معرفی مرسدس بنز E کلاس 2021 + عکس

جمعه 9 خرداد 1399 گوناگون
معرفی مرسدس بنز E کلاس 2021 + عکس

در روزهایی که نمایشگاه خودرو ژنو به دلیل  خطرات شیوع ویروس کرونا (corona) تعطیل بود ، مرسدس بنز از مدل جدید این شرکت خودرو سدان E  به صورت آنلاین رونمایی کرد. خودرو چهار درب محبوب مرسدس بنز (که اولین سری  آن سال ۲۰۱۷ معرفی شد) سرانجام نسخه فیس لیفت جدیدی را با تجهیزات بیشتر و ایمنی بالاتر و فن آوری های نو، بخود دید. براساس انتظار مدل کوپه و کابریولت مرسدس بنز E کلاس ۲۰۲۱ نیز از امکانات و تجهیزات همان مدل سدان بهره می برند.

مرسدس بنز E کلاس ۲۰۲۱ پس از سدان، اکنون در دو مدل کوپه و کابریولت معرفی شد. این خودرو ی لوکس دارای تجهیزات، پیشرانه و طراحی جدیدی است.

تغییر قابل توجه  در نسل جدید مرسدس بنز ای کلاس کوپه و کابریولت مربوط به جلو پنجره ی این دو مدل می شود.  همان ظاهر شیک، هدلایت های ال ای دی   پنجره ی مشبک شیب دار  رو به پائین از مدل سدان به این دو مدل می رسد. تنها چیزی که از نظر ظاهری تغییری نداشته، چراغ های پشتی است. همان چراغ های پشتی باریکسری قبل ، در این مدل فیس لیفت هم دیده می شود.

بطور کلی ظاهر مرسدس بنز E کلاس ۲۰۲۱ زیبا تر شده است، ولی مشتریانی که ظاهری اسپورت تر را می خواهند، میتوانند مدل های AMG Line را انتخاب کنند که با استایل ویژه و لاستیک های بزرگتر همراه هستند.

در داخل کابین E Class نیز تغییرات ظاهری چشم‌گیری بوده است. در کنار لوازم داخلی، تریم و گزینه های فرمان جدیدتر، مدل کوپه و کابریولت اینک به سیستم اطلاع رسانی/سرگرمی MBUX مرسدس بنز تجهیز شده اند. این ستاپ با یک نمایشگر لمسی ۱۲.۳ اینچی مرکزی با پشتیبانی از اتصال CarPlay اپل و Android Auto گوگل (Google) همراه است. مرسدس برای مدیریت این نمایشگر بزرگ، شماره گیر چرخشی مدل سال پیش را با یک صفحه لمسی جایگزین کرده، از مجموعه ای از دکمه های لمسی خازنی روی فرمان استفاده کرده و همینطور به شما اجازه می دهد با فرمان «هی، مرسدس» بتوانید با فرامین صوتی آنرا کنترل کنید. این ستاپ شامل یک شارژر بیسیم و یک سیستم ناوبری مبتنی بر فن آوری واقعیت افزوده نیز می شود.

از ویژگی های هر دو مدل جدید مرسدس بنز

از دیگر قابلیت های هر دو مدل جدید مرسدس بنز E کلاس ۲۰۲۱  : ترمز اورژانسی خودکار، دستیار پارک فعال با یک دوربین ۳۶۰ درجه ای و نمایشگر نقاط کور به صورت استاندارد مجهز است. امکاناتی نظیر نمایشگر بالا سری  Head- up Display و دستیارهای پیشرفته تر رانندگی نیز بعنوان آپشن های پرداختی دردسترس شما خواهند بود.

یکی از مهمترین ویژگی ها در مدل ۲۰۲۱ دو مرسد بنز ای کلاس، قدرت بیشتر  آنها است. E450 اینک پیشرانه ی ۳ لیتری ۶ سیلندر را کنار زده و از یک مدل ۳ لیتری توربوشارژ شده شش خطی با فن آوری EQ Boost استفاده می کند که توان تولید ۳۶۲ اسب بخار (۲۶۹ کیلووات) و گشتاور ۵۰۰ نیوتن متر را ارائه می کند. این پیشرانه ی جدید با یک گیربکس اتوماتیک ۹ سرعته همراه است. همینطور در تمام تریم ها، قدرت تولید شده توسط موتور به چرخ های پشتی یا هر چهار چرخ ارسال می شود.

مدل E450 موتور V6 توئین توربو قدیمی خودش را به فراموشی سپرده و از موتور ۳ لیتری توربوشارژ شش سیلندر خطی با بوست EQ بهره می‌برد. این موتور توان ۳۶۲ اسب بخار و گشتاور ۵۰۰ نیوتن متر تولید می‌کند. ای ‌ام ‌جی E53 با همان موتور شش سیلندر خطی توان ۴۲۹ اسب بخار و گشتاور ۵۲۰ نیوتن متر تولید می‌کند. مدل دیفرانسیل عقب E350 و مدل‌های تمام چرخ محرک E350 از موتور چهار سیلندر توربوشارژ با توان ۲۵۵ اسب بخار و گشتاور ۳۷۰ نیوتن متر بهره می‌برند.

آمریکا این بار خدمت رسانان نفتکش ایرانی را تهدید کرد

آمریکا این بار خدمت رسانان نفتکش ایرانی را تهدید کرد

بازداشت محمد عزیزی نماینده مجلس دهم

×

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

انتخاب استان برای وضعیت آب‌و‌هوا