معجون سیاه دانه و عسل

شنبه 16 بهمن 1400 سلامت
معجون سیاه دانه و عسل

معجون سیاه دانه و عسل

معجون سیاه دانه و عسل از بهترین و پرخاصیت ترین ترکیبات گیاهی هستند که برای درمان بیماری های دستگاه گوارش، کلیه ها و سرطان مفید است .

معجون سیاه دانه و عسل

سیاه دانه یکی از دانه های بسیار پر خاصیت است که برای درمان بسیاری از بیماری ها مفید است . سیاه دانه به صورت تنها، مخلوط با دیگر مواد و به صورت کمپرس،بخور، اسانس و روغن سیاه دانه اثرات درمانی متفاوتی دارد .معجون دوسین از ترکیب عسل و سیاه دانه تهیه شده است که برای درمان بسیاری از بیماری ها موثر می باشد . این معجون یکی از پرخاصیت ترین ترکیبات سیاه دانه است که روش تهیه آن اینگونه می باشد که مقداری سیاه دانه را پودر نموده و با عسل مخلوط می کنید تا اثر دارویی آن حفظ شود . مصرف این معجون پر خاصیت موجب درمان بیماری های زیر می شود.

خواص دارویی معجون دوسین

  • این معجون سلول های بتا را که در بیماری های لوزالمعده دیابت ی در حال از بین رفتن هستند را تحریک می کند.
  • موجب بهبود مسمومیت و نابود شدن MRSK در افراد افراد مسموم شده می شود.
  • معجون سیاه دانه موجب تقویت سیستم ایمنی بدن می شود.
  • مصرف معجون دوسین سرماخوردگی های مکرر را درمان می کند.
  • سیاه دانه سبب درمان تب های بلغمی و سوداوی می شود.
  • مصرف معجون دوسین ادرار آور است و برای درمان عفونت های ادراری مفید است همچنین این معجون برای برای مردان مبتلا به پروستات مفید می باشد.

ترکیب عسل و سیاه دانه

 

  • این معجون برای درمان سردرد هایی که مرتبط با مزاج سرد هستند مفید است .
  • مصرف معجون دوسین برای درمان نفخ معده ، دل درد ، زخم معده ، بیماری های گوارشی و از بین رفتن انگل های روده مفید است.
  • سیاه دانه فواید زیادی دربهبود بیماری های پوستی پیسی و لک دارد . مالیدن این ترکیب ( سیاه دانه و عسل ) به پوست برای درمان جوش های بلغمی (جوش های بلغمی بدون التهاب، زیرپوستی و سفت هستند) مفید است و استفاده از آن برای جوش های قرمز و پرالتهاب ممکن است وضع پوستتان را بد کند.
  • مصرف معجون دوسین در روزهای پایانی بارداری به کنترل درد و افزایش توان و مقاومت مادران هنگام زایمان کمک می کند.
  • مصرف ترکیب سیاه دانه و عسل موجب افزایش شیر مادر می شود.
  • معجون سیاه دانه به مدت طولانی در بدن باقی می ماند و از ابتلا به بیماری های مزمن و سرطان جلوگیری می کند.

خواص درمانی معجون دوسین

  • معجون دوسین انرژی زاست و افسردگی را از بین می برد.
  • یک قاشق مرباخوری از ترکیب روغن سیاه دانه و عسل خالص به نسبت مساوی مصرف کنید تا اضطراب تان درمان و ضربان قلب تان تنظیم شود .
  • سیاه دانه موجب تولید آنتی هیستامین در بدن می شود و حساسیت و آسم را درمان می کند.
  • معجون دوسین موجب افزایش میل جنسی می شود.
  • مصرف سیاه دانه و عسل تعداد اسپرم را افزایش و نازایی را درمان می کند

سیاه دانه از داروهای گیاهی پرفایده و پرخاصیت است که در آشپزخانه هر خانم خانه داری به چشم می خورد. رایج ترین کاربردها و خواص درمانی سیاه دانه درمان بیماری های سطحی دستگاه گوارش، کلیه ها و تاثیر درمانی آن در پیشگیری از ابتلا به انواع بیماری های مزمن از جمله سرطان، است .

کنترل دیابت نوع 2 با مصرف سیاه دانه و عسل

مصرف سیاه دانه و عسل سبب تنظیم قند خون و کاهش هموگلوبین گلیکوزیه می شود . تنها با خورد 2 گرم سیاه دانه می توانید مقاومت به انسولین را کم کنید و عملکرد سلول بتا را بهبود بخشید.

ارتباط مصرف معجون دوسین و MRSK

سیاه دانه و عسل سبب مقاومت مقابل فعالیت های استافیلوکوک اورئوس می شود ،باکتری که ایزوله شدن بدن در مقابل متی سیلین را از بین می برد

سیاه دانه مسکنی برای دردهای شکمی

سیاه دانه تاثیر فوق العاده ای در درمان و تسکین نفخ شکم دارد و از زمان های قدیم از آن برای درمان این اختلال استفاده می شد. اگر به علت خوردن زیاد غذا دچار درد شکم شدید سیاه دانه مصرف نمایید . سیاه دانه علاوه بر درمان دردهای شکمی به دلیل خواص ضد توموری و ضد باکتریایی از ابتلا به بیماری های سرطانی و مزمن پیشگیری می کند.

تسکین درد کلیه با سیاه دانه

کاهش دردهای ناشی از سنگ کلیه و بیماری های کلیوی از خواص سیاه دانه می باشد . برای درمان درد کلیه بهتر است روغن سیاه دانه را به صورت موضعی بر روی کلیه و محل درد ماساژ دهید . نحوه ماساژ دادن این روغن این گونه است که روزی 2 بار و هر بار 10 قطره از روغن سیاه دانه برای ماساژ استفاده کنید ، پس از 10 روز درد های کلیوی شما کاهش می یابد.

کنترل عوارض شیمی درمانی با سیاه دانه

سیاه دانه و روغن آن بهترین داروی گیاهی برای بیمارانی است که در اثر شیمی درمانی یا مصرف دارو های شیمیایی دچار نارسایی و اختلال در عملکرد کلیه ها می شوند، همچنین مصرف سیاه دانه از عوارض جانبی شیمی درمانی بر کلیه می کاهد.مصرف روغن سیاه دانه می تواند دفع پروتئین از ادرار را کنترل کند و مانع از دفع آن شود و کراتین موجود در خون را کنترل و مهار کند.

روغن سیاه دانه و روماتیسم

بهترین روش برای کاهش دردهای مفصلی در فصل زمستان و تسکین درد های بیماری هایی استخوانی- مفصلی مانند روماتیسم، آرتروز و آرتریت استفاده از روغن گیاهی سیاه دانه است. برای استفاده از این روغن گیاهی بدین صورت عمل کنید :

  • ابتدا روغن سیاه دانه را برای مدت کوتاهی روی حرارت به درجه ولرم برسانید.
  • سپس ناحیه درد را با کمک روغن سیاه دانه ماساژ دهید.
  • محل درد را با کمک باندهای کشی و پشمی ببندید تا گرم بماند.

رفع جوش صورت با طب سنتی و سیاه دانه

برای درمان جوش های زیرپوستی3 قاشق از سیاه دانه پودر شده را با یک تا 2 قاشق روغن کنجد ترکیب کنید و 2 هفته روی پوست خود بگذارید . بعد از گذشت 2 هفته خواهید دید جوش های زیرپوستی به مرور از پوست خارج شده و پوست صورت شفاف و صاف می گردد.

 

خواص روغن شترمرغ

خواص روغن شترمرغ

کرفس و فواید آن

کرفس و فواید آن

×

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

انتخاب استان برای وضعیت آب‌و‌هوا