معرفی انواع قرص سردرد

دوشنبه 27 دی 1400 سلامت
معرفی انواع قرص سردرد
برای درمان سردرد علاوه بر روش های خانگی و گیاهی می توان از انواع مسکن ها ی سردرد استفاده کرد از جمله قرص ریزاتریپتان و قرص سوماتریپتان و از قبیل آن که در این مقاله به معرفی انواع قرص سردرد خواهیم پرداخت

معرفی انواع قرص سردرد

 

معرفی انواع قرص سردرد

معرفی انواع قرص سردرد

 

سردرد از مشکلاتی است که حداقل همگی یک بار آن را تجربه کرده‌ایم. درد نسبتا شدیدی که به علت‌های مختلفی ایجاد می‌شود. معمولا عادت کرده‌ایم در مواقعی که سردرد به سراغمان می‌آید به داروهای مسکنی همچون نوافن و ژلوفن رجوع کنیم. این داروها اگر به طور طولانی‌مدت استفاده شوند قطعا عوارض خاصی برای فرد مصرف‌کننده به وجود می‌آورند. در صورتیکه منشا سردرد بیماری میگرن باشد بهتر است به پزشک متخصص مراجعه شود. در ادامه به معرفی چند نمونه از داروهای درمان‌کننده سردرد که به قرص سردرد معروف هستند را خواهیم پرداخت و با عوارض احتمالی هر کدام آشنا می‌شویم.

چگونه با سردرد مقابله کنبم؟

سردرد یک بیماری نیست، بلکه نشانه‌ای است از طیف متنوعی از بیماری‌ها که از یک سرماخوردگی ساده شروع و به امراض جدی مثل تومورهای بدخیم مغزی ختم می‌شود اما در اغلب موارد منشأ سردرد، می‌تواند بیماری‌های خوش‌خیم و یا میگرن باشد. دلیل اصلی در بیشتر مواقع وجود عفونت‌ها به هنگام سرماخوردگی است اما در بعضی موارد استرس‌ها، اتفاقات ناگوار، آلودگی صوتی، مشکلات و گرفتاری‌های روزمره و … باعث بروز این عارضه می‌شوند. در طب سنتی راهکارهای مختلفی برای بهبود و تسکین انواع سردرد وجود دارد که در اکثر مواقع موثر بوده و همین امر باعث شده که افراد زیادی به آن روی آوردند. تکنیک‌های درمان سردرد با ماساژ هم امروزه طرفداران زیادی پیدا کرده است که می‌تواند به عنوان یکی از درمان‌های بی‌خطر برای رفع سردرد استفاده شود. در لینک زیر روش‌های خانگی و گیاهی برای درمان سردرد را ذکر کرده‌ایم. این روش‌ها در مواقع زیادی می‌توانند برای رفع مشکل سردرد راهگشا باشد.

 

 

 معرفی برخی از انواع قرص سردرد

قرص ریزاتریپتان

معرفی انواع قرص سردرد

معرفی انواع قرص سردرد

قرص ریزاتریپتان (Rizatriptan) به منظور درمان میگرن حاد تجویز می‌گردد. این دارو در زمان شروع سردرد قابل استفاده است و به منظور پیشگیری از حملات میگرنی استفاده نمی‌شود. سرگیجه و ضعف از عوارض مصرف این دارو است. این دارو با انقباض این رگ‌های خونی در درمان موقت درد ناشی از حملات میگرن کمک کننده‌اند. استفاده از این دارو در بیماران با بیماری عروق کرونر (بیماری عروق کرونر عارضه‌ای است که در آن فرد در معرض بروز سکته قلبی و سایر بیماری‌های قلبی قرار دارد)، سابقه سکته مغزی یا قلبی، فشار خون کنترل نشده توصیه نمی‌گردد.عوارض قرص ریزاتریپتان شامل گرگرفتگی، ضعف و خواب‌آلودگی غیرمعمول، سرگیجه، احساس سرخوشی، سردرد، درد قفسه سینه، احساس سنگینی سر، خشکی دهان، تهوع، اسهال، استفراغ، احساس گرما یا سرما می‌باشد.درصورتیکه قصد مصرف این دارو به عنوان قرص سردرد را دارید بهتر است درباره آن اطلاعات بیشتری داشته باشید. لینک زیر به معرفی این قرص و نکاتی که طی مصرف آن باید بدانید اختصاص دارد.


 

قرص سوماتریپتان

معرفی انواع قرص سردرد

معرفی انواع قرص سردرد

قرص سوماتریپتان (Sumatriptan) از داروهای ضدمیگرن است که باعث بهبود سردرد میگرنی حاد در بزرگسالان و سردردهای عروقی می‌شود. این دارو در اشکال مختلفی مثل قرص، کپسول و افشانه بینی وجود دارد. این دارو سایر عوارض همراه با میگرن، مثل تهوع، حساسیت به نور و صدا و… را نیز تسکین می‌دهد. توجه داشته باشید که بین دفعات مصرف سرماتریپتان باید ۷-۵ روز فاصله داشته باشد.عوارض قرص سوماتریپتان شامل گرگرفتگی، خواب‌آلودگی و سرگیجه، پارستزی، تهوع، استفراغ، اسهال، بالا رفتن آنزیم‌های کبدی، واکنش‌های حساسیتی به صورت خارش، راش پوستی، تنگی نفس، خستگی، احساس فشار، درد محل تزریق و مشکلات قلبی می‌باشد.درصورتیکه قصد این دارو را به عنوان قرص سردرد مصر کنید بهتر است درباره آن اطلاعات بیشتری داشته باشید. لینک زیر به معرفی این قرص و نکاتی که طی مصرف آن باید بدانید اختصاص دارد.


 

 قرص ارگوتامین

معرفی انواع قرص سردرد

معرفی انواع قرص سردرد

قرص ارگوتامین سی (Ergotamine) برای رفع سردردهای میگرنی تحت نظر پزشک مصرف می‌شود. سرگیجه، سردرد و تهوع برخی از عوارض مصرف ارگوتامین سی می‌باشد. کاربرد اصلی قرص این دارو درمان سردردهای عروقی مانند میگرن و خونریزی رحمی بعد از زایمان و سقط است و گاه در درمان افت فشار خون در حالت ایستاده هم استفاده می‌شود. توجه داشته باشید که مصرف این دارو در زنان باردار اکیدا ممنوع است چراکه می تواند باعث نقص عضو و حتی مرگ جنین شود.عوارض قرص ارگوتامین شامل سرگیجه، سردرد، تهوع یا استفراغ، خارش پوست، بی‌حسی، رنگ‌پریدگی یا سردی دست، ضعف پا می‌باشد.درصورتیکه قصد مصرف این دارو را دارید بهتر است درباره آن اطلاعات بیشتری داشته باشید. لینک زیر به معرفی این قرص و نکاتی که طی مصرف آن باید بدانید اختصاص دارد.

 

 

دستگاه گوارش ناسالم

10 نشانه دستگاه گوارش ناسالم

خواص موم عسل

خواص عسل گشنیز

×

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

انتخاب استان برای وضعیت آب‌و‌هوا