۸ و ۵.۷ اینچی به واسطه‌ی استفاده از نسبت تصویر ۱۸.۵:۹ و ۱۸:۹، بسیار خوش دست هستند و به طرز شگفت‌آوری ابعاد نمایشگر آن‌ها کوچک‌تر به نظر می‌رسد.

البته باید به این نکته اشاره کنیم که در حال حاضر نسبت تصویر ۱۸:۹ از نظر محتوایی دارای نقاط ضعف است، به‌طوری که بسیاری از اپلیکیشن‌های توسعه یافته از این نسبت تصویر پشتیبانی نمی‌کنند، همچنین هنگام پخش بسیاری از ویدیوها، نواری به رنگ مشکی در دو طرف نمایشگر ظاهر می‌شود؛ به نظر‌ می‌رسد این مشکل مقطعی باشد، چراکه گوگل توسعه‌دهندگان را تشویق می‌کند تا اپلیکیشن‌های خود را با نسبت تصویر ۱۸ به ۹ سازگار کنند.

نظرسنجی زومیت

در نظرسنجی زومیت بیش از ۳۰۰۰ نفر شرکت کردند که اتفاقا با نسبت دو به یک، موافق تبدیل شدن نسبت تصویر ۱۸ به ۹ به یک استاندارد بودند. در این نظرسنجی که دقیقا ۳۰۲۷ نفر در آن شرکت کردند، ۲۰۹۳ نفر معتقد بودند که نسبت تصویر ۱۸ به ۹ به یک استاندارد تبدیل خواهد شد. در مقابل ۹۳۴ نفر نیز چنین اعتقادی نداشتند.

باید دید که در آینده‌ی نزدیک تولیدکنندگان گوشی‌های هوشمند اندرویدی و در نهایت اپل از این استاندارد پیروی خواهند کرد یا خیر. انتظار می‌رود تولیدکنندگان چینی نیز در آینده محصولاتی را با بهره‌گیری از این ویژگی راهی بازار کنند تا گرد کهنگی در رقابت با سامسونگ روی محصولاتشان ننشیند.


منبع : زومیت

حقایقی جالب در مورد لهستان - فناوری

پاسخ این ۴ سوال کلید افزایش بهره‌ وری است - فناوری

×

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

انتخاب استان برای وضعیت آب‌و‌هوا