مشهورترین کلیساهای جهان

دوشنبه 15 فروردین 1401 جاذبه های گردشگری
مشهورترین کلیساهای جهان

مشهورترین کلیساهای جهان

یکی از زیباترین مکان ها در دنیا کلیسا است.ترکیب رنگ‌ها و معماری خاص کلیساها را به مکانی مناسب برای عبادت و الهام گرفتن هنرمندان و معماران جهان تبدیل کرده است.

کلیساهای جامع و برج های بلند آنها که به طرز چشمگیری در بالای شهرهای اطراف خود قرار دارند ، برخی از مشهورترین و قابل تشخیص ترین نشانه های اطراف را ایجاد می کنند. این بناهای یادبود که گاه نه تنها قرن ها بلکه هزاره ها پیش ساخته شده اند ، نماد قدرت و قدرت خداوند هستند.

زنگوله های آنها همچنین هدف عملی داشتند زیرا آنها مردم را به عبادت از دهات اطراف دعوت می كردند.کلیساهای جامع برای دیدن فریبنده ، از معماری بسیار زیبا ، با مجسمه های نفس گیر ، آثار هنری نفیس و پنجره های شیشه رنگی که تزئینات داخلی آنها است ، برخوردار هستند. این بناهای حیرت انگیز که هم در بین نمازگزاران و هم در بین گردشگران محبوب هستند ، اکنون در میان آثار هنری ، معماری و تاریخی چشمگیر جهان قرار دارند.

کلیسای سوفیا ترکیه،سنت ویتوس کشور چک،کلیسای جامع سنت استفان کشور اتریش، کلیسای جامع سنت جان در نیویورک وکلیسای جامع نمکی زیپاکیرا کشور کلمبیا از معروف ترین کلیساهای جهان هستند.

کلیسای جامع سنت سوفیا کشور ترکیه

مشهورترین کلیساهای جهان

کلیسای جامع سنت سوفیا کشور ترکیه

کلیسای جامع سنت سوفیا با داشتن دیوارهای سفید و درخشان و کوبول های سبز و طلایی ، یکی از مشهورترین و دیدنی ترین مکانهای دیدنی کیف است. کلیسای جامع زیبا به سبک بیزانس که در استانبول کشور ترکیه به نام ایاصوفیه نامگذاری شده است .

در اصل در قرن یازدهم ساخته شد تا مقبره های حکام کیوان را در خود جای دهد.به همین ترتیب ، دیوارهای آن با نقاشی های دیواری و موزاییک افسانه ای تزئین شده بود. این کلیسای جامع که تقریباً توسط شوروی تخریب شده است ، خوشبختانه هنوز در مرکز کیف قرار دارد تا همه از آن لذت ببرند

کلیسای جامع سنت ویتوس کشور چک

مشهورترین کلیساهای جهان

کلیسای جامع سنت ویتوس کشور چک

کلیسای جامع عظیم سنت ویتوس ، با گلدسته ای به ارتفاع 102 متر ، که از میان مجتمع گسترده قلعه پراگ برخاسته است ، برجهای چشمگیری بر محیط اطراف خود دارد. این بنای عظیم در سال 1344 در بالای کلیساها و کلیساهای اولیه ساخته شده است و مقبره های تزئین شده تعدادی از پادشاهان بوهمیا و امپراطورهای مقدس روم را در خود جای داده است.

از آنجا که اینجا نیز تاج گذاری شده بودند ، فضای داخلی آن به شکلی مناسب با پنجره های شیشه ای رنگی زیبا ، بازی های زیبا و موزاییک های زیبا تزئین شده است. نمازخانه St. Wenceslas برجسته بدون شک آن است. کلیسای جامع سنت ویتوس ، با معماری باشکوه گوتیک و نمای خارق العاده خود ، بزرگترین و مهمترین کلیسای کل چک است.

کلیسای جامع سنت استفان کشور اتریش

مشهورترین کلیساهای جهان

کلیسای جامع سنت استفان کشور اتریش

کلیسای جامع سنت استفان یکی از شناخته شده ترین نمادهای شهر است که در Stephansplatz در قلب وین قرار دارد. این کلیسای جامع با نمایش برخی از معماری های رومانسک و گوتیک زیبا ، دارای یک برج بلند و دیوارهای سنگ آهک براق است که موزاییک های سقف فوق العاده آن یکی از ویژگی های بارز آن است.

در داخل آن دخمه های اتمسفری و منجنیق قرار دارد که بازدیدکنندگان می توانند بقایای اعضای مهم سلسله هاپسبورگ را در خود جای دهند. از زمان ساخت آن در سال 1137 ، کلیسای جامع یکی از مهمترین مکانهای دیدنی معماری و تاریخی وین بوده است.

 

کلیسای جامع کلن کشور آلمان

مشهورترین کلیساهای جهان

کلیسای جامع کلن کشور آلمان

کلیسای جامع کلن با گلدسته های دوقلوی عظیم خود که 157 متر به هوا کشیده شده اند ، بزرگترین نمای کلیسای جهان را به رخ می کشد. این پوشش داده شده با مجسمه ها و منبت کاری های خوب ، مطمئناً منظره ای با شکوه را ایجاد می کند ، همانطور که حرم مطهر سه پادشاه که درون آن قرار دارد.

در حالی که کار برای اولین بار در کلیسای جامع در سال 1248 آغاز شد ، اما در نهایت در سال 1880 ، با طراحی آن اساساً بر اساس کلیسای جامع آمیان ، به اتمام رسید. کلیسای جامع کلن و معماری چشمگیر گوتیک آن ، مشرف به حاشیه رودخانه راین ، پربازدیدترین مکان دیدنی در کل آلمان است.

 

کلیسای جامع نمکی زیپاکیرا کشور کلمبیا

مشهورترین کلیساهای جهان

کلیسای جامع نمکی زیپاکیرا کشور کلمبیا

کلیسای جامع نمکی زیپاکیرا که مکانی کاملاً باورنکردنی برای بازدید است ، حدود 200 متر زیر زمین ، در اعماق محدوده یک معدن نمک قرار دارد. کلیسای جامع که از صخره جامد با شمایل و مجسمه های ظریف تراشیده شده در معرض نمایش است .

در سه سطح تنظیم شده است.اینها هم نمایانگر تولد و زندگی عیسی و هم مرگ او هستند. کلیسای جامع نمک که یک موفقیت معماری حیرت انگیز است اکنون یک مکان محبوب گردشگری و زیارتی است و می توان آن را در خارج از شهر زیپاکیرا در کلمبیا یافت.

 

کلیسای جامع مقدس سنت جاننیویورک سیتی, نیویورک

مشهورترین کلیساهای جهان

کلیسای جامع مقدس سنت جاننیویورک سیتی, نیویورک

گرچه نمای بیرونی آن کاملاً ساده و نامشخص است ، اما تصور می شود فضای داخلی کلیسای جامع سنت جان یکی از بهترین نمونه های معماری باروک در اطراف باشد. سقف و دیوارهای آن بسیار دقیق و با تزئینات پیچیده با طلای درخشان پوشانده شده اند ، و سنگ قبرهای بزرگ مرمر در کنار نقاشی ها و مجسمه های فوق العاده نشان داده شده است.

نه نمازخانه آن به همان اندازه از نظر تزئینات غنی هستند و حتی بیشتر گنجینه ها و آثار هنری را می توان در موزه مجاور یافت. در قلب والتا واقع شده است ، کلیسای جامع مقدس سنت جان را از دست ندهید.

 

دیوار معروف جهان

دیوار معروف جهان

قدیمی ترین کلیساهای جهان

قدیمی ترین کلیساهای جهان

×

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

انتخاب استان برای وضعیت آب‌و‌هوا