معروف ترین کلیساها

شنبه 19 فروردین 1402 جاذبه های گردشگری
معروف ترین کلیساها

معروف ترین کلیساها

کلیساهای جامع و برج های بلند آنها که به طرز چشمگیری در بالای شهرهای اطراف خود قرار دارند ، برخی از مشهورترین و قابل تشخیص ترین نشانه های اطراف را ایجاد می کنند. این بناهای یادبود که گاه نه تنها قرن ها بلکه هزاره ها پیش ساخته شده اند ، نماد قدرت و قدرت خداوند هستند. زنگوله های آنها همچنین هدف عملی داشتند زیرا آنها مردم را به عبادت از دهات اطراف دعوت می كردند.کلیساهای جامع برای دیدن فریبنده ، از معماری بسیار زیبا ، با مجسمه های نفس گیر ، آثار هنری نفیس و پنجره های شیشه رنگی که تزئینات داخلی آنها است ، برخوردار هستند. این بناهای حیرت انگیز که هم در بین نمازگزاران و هم در بین توریست ها محبوب هستند ، اکنون در میان آثار هنری ، معماری و تاریخی چشمگیر جهان قرار دارند.

کلیسای جامع سنت باسیل روسیه  ،کلیسای جامع الکساندر نوسکی،کلیسای سن مارکو،کلیسای جامع شارتر ،کلیسای جامع برازیلیا،کلیسای جامع سنت پل وکلیسای جامع سنت پاتریکاز معروف ترین کلیساهای جهان هستند.

 

1.کلیسای جامع سنت باسیل مسکو

کلیسای جامع سنت باسیل که با افتخار بالای میدان سرخ در مرکز مسکو ایستاده است ، یکی از مهمترین و چشمگیرترین بناهای دیدنی در کل روسیه است. این کلیسای جامع فریبنده که از ده کلیسای متصل به هم ساخته شده است ، فقط در مدت شش سال ساخته شد و کار آن در سال 1555 آغاز شد. با طیف گسترده ای از سبک های معماری ، تقریباً به نظر می رسد که انگار از یک افسانه خارج شده است.

دیوارهای قرمز درخشان آن برج های رنگارنگ و گنبدهای پیازی قرار دارند. در حالی که ظاهر حیرت انگیز آن برخی از عکس های شگفت انگیز را ایجاد می کند ، بررسی فضای داخلی وحشت آور آن به همان اندازه ارزشمند است.

کلیسای جامع سنت باسیل  مسکو

کلیسای جامع سنت باسیل  مسکو

2. کلیسای جامع الکساندر نوسکی

الكساندر نوسكی كه یكی از بزرگترین کلیساهای جامع ارتدكس در جهان است ، دارای برخی از معماری های نفسگیر نفوذی و جدید از بهترین دیدنی ها و نمادهای صوفیه است. کلیسای جامع عظیم که بین سالهای 1882 و 1912 ساخته شده بود ، به مناسبت بزرگداشت سربازان روس که در آزادسازی بلغارستان از دست عثمانی ها جان باختند ، بنا شد.در حالی که نمای درخشان و گنبد آن با روکش طلا مطمئناً عکس های زیبایی ایجاد می کند ، فضای داخلی غاری و نور ملایم آن برای آیکون های رنگارنگی که دیوارهای آن را پوشانده اند به همان اندازه جذاب است.

کلیسای جامع الکساندر نوسکی

کلیسای جامع الکساندر نوسکی

 

 

3. کلیسای سن مارکو ایتالیا

این کلیسای کلیسایی به همین نام واقع در یک انتهای میدان سن مارکو یکی از کلیساهای جامع بسیار زیبا و طراحی شده در اطراف آن است. کلیسای جامع که کاملاً در قرن یازدهم به سبک ایتالیایی-بیزانسی ساخته شده است ، نمای نفیسی را به نمایش می گذارد که در بالای آن یک سقف تزئینی و تزئین شده گوتیک قرار دارد.

برای برجسته ساختن قدرت و اعتبار بزرگ ونیز ، فضای داخلی آن از طلا تزئین شده است ، با موزاییک های باشکوه و آثار هنری حیرت انگیز هر کجا که نگاه کنید. با بسیاری از ویژگی ها و جزئیات زیبا در نمایشگاه ، کلیسای سن مارکو مطمئناً یک گنجینه هنری و معماری است.

کلیسای سن مارکو ایتالیا

کلیسای سن مارکو ایتالیا

4. کلیسای جامع شارتر فرانسه

کلیسای جامع چارترس که به طرز چشمگیری حفظ شده است ، هنوز هم بسیاری از ویژگیهای اصلی خود را حفظ کرده است. این بدان معناست که سه نمای خارق العاده ، پنجره های بزرگ و سبک شیشه های رنگی و تکیه گاه های پرنده بزرگ همه از حدود سال 1220 قدمت دارند. نمای آن که شاهکاری از معماری گوتیک فرانسه است ، با مجسمه ها و کنده کاری های بی شماری که صحنه های کتاب مقدس را به تصویر می کشد ، مزین شده است.

در حالی که پورتال های مفصل و دو گلدسته برجسته از ویژگی های برجسته آن است ، این کلیسای جامع از مدت ها پیش مورد توجه زائران و گردشگران قرار گرفته است زیرا تعدادی مقبره و بقاع مهم را در خود جای داده است.

کلیسای جامع شارتر فرانسه

کلیسای جامع شارتر فرانسه

 

5. کلیسای جامع برازیلیا در برزیل

کلیسای جامع برازیلیا که به دلیل طراحی منحصر به فرد و غیرمعمول خود مورد توجه قرار گرفته است ، ایده اصلی معروف ترین معمار برزیل ، اسکار نیمایر است. ساختار کلیسای جامع در سال 1970 تکمیل شده است و از 16 ستون محکم ساخته شده است که به آرامی با هم منحنی می شوند. اینها برای تقلید از دو دستی است که به سمت آسمانها می روند.

از آنجا که بیشتر دیوارها از پنجره های شیشه رنگی عالی تشکیل شده اند ، در کلیسای جامع بسیار سبک و رنگارنگ است و مجسمه های فرشتگان بالای منبرها می چرخند. چهار مجسمه متی ، مارک ، لوقا و یوحنا به استقبال پرستش کنندگان در کلیسای جامع متمایز می روند.

کلیسای جامع برازیلیا

کلیسای جامع برازیلیا

 

 

6. کلیسای جامع سنت پل در لندن

کلیسای جامع سنت پل و گنبد وسیع آن یکی از مشهورترین و شناخته شده ترین بناهای دیدنی لندن از زمان احداث آن در سال 1697 در افق این شهر سلطه داشته است. گنبد عظیم سنت پل که از کلیسای جامع سنت پیتر در واتیکان ساخته شده ، ویژگی برجسته آن است ، به 111 متر ارتفاع می رسد. علاوه بر این ، نمای باروک درخشان برای تماشای بازدید کنندگان وجود دارد ، و همچنین کف مرمر درخشان و یک آپسیس و محراب شگفت انگیز در داخل وجود دارد.

با وجود مقبره های بزرگ و سارکوفاژی های بریتانیایی با نفوذ که در کنار دستگیری نقاشی ها و مجسمه ها جاسوسی می شوند ، اصلاً جای تعجب نیست که کلیسای جامع سنت پل چنین یک جاذبه گردشگری محبوب است.

کلیسای جامع سنت پل در لندن

کلیسای جامع سنت پل در لندن

7. کلیسای جامع سنت پاتریک

با افزایش آسمان خراش های منهتن در اطراف آن ، کلیسای جامع سنت پاتریک مسلماً در یک مکان دیدنی قرار گرفته است. در سال 1878 به اتمام رسیده است ، دارای برخی از معماری های نئوگوتیک نفیس است ، با دو گلدسته زیبا که در دو طرف پنجره گل رز خیره کننده شیشه ای قرار گرفته است.در داخل آن محراب ها و آثار هنری زیبایی وجود دارد که مجسمه عظیم Pieta برجسته ترین نکته در نمایش است. بزرگترین کلیسای جامع از نوع خود در ایالات متحده ، سنت پاتریک را می توان در خیابان پنجم ، درست روبروی مرکز مشهور راکفلر یافت.

کلیسای جامع سنت پاتریک

کلیسای جامع سنت پاتریک

 

 

زیباترین موزه های دنیا

زیباترین موزه های دنیا

بزرگترین مرکز خرید در جهان

بزرگترین مرکز خرید در جهان

×

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

انتخاب استان برای وضعیت آب‌و‌هوا