پیام رسان ایرانی آی گپ

سه‌شنبه 2 خرداد 1402 فناوری

 پیام رسان ایرانی آی گپ

اپلیکیشن پیام‌رسان iGap یک برنامه‌ی ایرانی است که ویژگی‌های کاربردی برای اندروید، آیفون، ویندوز و لینوکس دارد. با ورود تیم‌های برنامه‌نویس ایرانی به زمینه‌ی ساخت اپ‌های پیام‌رسان آنلاین، امیدواریم در آینده‌ی نزدیک اپلیکیشن‌های پیام‌رسان ایرانی به رقیبی جدی برای رقبای خارجی خود تبدیل شوند. iGap یکی از این برنامه‌های نوپا است که با مهیا کردن ویژگی‌های مهم و انتشار یکپارچه برای تمام پلت‌فرم‌ها، قدم اول را محکم برداشنرم‌افزار iGap یک پیام‌رسان آنلاین ایرانی است که ویژگی‌های جدید و کاربردی برای اندروید، آیفون، ویندوز و لینوکس دارد.

با ورود تیم‌های برنامه‌نویس ایرانی به زمینه‌ی ساخت اپ‌های پیام‌رسان آنلاین، امیدواریم که در آینده‌ی نزدیک اپلیکیشن‌های پیام‌رسان ایرانی به رقبای خارجی خود رقابت کنند. iGap با مهیا کردن ویژگی‌های مهم و انتشار یکپارچه برای تمام پلت‌فرم‌ها، قدم اول را در این راه برداشته است.

معرفی اپلیکیشن پیام رسان ایرانی آی گپ

معرفی اپلیکیشن پیام رسان ایرانی آی گپ

زبان، طراحی و پلت فرم‌ها

iGap یک پیام‌رسان آنلاین با زبان‌های فارسی و انگلیسی و طراحی منحصربه‌فرد مینیمالیستی است که برای اندروید، آیفون، ویندوز، لینوکس و نسخه‌ی تحت وب منتشر شده است. با استفاده از iGap، پیام‌های شما همیشه و در هر دستگاهی قابل دسترسی هستند و همگام‌سازی برای پیش‌نویس‌ها نیز قابل اجراست. با این ویژگی، اگر در حال نوشتن پیام در iGap موبایل هستید، می‌توانید آن را ناتمام رها کنید و در نسخه‌ی تحت وب بعداً آن را ادامه دهید.

امنیت

iGap با همگام‌سازی اطلاعات بین دستگاه‌های مختلف، امنیت بسیار بالایی برای پیام‌های شما فراهم می‌کند. این اپلیکیشن با استفاده از رمزنگاری ترکیبی AES۲۵۶ متقارن و اس اس ال ۲۰۴۸ بیتی RSA، پیام‌های شما را در چت‌های خصوصی و گروه‌ها یا کانال‌ها رمزگذاری می‌کند. همچنین، با قابلیت Active Sessions، می‌توانید تمام ابزارهایی را که به اکانت شما متصل هستند، مشاهده کرده و در صورت وجود موارد مشکوک، دسترسی آن را به‌سرعت به اکانت خود مسدود کنید.

چت، گروه و کانال

در iGap، علاوه بر گفتگوهای خصوصی، می‌توانید گروه و کانال‌های خود را ایجاد کنید. ساختن کانال به‌خصوص در این روزها بسیار مفید و کاربردی است و شما می‌توانید با ساخت کانال، یک مرجع اطلاع‌رسانی مخصوص به خود داشته باشید. این کانال‌ها می‌توانند به‌صورت عمومی یا خصوصی باشند و با درج کاراکتر @ در ابتدای آیدی، به اکانت مورد نظر لینک شوند. همچنین، در صورت نیاز، می‌توانید حالت کانال خود را از خصوصی به عمومی یا برعکس تغییر دهید.

چت، گروه و کانال

چت، گروه و کانال

تبدیل چت خصوصی به گروه

نکته‌ی بسیار جالبی که در آی گپ مشاهده کردیم، امکان تبدیل چت خصوصی به گروه بود. برای مثال اگر مشغول گفتگو با دوست خود بودید و نیاز به هم‌صحبتی با افراد دیگری نیز داشتید، می‌توانید با لمس منوی بالا، چت خود را به گروه تبدیل و افراد مورد نظر را وارد بحث کنید.

ارسال فایل با هر فرمت یا حجم + نقاشی

خوشبختانه سازندگان iGap به یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های پیام‌رسان‌های آنلاین یعنی ارسال فایل نیز بی‌توجه نبوده‌اند و بستر بسیار مناسبی در این زمینه برای کاربران مهیا کرده‌اند. شما در iGap می‌توانید بدون محدودیت در حجم یا فرمت، فایل‌های خود را ارسال کنید. عکس، ویدیو، صوت، گیف و هر آنچه تصور کنید، در iGap قابل ارسال خواهند بود.

لایک و دیسلایک در کانال

iGap به کانال‌های خود ویژگی کاربردی و مفید لایک/دیسلایک را اضافه کرده است. برای تمامی مطالب متنی یا مدیا که در کانال منتشر می‌شوند، دکمه‌های لایک و دیسلاک در نظر گرفته شده است. با این ویژگی، کاربران می‌توانند درباره‌ی پست‌های مختلف یک کانال احساسات خود را ابراز کنند، در حالی که در تلگرام امکان نظردهی در پست‌های کانال وجود ندارد.

لایک و دیسلایک در کانال

لایک و دیسلایک در کانال

ویرایش، پاسخ و فوروارد پیام

پیام‌های ارسالی شما در iGap قابل ویرایش خواهند بود؛ به این معنا که اگر بعد از ارسال یک پیام در چت شخصی یا گروهی متوجه اشتباهی در آن شدید، می‌توانید با لمس آن و انتخاب گزینه‌ی ویرایش، متن آن را تغییر دهید. امکانات مهم دیگری همچون Reply یا Forward کردن پیام‌ها نیز در iGap وجود دارند.

نسخه تحت وب، ویندوز و لینوکس

iGap امکان استفاده از آن در ویندوز، لینوکس و تحت وب را هم فراهم کرده است. نسخه تحت وب iGap دارای کارایی بسیار قابل قبولی است و تقریبا تمام امکانات اصلی برنامه در آن نیز قابل اجرا و استفاده هستند. همچنین، در نسخه تحت وب iGap، امکان تفکیک پیام‌های عادی، گروه‌ها و کانال‌ها وجود دارد که در نظم دهی برنامه به کاربران کمک می‌کند. برای دسترسی به نسخه تحت وب، کافی است به آدرس مربوطه مراجعه کرده و شماره خود را وارد کنید.

نقاط ضعف

در کنار تمام ویژگی‌های مثبتی که در بالا به آن‌ها اشاره کردیم، شاهد نقاط ضعفی نیز در iGap بودیم که در ادامه آن‌ها را بیان خواهیم کرد.

نسخه تحت وب، ویندوز و لینوکس

نسخه تحت وب، ویندوز و لینوکس

جای خالی استیکرها

در حال حاضر iGap تنها از اموجی‌ها پشتیبانی می‌کند و استیکری در آن وجود ندارد که البته احتمال اضافه شدن استیکرها در نسخه‌های بعدی بسیار بالا است.

تصاویر زمینه‌ی بسیار ضعیف

در iGap، شما می‌توانید تصویر زمینه‌ی گفتگوها را مانند سایر پیام‌رسان‌ها تغییر دهید، اما تصاویر آماده‌ای که در برنامه وجود دارند کیفیت و زیبایی قابل قبولی ندارند و باید از تصاویر موجود در گالری گوشی خود استفاده کنید. تصویر زمینه‌ی پیش‌فرضی که در ابتدا در برنامه وجود دارد، مناسب است، اما مشکلی که وجود دارد عدم وجود این تصویر در بخش «تصاویر آماده» است و اگر تصاویر دیگری را فعال کنید، دیگر نمی‌توانید به این تصویر پیش‌فرض دسترسی داشته باشید. این بخش در بروزرسانی‌های بعدی بهبود خواهد یافت.

انیمشن های غیرضروری و کند

انیمیشن‌های موجود در iGap برای باز شدن منوها کند هستند و باعث ایجاد وقفه‌ی قابل توجهی می‌شوند، به خصوص در زمان‌هایی که قصد مدیریت چند پیام دارید. همچنین، انیمیشن‌هایی که هنگام لمس گزینه‌ی Attach اجرا می‌شوند، به صورت لگ دار هستند و جلوه‌ی چندان زیبایی ندارند.

انیمشن های غیرضروری و کند

انیمشن های غیرضروری و کند

سخن پایانی…

iGap یک جایگزین برای تلگرام یا واتس‌اپ نیست؛ بلکه به عنوان یک پیام‌رسان وطنی با ارائه امکانات مهم و ضروری، به دنبال جذب مخاطبین خود است. مقایسه امکانات و ظاهر آن با پیام‌رسان‌های دیگر غیرمنطقی است؛ چرا که هدف کپی برداری نیست بلکه الهام گرفتن و ساخت یک نسخه‌ی متفاوت از آن است. همچنین، iGap در ابتدای راه است و با بروزرسانی‌های بعدی نسخه به نسخه کامل‌تر خواهد شد.

برای دانلود و عضویت در iGap می‌توانید از لینک‌های موجود استفاده کنیدiGap یک جایگزین برای تلگرام یا واتس‌اپ نیست؛ بلکه به عنوان یک پیام‌رسان وطنی با ارائه امکانات مهم و ضروری، به دنبال جذب مخاطبین خود است. مقایسه امکانات و ظاهر آن با پیام‌رسان‌های دیگر غیرمنطقی است؛ چرا که هدف کپی برداری نیست، بلکه الهام گرفتن و ساخت یک نسخه‌ی متفاوت از آن است. همچنین، iGap در ابتدای راه است و با بروزرسانی‌های بعدی، نسخه به نسخه کامل‌تر خواهد شد.

برای دانلود و عضویت در iGap می‌توانید از لینک‌های موجود استفاده کنمایید. لازم به ذکر است که در صورتی که بعد از وارد کردن شماره و دریافت کد فعالسازی، iGap به‌صورت خودکار کد دریافتی را شناسایی نکرد، بهتر است تا به مدت ۶۰ ثانیه منتظر بمانید و در صورت لزوم، کد را به‌صورت دستی وارد کنید.

استرس چگونه بر بدن تاثیر می‌گذارد؟

دبی را در ایران تجربه کنید

×

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

انتخاب استان برای وضعیت آب‌و‌هوا