نکات کلیدی که یک مدیر موفق در کار گروهی باید رعایت کند

چهارشنبه 10 اردیبهشت 1399 موفقیت
موفقیت مدیر در کارهای گروهی

موفقیت مدیر در کارهای گروهی و تیمی ده موردی که یک مدیر موفق در کار گروهی باید رعایت کند .

مدیر یک گروه (چه کوچک و چه بزرگ ) اگر می خواهد فردی موفق باشد و هدف گروه به نحو احسن انجام شود مواردی را باید رعایت کند

1- خود دار باشد :

در سخت ترین شرایط کاری و اقتصادی تیم بر خود مسلط باشد و با آرامش تیم را ارشاد کند کسی که نتواند خود را کنترل کند هرگز نمی‌تواند دیگران را کنترل کند. کسی که می‌تواند بر خود مسلط باشد سرمشق پیروان خود می‌شود.

2- منصف باشد :

چه در کلام چه در عمل یک مدیر شایسته حد انصاف را رعایت کند تا حقی از کسی ضایع نشود .بدون داشتن احساس انصاف و عدالت هیچ مدیری نمی‌تواند احترام پیروان خود را جلب کند.

3- قاطعیت باشد:

موفقیت مدیر در کارهای گروهی نیاز به  اطلاعات کافی و اعتماد به نفس  و قاطعیت تصمیم های گروه را مشخص کند کسی که در تصمیم‌گیری فاقد قاطعیت است، نشان می‌دهد که به خود اطمینان ندارد و نمی‌تواند دیگران را با موفقیت هدایت کند.

4- برنامه ریزی منظم داشته باشد :

یک مدیر دانا برای نتیجه گیری بهتر در کار و هدایت تیم حتما برنامه ریزی منظم و دقیقی داشته باشد . مدیری که به حدس و گمان کار کند، مدیری که برنامه‌های قبلی و عملی نداشته باشد، به کشتی بی‌سکانی می‌ماند که دیر یا زود به صخره‌ها برخورد خواهد کرد.

5- فعال باشد :

موفقیت مدیر در کارهای گروهی مستلزم این است که از همه همگروهی ها در تیم کاری فعال تر بوده و به اعضای گروه انگیزه دهد و برای رسیدن به هدف اصلی تیم را با اکتیو بودن خود تشویق کند تا همگروهی ها دلسرد نشوند .

6- رفتار پسندیده داشته باشد :

برای موفقیت مدیر در کارهای گروهی  :در محیط کار باید حریم هها را حفظ کرده و در کنار کار با هم تیمی ها با احترام رفتار کند مسلما در مقابل احترام ،احترام می بیند و به زیر گروه ها توجه کند .هیچ انسان بی‌توجهی نمی‌تواند یک مدیر موفق شود. مدیریت مستلزم احترام است. اشخاص از کسی که دارای شخصیت خوشایند نیستند پیروی نمی‌کنند و به او احترام نمی‌گذارند.

7- با اعضای گروه همدلی باشد

مدیر موفق با همکارانش همدردی می‌کند. مدیر موفق کسی است که پیروان خود و مسائل آن‌ها را می‌شناسد.

8- توجه به جزئیات

جزئیات در بعضی مواقع بسیار حیاتی و ضروری هستند .برای  نتیجه گیریبهتر در  کار با رعایت چهارچوب ها برای رسیدن به هدف مدیر موفق باید بر جزییات کار خود احاطه داشته باشد.

9-  مسئولیت پذیر

یک مدیر موفق می بایست ضریب خطا در تیم را به حداقل برساند تا اشتباهی صورت نگیرد و بر کار تیم نطارت کند تا اگر خطایی صورت گرفت برطرف شود در غیر این صورت  باید مسئولیت اشتباهات و نواقص کارها را بپذیرد. اگر بخواهد مسئولیت‌هایش را به گردن دیگران بیاندازد، مدیر باقی نخواهد ماند.

10- تشویق گروه

تشویق کردن تیم کاری است که اکثر مدیران موفق انجام می دهند . تشویق در واقع تیم را دلگرم می کند و برای رسیدن به هدف اصلی انگیزه فراوانی به افراد گروه می دهد مدیر موفق می داند چه موقع افراد تیم را تشویق کند تا نتیجه بهتری از فعالیت آنها شامل خودش شود . مدیر باید بتواند همکارانش را به انجام کار تشویق کند.

 

 

مجله موفقیت دایان

راهکارهایی برای کنترل استرس و اضطراب

راهکارهایی برای کنترل هیجانات منفی

کار با سرمایه کم

۱۳ ایده برای راه اندازی کسب و کار با سرمایه کم در فضای مجازی

×

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

انتخاب استان برای وضعیت آب‌و‌هوا