مینی سریال تهران ساخته اسراییل به زبان فارسی

پنج‌شنبه 15 خرداد 1399 گوناگون
مینی سریال تهران ساخت اسزاییل
سینمای اسراییل چند سالی است که  تولید فیلم و سریالهایش را با موضوع امنیتی و جاسوسی ضد ایران با کمک و همکاری هالیود آغاز کرده و از جدیدترین اثر ان میتوان به مینی سریال تهران اشاره کرد .در شش ماهه اخیردانیل سیرکین به ساخت یک مینی سریال با نام تهران با زبان فارسی  عبری مشغول می باشد این سریال اکشن -کمدی به موضوع جنگ اطلاعاتی ایران و اسرائیل می پردازد که اکنون در مراحل پایانی این سریال و در آستانه اکران قرار گرفته است . کارگردان مینی سریال تهران  بابت ساخت فیلم «خارج از دید»، در سال ۲۰۰۶ برنده جایزه بهترین کارگردانی از جشنواره داخلی اسرائیل شد. همچنین  فیلم  گوردین سل با موضوع دو جاسوس روسی از ساخته های این کارگردان می باشد.
 

بازیگران مینی سریال تهران ساخت اسرائیل :

این کارگردان در ساخت سریال «تهران» از بازیگران و چهره‌های جالبی استفاده کرده است.

نوید نگهبان: بازیگر ایرانی-آمریکایی هالیوودی که فیلم‌هایی نظیر سنگسار ثریا، برادران، تک‌تیرانداز آمریکایی و آدمکش آمریکایی را در کارنامه دارد، در این فیلم به ایفای نقش می کند.

شان توب:  هنرپیشه یهودی‌الاصل ایرانی-آمریکایی دیگر با فیلم‌هایی چون پسران بد، بادبادک‌باز و مرد آهنی، تصادف ، نیز یکی دیگر از بازیگران این سریال تلویزیونی شبکه اسرائیلی است.

لیراز چرخی: همجنین لیراز جرخی از خواننده های  اسرائیلی هم در این سریال، ایفای  نقش  می‌کند.

داستان سریال تهران

داستان این  مینی سریال (تهران)  : داستان این فیلم جریان ماموریت یک افسر تازه کار و جوان زن به تهران برای جاسوسی می باشد .این داستان از ماموریت زن جوانی در قامت افسر تازه‌کار موساد آغاز می‌شود که در ۶ سالگی به اتفاق خانواده‌اش به اسرائیل مهاجرت کرده و حالا در نخستین ماموریت خود برای سرویس جاسوسی اسرائیلی باید به تهران سفر کند.

ازنکات جالب این سریال :

بازسازی فضای شهری تهران در اسرائیل  یکی از نکات این سریال است؛ اتفاقی که با توجه به تفاوت فاحش و زیربنایی شهرسازی تهران با اسرائیل، معلوم نیست تا چه اندازه موفق از آب در آمده باشد. با این حال در بخشی از گزارش خبری شبکه کان ۱۱ تلویزیون اسرائیل درباره مراحل تولید این سریال، نوید نگهبان که در حال صحبت روی سقف یکی از آپارتمان‌ها نشان داده می‌شود، درباره این مساله اظهار می‌کند: «این سبک سقف‌ها همیشه من را یاد ایران می‌اندازند. این ماهواره‌ها و چیزهای دیگری که این بالاست، بچه‌های همسایه‌ها که خصوصا در تابستان روی سقف می‌خوابیدند، من را یاد ایران می‌اندازند».

شان توب، خواننده اسراییلی که در این فیلم بازی کرده علت حضورش را جنین بیان کرده : «دانیل کارگردانی بود که همیشه می‌خواستم با او کار کنم.»

از دیگر نکات این فیلم می توان به فارسی حرف زدن بازیگران اسرائیلی اشاره داشت که مشاوران و معلمان فارسی‌زبان تلاش می‌کنند بازیگران عبری‌زبان را برای ایفای نقش‌شان به‌طور باورپذیرتر برای فارسی‌زبان‌ها، توجیه کنند و تعلیم دهند. در میان آن‌ها یک پسر جوان و یک خانم مسن ایرانی‌الاصل که به فارسی تسلط نسبتا بیشتری دارند، دیده می‌شوند.

*  گزارش در ادامه بخش‌هایی از فیلمبرداری سریال را نشان می‌دهد تا منظور این بازیگر را از تظاهرات بهتر روشن کند. در یکی از خیابان‌ها، چند جوان که جاسوس دختر اسرائیلی هم در پیشانی حرکت آن‌ها حضور دارد، در حال تظاهرات، شعار سر می‌دهند.

*در بکب از  سکانس ها که عتراف خطیر و بی‌پروایی است که در سال‌های اخیر در کشور بسیار گفته می‌شد اما  از سوی برخی مخاطبان قابل پذیرش نبود. حالا گزارش پشت صحنه این سریال هم جاسوس جوانی را در حالی نشان می‌دهد که با روسری نیمی از صورتش را پوشانده و تلاش می‌کند جمعیتی را در تظاهرات هدایت کند.

* در ادامه این سخن ها بخش دیگری از پشت صحنه، دختری با شال سفیدی در دست که بر بلندی ایستاده است . پلانی که به موضوع کمپین موسوم به «دختران انقلاب» می‌پردازد.

این گزارش با تصویری از تابلوی نام یکی از خیابان‌های شهر تهران تمام می‌شود که روی آن نوشته شده: «جاده شهید تیموری»! عبارت «جاده» و پس‌زمینه نامتناسب از ساختمان‌های بی‌ربط به فضای شهری تهران اما از همین حالا می‌تواند نشان‌دهنده تولید فیلمی تماما پروپاگاندا از ایران باشد که صرفا مصرف داخلی برای اسرائیل دارد. با این حال باید دید که با این حجم از صراحت درباره میزان مداخله در چالش‌های سال‌های اخیر کشور، این مینی‌سریال چه بازتاب‌هایی در ایران خواهد داشت.

پاسخ قالیباف به توئیت ترامپ با آیه ای از قرآن

پاسخ قالیباف به توئیت ترامپ با آیه ای از قرآن

تهدیدات دونالد ترامپ به مقابله نظامی با معترضان

تهدیدات دونالد ترامپ به مقابله نظامی با معترضان

×

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

انتخاب استان برای وضعیت آب‌و‌هوا