معرفی چند ماسک با آناناس

چهارشنبه 29 دی 1400 آرایش پوست ومو
معرف چند ماسک با آناناس

معرفی چند ماسک با آناناس

معرفی چند ماسک با آناناس

معرفی چند ماسک با آناناس

آناناس یک میوه استوایی است که سرشار از مواد غذایی است آناناس با داشتن آنزیم‌های موثر برای پوست به درمان بسیاری از مشکلات  پوستی مثل آفتاب سوختگی، جوش صورت و مواردی از این دست کمک می‌کند که ما با معرفی چند ماسک با آناناس به شما به زیبایی پوشت شما کمک خواهیم کرد

خواص آناناس برای پوست صورت

خوب است در آستانه تابستان با برخی از خواص درمانی آناناس برای پوست آشنا شوید. مواد مغذی کلیدی بسیاری در آناناس وجود دارند که می‌توانند به درمان و بهبود ناراحتی‌های پوستی کمک کنند. به عنوان مثال بروملین یک آنزیم ضدالتهاب است و به وفور در آناناس وجود دارد. اگر از قرمز شدن‌های گاه به گاه رنج می‌برید می‌توانید از آناناس برای درمان این معضل استفاده کنید. ویتامین C موجود در آناناس به فرآیند جوانسازی و رفع چین و چروک صورت کمک خواهد کرد. همچنین انواعی از آنتی‌اکسیدان‌ها در این میوه استوایی وجود دارند که قادر هستند آلودگی‌های محیط پوست را جذب و دفع کنند. بنابراین برای داشتن یک پوست سالم و شفاف، آناناس را به سبد خرید خانه اضافه کنید.

ماسک آناناس برای جوش صورت

آناناس یک ماده ضدعفونی‌کننده طبیعی سطح پوست است. با استفاده از بافت‌های این میوه می‌توان منافذ سطحی پوست را از آلودگی‌های باکتریایی که عامل جوش‌های صورت هستند، کاملاً پاک کرد. ترکیب آناناس و زردچوبه یک ماسک عالی برای پوست‌های چرب و مستعد جوش است. برای تهیه این ماسک به شیوه زیر عمل کنید:

  • مقداری آناناس خورد شده
  • 1قاشق زردچوبه

این دو ماده را به خوبی ترکیب کنید و روی پوست پخش کنید. پس از 15 دقیقه آبکشی کنید. شما می‌توانید از این ماسک سه بار در هفته برای از بین بردن جوش‌های التهابی استفاده کنید. توجه داشته باشید که اگر به آناناس حساسیت دارید، این ماسک پوست شما را ملتهب خواهد کرد.

ماسک آناناس برای جای جوش

ویتامین C موجود در آناناس موجب تحریک کلاژن‌سازی در پوست و از بین رفتن سلول‌های مرده می‌شود. از طرفی با کمک آنزیم‌های موجود در آناناس فرآیند ترمیم بافت‌ها با سرعت بیشتری در سطح پوست انجام می‌شود. کافیست مقداری آناناس را خرد کنید و روی سطح پوست بمالید. پس از 15 دقیقه آبکشی کنید. استفاده منظم از این ماسک دو یا سه بار در هفته به درمان و بهبود جای جوش‌ها و زخم‌ها کمک می‌کند. اگر ماست را به این ترکیب اضافه کنید سرعت ترمیم جای جوش‌ها به مراتب بیشتر خواهد بود.

ماسک آناناس برای درمان آفتاب سوختگی

آفتاب سوختگی معمولاً در اثر قرار گرفتن پوست به صورت طولانی مدت در معرض نور خورشید، یا عدم استفاده از کرم‌های ضدآفتاب رخ می‌دهد. زخم‌ها و لکه‌های ناشی از آفتاب سوختگی اگر به سرعت تحت مداوا قرار نگیرند، به صورت سلول‌های سرطانی به زندگی خود ادامه می‌دهند. در اثر تقسیمات این سلول‌های سرطانی، پدیده سرطان پوست بروز می‌کند. آناناس یکی از بهترین مواد طبیعی برای از بین بردن و درمان آفتاب سوختگی‌هاست. ویتامین C و اسیدهای میوه‌ای موجود در این میوه استوایی، زخم‌ها و لکه‌های ناشی از آفتاب سوختگی را به خوبی ترمیم می‌کنند. همچنین عسل با خاصیت لایه برداری و ترمیم بافت، سلول‌های مرده پوست را از بین می‌برد. برای تهیه ماسک آناناس و عسل به شکل زیر عمل کنید:

  • مقداری آناناس خورد شده
  • 2 قاشق عسل

آناناس را به خوبی میکس کنید تا به شکل خمیر درآید. سپس با عسل مخلوط کنید تا یک خمیر یکنواخت تشکیل شود. کل پوست صورت و به خصوص نواحی آفتاب سوختگی‌ها را با این ماسک بپوشانید. پس از 20 دقیقه با آب سرد آبکشی کنید. روشن شدن پوست و از بین رفتن سلول‌های مرده بعد از استفاده از این ماسک کاملاً محسوس است.

ماسک شگفت‌انگیز جوانسازی نارگیل و آناناس

اگر پوستتان خشک شده و احساس می‌کنید تعداد چین و چروک‌ها هرروز بیشتر از قبل می‌شوند، بهترین راه حل برای شما ماسک نارگیل و آناناس است. نارگیل یکی دیگر از میوه‌های خط استوا است که بهترین و مفیدترین مواد غذایی در آن جمع شده‌اند. شیر نارگیل منبع غنی از عناصری مثل مس، منیزیم، فسفر و پتاسیم است که هر کدام به نوعی در تنظیم فعالیت آنزیم‌های سلولی نقش دارند. همچنین این مایع سرشار از اسیدهای چرب مفید و موثر برای ترمیم بافت‌های پوست و مناسب برای مرطوب کردن آن است. برای تهیه این ماسک به شکل زیر عمل کنید:

  • 1 قاشق شیره نارگیل
  • مقداری آناناس خورد شده
  • 1 قاشق ماست یا عسل

این مواد را مخلوط کنید و برای مدت 30 دقیقه روی پوست قرار دهید. سپس با آب سرد آبکشی کنید. اگر به شیره نارگیل دسترسی ندارید می‌توانید از روغن نارگیل هم استفاده کنید.همانطور که اشاره شد، آناناس دارای خواص متعددی است که به درمان انواع مشکلات پوستی کمک می‌کند. مصرف خوراکی آناناس هم در داشتن پوستی شفاف و با طراوت بی‌تأثیر نیست. شما می‌توانید سوالات و پیشنهادات خود را در بخش نظرات با ما مطرح کنید.

معرفی چند ماسک با آناناس

معرفی چند ماسک با آناناس

خواص فوق العاده زردچوبه برای پوست

خواص زردچوبه برای پوست

جوش‌های سر سیاه صورت

جوش‌های سر سیاه صورت

×

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

انتخاب استان برای وضعیت آب‌و‌هوا