معرفی 50 فیلم برترین که در جهان باید حتما ببینید

دوشنبه 29 اردیبهشت 1399 سینما
فیلم برترین که در جهان

 

برای اینکه ببینیم کدام فیلم در طول زمان بیشتر مورد توجه  قرار گرفته است، به همین منظور مشاهده نتایج این رده بندی، جمع بندی‌ها و بررسی Metacritic مراجعه کردیم که فیلم ها را بر اساس دیدگاه‌های متفاوت کاربران و منتقدین رده بندی می‌کند.

لیست نتیجه شامل شاهکار‌های مدرن، مانند “مهتاب” و “هزارتوی پن” است، و موارد کلاسیک مانند “پدرخوانده” است. بنا بر نظر منتقدان متاکریتیک، ۵۰ فیلم برتر تاریخ سینما در این مطلب آمده است:

داستان عامه پسند یا پالپ فیکشن

امتیاز منتقدین: ۹۴/۱۰۰
امتیاز کاربران: ۹.۱ / ۱۰

خلاصه داستان: زندگی دو آدم کش، یک بوکسور، همسر یک گانگستر، سارقان مسلح خرده پا و یک کیف اسرار آمیز است که در این فیلم در هم تنیده اند.

کاندیدای منچوری

امتیاز منتقدین: ۹۴/۱۰۰
امتیاز کاربران: ۸.۳ /۱۰

خلاصه داستان:” شستشوی مغزی فرزند یک خانواده سیاسی برجسته جناح راست به عنوان یک قاتل بی خبر در توطئه کمونیستی بین المللی است. ”

راننده تاکسی

امتیاز منتقدین: ۹۴/۱۰۰
امتیاز کاربران: ۷.۰ / ۱۰

خلاصه داستان: “یک عضو سابق نیروی دریایی با مشکلات ذهنی (بی خوابی) به عنوان راننده تاکسی شبانه در نیویورک کار می‌کند، پس از وقوع اتفاقاتی تصمیم می‌گیرد تا با اقدامات خشونت آمیز جلوی فساد را بگیرد و می‌کوشد یک روسپی دوازده ساله را آزاد کند. ”

چهل و پنج سال

امتیاز منتقدین: ۹۴/۱۰۰
امتیاز کاربران: ۷.۵ / ۱۰

خلاصه داستان: “یک زن و شوهر متاهل که برای جشن سالگرد عروسی خود آماده می‌شوند، یکی از آن‌ها نامه‌ای را دریافت می‌کنند که بیانگر پیدا شدن جسد نامزد قبلی او در یخچال‌های سوئئس است و روند زندگی این زوج پس از ۴۵ سال دچار تغییراتی خواهد شد. ”

مردی که لیبرتی والانس را کشت

امتیاز منتقدین: ۹۴/۱۰۰

خلاصه داستان: “یک سناتور صاحب نام به همراه همسرش برای شرکت در مراسم تشییع جنازه یک دوست قدیمی وارد یک شهر کوچک می‌شوند که به لحاظ سیاسی و اجتماعی سناتور غیر منتظره است و حقایق سرگذشت خود را بازگو می‌کند. ”

دانکرک

امتیاز منتقدین: ۹۴/۱۰۰
امتیاز کاربران: ۸.۴ / ۱۰

خلاصه داستان: خلاصه داستان: “دانکرک با صد‌ها هزار نفر از نیرو‌های انگلیسی و متفقین (کانادا، بلژیک و فرانسه) توسط نیرو‌های دشمن محاصره می‌شوند. از یک سمت با دریا به دام افتاده اند و با محاصره شدن توسط دشمن در موقعیت غیرممکن قرار می‌گیرند. ”

پیش از نیمه شب

امتیاز منتقدین: ۹۴/۱۰۰
امتیاز کاربران: ۸.۳ / ۱۰

خلاصه داستان: خلاصه داستان: “شاهد ۹ سال از زندگی جسی و سلین در یونان هستیم. تقریباً دو دهه از اولین ملاقات آن‌ها در آن قطار که به وین می‌رفت می‌گذرد. ”

وال-ئی

امتیاز منتقدین: ۹۵/۱۰۰
امتیاز کاربران: ۸.۹ / ۱۰

خلاصه داستان: خلاصه داستان: “در آینده‌ای دور، یک ربات کوچک مسئول جمع آوری کوهی از زباله‌ها و فشرده سازی آن‌ها است و طی داستان سوار یک سفینه فضایی می‌شود و زمین را ترک می‌کند که در نهایت وال-ئی عشق و حیات را به زمین را باز می‌گردد. ”

چهره‌ها و مکان ها

امتیاز منتقدین: ۹۵/۱۰۰
امتیاز کاربران: ۶.۲ / ۱۰
خلاصه داستان: “کارگردان آگنس واردا در زمینه عکاس و نقاشی دیواری به همراه دوستش جی آر فعالیت می‌کند. به سمت روستای در فرانسه سفر می‌کنند و تصاویری بدیعی را از ساکنین روستا تهیه می‌کنند. ”

جدایی نادر از سیمین

امتیاز منتقدین: ۹۵/۱۰۰
امتیاز کاربران: ۸.۸ / ۱۰

خلاصه داستان: خلاصه داستان: “یک زوج متأهل با تصمیم دشواری رو به رو هستند – زندگی فرزند خود را با مهاجرت به کشور دیگری بهبود ببخشند و به دنبال این ماجرا نادر نمی‌خواهد پدرش را که از بیماری آلزایمر رنج می‌برد تنها رها کند. ”

سی دقیقه پس از نیمه شب

امتیاز منتقدین: ۹۵/۱۰۰
امتیاز کاربران: ۶.۸ / ۱۰

خلاصه داستان: خلاصه داستان: “وقایع مربوط به جنایات یک دهه رهبر تروریست القاعده، اسامه بن لادن پس از حملات سپتامبر ۲۰۰۱، و مرگ وی به دست تیم نیروی دریایی S.E.A.L.s در ماه مه ۲۰۱۱ است. ”

سفید برفی و هفت کوتوله

امتیاز منتقدین: ۹۵/۱۰۰
امتیاز کاربران: ۶.۸ / ۱۰

خلاصه داستان: خلاصه داستان: “توسط نامادری شرور خود به یک جنگل خطرناک تبعید، سفید برفی توسط هفت کارگر کوتوله نجات پیدا می‌کند و او را به عنوان عضوی از خانواده خود می‌پذیرند. ”

غرامت مضاعف

امتیاز منتقدین: ۹۵/۱۰۰
امتیاز کاربران: ۸.۱ / ۱۰

خلاصه داستان: “یک نماینده بیمه اغفال می‌شود تا درمورد یک طرح کلاهبرداری قتل / بیمه را برنامه ریزی کند و ظن‌های یک بازپرس بیمه را بر می‌انگیزد. ”

من کاکاسیاه تو نیستم

امتیاز منتقدین: ۹۵/۱۰۰
امتیاز کاربران: ۵.۴ / ۱۰

خلاصه داستان: “بر اساس کتاب نا تمام جیمز بالدوین ساخته شده است” این خانه را بخاطر بسپار “داستان نژاد پرستی در آمریکای مدرن را روایت می‌کند. ”

شبکه اجتماعی

امتیاز منتقدین: ۹۵/۱۰۰
امتیاز کاربران: ۸.۲ / ۱۰

خلاصه داستان: “مارک زاکربرگ، دانشجوی دانشگاه هاروارد، سایت شبکه‌های اجتماعی را ایجاد می‌کند که به” فیس بوک “مشهور می‌شود، دو برادر او را استخدام می‌کنند که منجر به ایجاد وب سایت دوست یابی فیس بوک می‌شود که مورد توجه ۵۰۰ میلیون کاربر قرار می‌گیرد. ”

خوشه‌های خشم

امتیاز منتقدین: ۹۵/۱۰۰

خلاصه داستان: “یک خانواده فقیرغربی مجبور به ترک سرزمین خود شده اند. آن‌ها به کالیفرنیا مهاجرت می‌کنند، اما اوضاع آنگونه که پیش بینی می‌کنند پیش نمی‌رود و از رکود بزرگ رنج می‌برند. ”

داستان اسباب بازی

امتیاز منتقدین: ۹۵/۱۰۰
امتیاز کاربران: ۹.۰ / ۱۰

خلاصه داستان: ” اندی پسر بچه‌ای شش ساله است که اسباب بازی‌هایش را خیلی دوست دارد. اما دانستن این موضوع که اسباب بازی‌ها زنده می‌شوند کمی عجیب به نظر می‌رسد. وودی، گاو چرانی قدیمی و اسباب بازی مورد علاقه اندی، رهبر تمامی اسباب بازی‌ها در اتاق اندی است. ”

 کارول

امتیاز منتقدین: ۹۵/۱۰۰
امتیاز کاربران: ۷.۹ / ۱۰

خلاصه داستان: “یک عکاس مشتاق در دهه ۱۹۵۰ در نیویورک، رابطه صمیمی با یک زن مسن برقرار می‌کند. ”

دیو و دلبر

امتیاز منتقدین: ۹۵/۱۰۰
امتیاز کاربران: ۸.۸ / ۱۰

خلاصه داستان: “دختر زیبا و جوانی که پدرش توسط یک دیو وحشتناک زندانی شده است. غافل از اینکه دزد او واقعاً یک شاهزاده است که از لحاظ جسمی توسط یک طلسم جادویی به یه شکل یک دیو تغییر یافته است. ”

شهر اشباح

امتیاز منتقدین: ۹۶/۱۰۰
امتیاز کاربران: ۹.۰ / ۱۰

خلاصه داستان: “در حین مهاجرت خانواده اش به شهری جدید، دختر بچه‌ای ۱۰ ساله وارد دنیایی سرگردان می‌شود که توسط خدایان، جادوگران و ارواح اداره می‌شود، و جایی که انسان‌ها به جانوران تبدیل می‌شوند. ”

جاذبه

امتیاز منتقدین: ۹۶/۱۰۰
امتیاز کاربران: ۷.۸ / ۱۰

خلاصه داستان: “یک مهندس پزشکی ناسا و یک فضانورد با هم برای زنده ماندن پس از وقوع یک حادثه در فضا با هم همکاری می‌کنند در حالی که ذخیره اکسیژن شان رو به اتمام است و …. ”

خیابان‌های پایین شهر

امتیاز منتقدین: ۹۶/۱۰۰

خلاصه داستان: “در محله ایتالیای کوچک در نیویورک چهار جوان آرزو موفقیت در کسب و کار با تبهکاری را در سر می‌پروارنند. ”

راتاتویی

امتیاز منتقدین: ۹۶/۱۰۰
امتیاز کاربران: ۸.۶ / ۱۰

خلاصه داستان: ” موشی که در پاریس زندگی می‌کند و می‌خواهد یک سرآشپز شود، ولی به خاطر نارضایتی خانواده‌اش و تعصب آدم‌ها ناگزیر است کار‌های دیگری انجام دهد. در نهایت با یک کارگر جوان در آشپزخانه یک رستوران معروف شروع به همکاری می‌کند. ”

دکتر استرجلاو

امتیاز منتقدین: ۹۶/۱۰۰
امتیاز کاربران: ۸.۳ / ۱۰

خلاصه داستان: ” «جک ریپر» ژنرال روان پریش ارتش و رئیس یک پایگاه هوایی در امریکاست که در اقدامی خودسرانه تهاجمی هسته‌ای علیه شوروی به راه می‌اندازد و رئیس جمهور و سیاستمداران آمریکا پس از آگاهی از این عمل با تجمع در اتاق فرماندهی جنگ ایالات متحده به دنبال راهی برای توقف این حملات می‌گردند. ”

شاهین مالت

امتیاز منتقدین: ۹۶/۱۰۰
امتیاز کاربران: ۷.۷ / ۱۰

خلاصه داستان: “یک کارآگاه خصوصی که در پی دنبال کردن پرونده‌ای با سه جنایتکار عجیب و غریب مواجه می‌شود که قصد به دست آوردن مجسمه‌ای گران قیمت را دارند. ”

بچه رزماری

امتیاز منتقدین: ۹۶/۱۰۰
امتیاز کاربران: ۸.۶ / ۱۰

خلاصه داستان: “یک زن و شوهر جوان به یک آپارتمان قدیمی نقل مکان می‌کنند، در همسایگی آن‌ها زوج مسن عجیب و غریبی زندگی می‌کنند. هنگامی که زن جوان زمانی که باردار می‌شود طی اتفاقات پیش آمده در طی داستان تصور می‌کند همسایه‌هایش نقشه‌هایی برای او و نوزادش دارند. ”

منچستر کنار دریا

امتیاز منتقدین: ۹۶/۱۰۰
امتیاز کاربران: ۸.۲ / ۱۰

خلاصه داستان: “از عموی افسرده خواسته می‌شود پس از فوت برادرش، از برادر زاده نوجوان اش مراقبت کند. ”

۱۲ مرد خشمگین

امتیاز منتقدین: ۹۶/۱۰۰
امتیاز کاربران: ۹.۵ / ۱۰

خلاصه داستان: ” نوجوانی هجده ساله از اهالی آمریکا لاتین متهم به قتل پدرش گردیده است. شواهد نشان می‌دهد او با ضربات متعدد چاقو پدر خود را به قتل رسانده است، گرچه نوجوان که به نظر ضعیف و افسرده حال می‌رسد این اتهام را قبول ندارد با این حال وجود چاقویی در محل وقوع حادثه که متعلق به نوجوان مذکور است و او ادعا می‌کند آن را مدتی قبل گم کرده و خبری هم از محل آن نداشته است، به عنوان مدرک جرم، دلیلی برای مجرم شناختن او از سوی دادگاه شده است…. ”

دوازده سال بردگی

امتیاز منتقدین: ۹۷/۱۰۰
امتیاز کاربران: ۸.۰ / ۱۰

خلاصه داستان: ” سالومون نورثاپ (چیویتل اجیوفور) یک سیاهپوست آزاد است که با همسر و فرزندانش در ساراتوگای نیویورک زندگی می‌کند. او با نواختن ویولن امرار معاش می‌کند. یک شب توسط چند نفر اراذل و اوباش اغفال شده، به وسیله آن‌ها مسموم و به عنوان برده فروخته می‌شود. ”

آشوب

امتیاز منتقدین: ۹۶/۱۰۰
امتیاز کاربران: ۸.۳ / ۱۰

خلاصه داستان: ” در دوران قرون وسطی، پادشاه هیداتورا ایشی مونجی (تاتسویا ناکادای) جنگاور سالخورده‌ای که در اواخر عمر خود تصمیم می‌گیرد تا سلطنت خویش را به سه فرزندش واگذار کند. اما این انتقال قدرت به فاسد کردن پسران و درگیری بین آن‌ها منجر می‌شود. ”

دیوارنویسی آمریکایی

امتیاز منتقدین: ۹۷/۱۰۰
امتیاز کاربران: ۸.۳ / ۱۰

خلاصه داستان: ” فیلم در مورد برشی از زندگی چند جوان ۱۸ساله آمریکاییِ تازه فارغ التحصیل شده از دبیرستان است. ”

روانی

امتیاز منتقدین: ۹۷/۱۰۰
امتیاز کاربران: ۹.۴ / ۱۰

خلاصه داستان: ” مارین کرین (لی) به امید تسهیل کار ازدواجش با سام لومیس (گاوین) ۴۰، ۰۰۰ دلار از کارفرمایش می‌دزدد، و به یک متل دور افتاده که توسط یک جوان به نام نورمن بیتس تحت سلطه مادرش اداره می‌شود، می‌گریزد. ”

بعضی‌ ها داغشو دوست دارن

امتیاز منتقدین: ۹۷/۱۰۰
امتیاز کاربران: ۸.۶ / ۱۰

خلاصه داستان: “جو (با بازی تونی کرتیس) و جری (با بازی جک لمون) دو نوازنده آس و پاس کاباره‌ای شاهد قتل عام دسته جمعی یک گروه گانگستری می‌شوند و …. ”

بر باد رفته

امتیاز منتقدین: ۹۷/۱۰۰
امتیاز کاربران: ۸.۵ / ۱۰

خلاصه داستان: “اسکارلت بزرگ‌ترین دختر جرالد اوهارا صاحب مزرعه پنبه تارا. با فهمیدن اعلام نامزدی و ازدواج اشلی ویلکز پسر مالک مزرعه مجاور با دختر خاله‌اش ملانی همیلتون به فکر ابراز علاقه به اشلی می‌افتد، چون فکر می‌کند اشلی به خاطر ناامید شدن از او می‌خواهد ازدواج کند. در یک میهمانی در خانه ویلکز، اسکارلت به اشلی اظهار علاقه می‌کند، ولی اشلی عنوان می‌کند که می‌خواهد با دخترخاله اش ملانی ازدواج کند. این کلاسیک برنده ۸ جایزه اسکار شده است. ”

چهار ماه، ۳ هفته و ۲ روز

امتیاز منتقدین: ۹۷/۱۰۰
امتیاز کاربران: ۸.۰ / ۱۰

خلاصه داستان: “یک زن به دوست خود در روند سقط جنین خود به شکل غیرقانونی در دهه ۱۹۸۰ در رومانی کمک می‌کند. ”

پای چپ من

امتیاز منتقدین: ۹۷/۱۰۰
امتیاز کاربران: ۸.۴ / ۱۰

خلاصه داستان: “داستان زندگی کریستی براون است که مبتلا به فلج مغزی است و تنها می‌تواند پای چپ خود را حرکت دهد. فیلمنامهٔ این اثر اقتباسی است از کتابی به همین نام نوشته کریستی براون که بر بیماری و فقر خود غلبه کرد تا یک هنرمند، شاعر و نویسنده برجسته شود. ”

رویا‌های حلقه

امتیاز منتقدین: ۹۸/۱۰۰
امتیاز کاربران: ۸.۲ / ۱۰

خلاصه داستان: “فیلمی که به دنبال زندگی دو پسربچه آفریقایی- آمریکایی در طول دوران دبیرستان می‌پردازد که به دنبال تقویت مهارت‌های خود در بسکتبال هستند به امید گرفتن کمک هزینه تحصیلی و در نهایت در NBA بازی می‌کنند. ”

همه چیز درباره ایو

امتیاز منتقدین: ۹۸/۱۰۰
امتیاز کاربران: ۸.۷ / ۱۰

خلاصه داستان: “ایو زن جوانی است که عاشق بازی هنرپیشه معروف تئاتر مارگو چنینگ است و طی اتفاقاتی موفق می‌شود وارد زندگی او شود. ورود به زندگی مارگو، اتفاقات مختلفی را برای وی به همراه دارد که…. ”

شمال از شمال غربی

امتیاز منتقدین: ۹۸/۱۰۰
امتیاز کاربران: ۸.۱ / ۱۰
خلاصه داستان: “حکایت تودرتو و پرتعلیق از مردی است که ناخودآگاه خود را درگیر ماجرایی جاسوسی و اتهاماتی که به وی وارد آمده می‌بیند و زنی که در این میان قصد کمک به او را دارد. ”

هزارتوی پن

امتیاز منتقدین: ۹۸/۱۰۰
امتیاز کاربران: ۸.۶ / ۱۰

خلاصه داستان: ” دختر بچه‌ای که با مادر باردار و ناپدر ی‌اش، یک نظامی فاشیسم، در زمان جنگ‌های داخلی دوران ژنرال فرانکو، دیکتاتور اسپانیا در سال ۱۹۴۴ زندگی می‌کند. او روزی حشره‌ای شبیه یک پری می‌بیند که او را به یک «هزارتو» اسرارآمیز هدایت می‌کند که به دنیای زیرزمینی ختم می‌شود. اینجاست که وی با یک فان برخورد می‌کند و در دنیای خیال و واقعیت ماجرا‌هایی را پشت سر می‌گذارد. ”

مهتاب

امتیاز منتقدین: ۹۹/۱۰۰
امتیاز کاربران: ۷.۲ / ۱۰

خلاصه داستان: ” فیلم روایتگر زندگی شایرون یک سیاهپوست می‌باشد و داستان زندگی او را در سه مقطع کودکی، نوجوانی و بزرگسالی به تصویر می‌کشد که با مشکلات فرهنگی و خانوادگی بسیار زیادی در یک محله فقیر و بدنام سیاه پوستان بزرگ می‌شود و در نهایت جایگاه خود را در جهان پیدا کند. ”

گنج‌های سیرا مادره

امتیاز منتقدین: ۹۹/۱۰۰
امتیاز کاربران: ۸.۷ / ۱۰

خلاصه طرح: “فرد دابس و باب کورتین، دو آمریکایی که در حال جستجو برای کار در مکزیک هستند، که به صورت تصادفی با فردی به اسم هاوارد که یک معدن یاب طلا است آشنا می‌شوند. آن‌ها هاوارد را متقاعد می‌کنند تا در استخراج طلا در کوه‌های سیرا مادره به آن‌ها کمک کند. ”

 آواز در باران

امتیاز منتقدین: ۹۹/۱۰۰
امتیاز کاربران: ۸.۹ / ۱۰

خلاصه داستان: “یک شرکت تولید فیلم صامت. «دان وود» (با بازی جین کلی)، ستارهٔ سینمای صامت، با زن جوانی به نام «کتی سلدن» (دبی رینولدز) آشنا می‌شود که سیاهی‌لشکر فیلم‌های صامت است. رابطه عاشقانه‌ای میان آن‌ها شکل می‌گیرد. ”

سه رنگ: قرمز

امتیاز منتقدین: ۱۰۰/۱۰۰
امتیاز کاربر: ۷.۹ / ۱۰

خلاصه داستان: “ورود نهایی در یک سه گانه از فیلم‌هایی که با جامعه معاصر فرانسه روبرو هستند، مربوط به مدلی است که است که هنگام رانندگی سگ قاضی را زیر می‌گیرد. آن‌ها باز هم یکدیگر را می‌بینند و در اثنای همین ملاقات “والنتین” متوجه چیز عجیبی می‌شود. ”

 پسرانگی

امتیاز منتقدین: ۱۰۰/۱۰۰
امتیاز کاربران: ۷.۷ / ۱۰

خلاصه داستان: “زندگی میسون، از اوایل کودکی تا ورود او به کالج. ”

کازابلانکا

امتیاز منتقدین: ۱۰۰/۱۰۰
امتیاز کاربران: ۹.۳ / ۱۰

خلاصه داستان: ” ریک بلِین (همفری بوگارت)، که در کازابلانکا صاحب یک نایت­کلاباست، پی می­برد که عشق قدیمی­اش، ایلسا (اینگرید برگمن)، با شوهرش، ویکتور لازلو، در شهر است. لازلو رهبر مقاومت اهل چکسلواکی است و آلمان­ها به دنبالش هستند؛ ایلسا می­داند که ریک می­تواند به آن­ها کمک کند از کشور خارج شوند. ”

پنجره عقبی

امتیاز منتقدین: ۱۰۰/۱۰۰
امتیاز کاربران: ۸.۹ / ۱۰

خلاصه داستان: “یک عکاس وابسته به ویلچر از پنجره آپارتمانش دائما همسایگان خود بررسی می‌کند و متوجه می‌شود که یکی از آن‌ها مرتکب قتل شده است. ”

پدرخوانده

امتیاز منتقدین: ۱۰۰/۱۰۰
امتیاز کاربران: ۹.۲ / ۱۰

خلاصه داستان: “پدرسالار در حال پیروی از یک سلسله جنایات سازمان یافته، کنترل امپراتوری مخفی خود را به پسر خود منتقل می‌کند. ”

همشهری کین

امتیاز منتقدین: ۱۰۰/۱۰۰
امتیاز کاربران: ۸.۵ / ۱۰

خلاصه داستان: خلاصه داستان: “به دنبال درگذشت یک سرمایه دار ناشر، خبرنگاران تلاش می‌کنند تا معنی حرف آخر او (غنچه رز) را کشف کنند. ”

فیلم سینمایی جان ویک بخش سه

سریال پیکی بلایندرز (Peaky Blinders)

×

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

انتخاب استان برای وضعیت آب‌و‌هوا