میدان شارل دوگل فرانسه و طاق پیروزی پاریس

یکشنبه 17 اردیبهشت 1402 جاذبه های گردشگری
میدان شارل دوگل

میدان شارل دوگل فرانسه و طاق پیروزی پاریس

تاریخ و فرهنگ فرانسه با معماری بی‌نظیر میدان‌ها، کاخ‌ها و ایفل و انقلاب‌هایش شناخته می‌شود. خیابان‌ها و میدان‌هایی که قرن‌ها در خود فریاد آزادی‌خواهی و جشن پیروزی را جای داده‌اند. میدان “اتوال” که با نام “شارلز دو گل” شناخته می‌شود، تاریخ و گذشته فرانسه را به تصویر می‌کشد. این میدان شاهان و امپراطوران زیادی را در خود دیده است. قدم زدن در این میدان و تماشای “طاق پیروزی” تصویری جادویی و سحرانگیز دارد.

میدان شارل دوگل فرانسوی

میدان شارل دوگل پاریس یکی از میدان های مشهور فرانسه است  که طاق  آرک دو تریومف یا همان طاق پیروزی  در وسط  آن میدان بنا شده و 12 محور مهم شهر زیبای  پاریس از جمله شانزلیزه به این نقطه عطف میشود. به همین سبب به این میدان ، میدان ستاره یا اتوآل  هم می گویند.این میدان در ابتدا با نام میدان ستاره شناخته می‌شد اما در سال ۱۹۷۰ پس از مرگ ژنرال و رئیس جمهور شارل دوگل این میدان تغییر نام پیدا کرد، همچنین  طاق پیروزی پاریس در این میدان قرار دارد.

طاق پیروزی در میدان شارل دو گل پاریس

طاق پیروزی یا طاق نصرت بنایی است در پاریس با ارتفاع  ۴۹٫۵ متر، عرض  ۴۵ متر و عمق ۲۲ متر است.که در میدان شارل دوگل و در انتهای غربی خیابان شانز الیزه واقع شده . این طاق نصرت بزرگترین طاق پیروزی در جهان است . طراحی این بنا از طاق پیروزی تیتوس متعلق به دوره روم باستان الهام گرفته شده است.این بنا به افتخار سربازانی ساخته شده که در طول تاریخ  و در دوران حکومت ناپلئون جان خود را در راه  کشور فرانسه فدا کرده‌اند

طاق پیروزی در میدان شارل دو گل پاریس

طاق پیروزی در میدان شارل دو گل پاریس

طاق نصرت در میدان شارل دو گل پاریس

در دیوارهای داخلی و بر فراز این طاق نصرت نام فرماندهان نیروهای فرانسوی که در این جنگ‌ها نقش  آفرینی کرده اند ترسیم شده است. در زیر این بنا همچنین قبر  یکی از سربازان گمنام جنگ جهانی اول قرار  داده شده است.در پایین و در ضلع شرقی این بنا (به سمت شانزه لیزه) آتشی به یاد سرباز گمنام همواره شعله‌ور است که هر بعدازظهر طی مراسمی خاص با گاز طبیعی آتش آن را تجدید می‌کنند.این طاق به عنوان مرکز محور تاریخی پاریس در نظر گرفته شده . این بنا  در سال ۱۸۰۶ توسط ژان-فرانسوا-ترز شالگرین طراحی شد.در طراحی این بنا اشکال زنان و مردان جوان و برهنه فرانسوی به نمایش درآمد که با دست خالی در برابر سربازان آلمانی که سرا پا مجهز و زره پوش بودند در حال مبارزه و مقاومت  هستند.

طاق نصرت در میدان شارل دو گل پاریس

طاق نصرت در میدان شارل دو گل پاریس

 

مجسمه شارل دوگل

شارل آندره ژوزف ماری دو گل که ملقب به شارل دوگل می باشد رییس جمهور مشهور فرانسه بود که در سال ۱۸۹۰ میلادی به دنیا آمد. مجسمه یادبود او امروزه در خیابان شانزلیزه قرار گرفته و اثر Jean Cardot می باشد. شارل دوگل در سال ۱۹۵۸ میلادی در جریان شورش در الجایزر به نخست وزیری فرانسه رسید و پس از آن طرحی را معرفی کرد که در آن با تغییر در ساختار سیاسی فرانسه سمت رییس جمهوری در فرانسه شکل گرفت و اون به عنوان نخستین رییس جمهور تاریخ فرانسه انتخاب شد. شارل دوگل پیش از این سمت در جایگاه وزیر دفاع و فرماندهی ارتش به کشورش در جنگهای فراوانی چون جنگ جهانی خدمت می کرد.

مجسمه شارل دوگل

مجسمه شارل دوگل

 

مرگ شارل دوگل؛ نظامی مشهور فرانسوی

دوگل پس از استعفا از سیاست کناره‏گیری کرد تا این‏که در روز نهم نوامبر سال ۱۹۷۰ میلادی در سن هشتاد سالگی درگذشت.

بیشتر بخوانید :

از جاذبه های دیگر کشور فرانسه جزیره مونت سنت میشل

از جاذبه های دیدنی کیوتو شهر شکوفه های 

از جاذبه های گردشگری کشور هند

از جاذبه های گردشگری کشوراسپانیا

 

آشنایی با موزه های شهر شیراز

آشنایی با موزه های شهر شیراز

پارک های ملی ژاپن

پارک های ملی ژاپن

×

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

انتخاب استان برای وضعیت آب‌و‌هوا