مرورگر قدرتمند و پرطرفداری فایرفاکس

شنبه 13 بهمن 1397 گوناگون
مرورگر قدرتمند و پرطرفداری فایرفاکس و افزایش امنیت پسورد
در فایرفاکس افزونه ای به نام مستر پسورد وجود دارد که می تواند امنیت نام کاربری و پسورد شما را تامین کند.در این بخش چگونگی استفاده از مسترپسورد و نحوه پاک کردن پسوردهای ذخیره شده را فرا خواید گرفت.امنیت پسوردها در فایرفاکس

افزونه ای برای افزایش امنیت پسورد

تا به حال شاید برای هر یک از ما در هنگام کار با کامپیوتر پیش آمده باشد که برای مثال وارد یک سامانه می شویم و مرورگر با پنجره ای کوچک در سمت چپ نمایشگر از ما می پرسد که آیا اطلاعات وارد شده را ذخیر کند یا خیر؟! که در برخی مواقع ما بر روی ذخیره اطلاعات بر روی پیغام مورد نظر کلیک می کنیم.
از این رو، اگر شخص دیگری از کامیپوتر و یا سیستم ما استفاده کند، می تواند به راحتی به اطلاعات ذخیره شده اعم از نام کاربری و پسوردها دست یابد.با این حال آیا می توان از این موضوع خودداری کنیم تا اشخاص دیگر نتوانند از این موضوع سوء استفاده کنند؟!
جواب این سوال شما، بله است و می توانید در طی آموزش ساده زیر از اطلاعات ذخیره شده در مرورگر موزیلا فایرفاکس، مراقبت به عمل آورید تا اشخاص دیگر نتوانند از آنها استفاده کنند.
 مرورگر اینترنت

از طرفی شرکت موزیلا نیز به خوبی از این موضوع اطلاع دارد و برای پیشگیری از آن افزونه ای را در قسمت تنظیمات افزوده است که می توانید به سادگی آنرا فعال کنید تا اشخاص دیگر نتوانند از اطلاعات ذخیره شده در سیستم شما سوء استفاده نمایند.
از این رو ما قصد داریم تا آموزش فعال کردن رمز مادر را در فایرفاکس، بصورت ساده و مرحله به مرحله آموزش دهیم.

نحوه تنظیم Master Password بر روی فایرفاکس ؛

1- ابتدا وارد برنامه موزیلا فایر فاکس شوید که می توانید آخرین نسخه عرضه شده را از اینــــــجا دانلود کنید. پس از وارد شدن به داخل برنامه فایرفاکس بر روی گزینه منو کلیک نمایید و سپس بر روی Options کلیک کنید.
افزونه master password

نحوه تامین امنیت اطلاعات در موزیلا فایرفاکس

2- پس از کلیک بر روی گزینه Options به پنجره جدیدی منتقل خواهید شد که باید در این مرحله بر روی Privacy & Security کلیک نمایید. اینک با استفاده اسکرول موس کامپیوتر به قسمت پایین صفحه را جابه جا کنید تا گزینه Use a master password را مشاهده نمایید.
پس از مشاهده این گزینه بر روی آن کلیک نمایید.
ترفندهای فایرفاکس

مراحل قدم به قدم ثبت رمز در مرورگر فایرفاکس

3- در این مرحله می توانید به سادگی رمز مورد نظرتان را وارد سازید تا اطلاعات ذخیره شما با امنیت بیشتری نگهداری شوند. از این رو باید گذرواژه بسیار قدرتمند را انتخاب کنید. پس از وارد کردن مجددا پسورد، باید بر روی گزینه OK کلیک نمایید.
افزونه Master passwsord

نحوه ثبت پسورد در مرورگر فایرفاکس

4- پس از گذراندن 3 مرحله، شما موفق شدید به سادگی گذرواژه را در فایرفاکس تعریف نمایید و دیگر دست افراد سودجو به اطلاعات موجود در کامپیوتر شما نخواهد رسید. همچنین برای اطمینان از گذرواژه مجددا به قسمت Security بروید و این بار بر دکمه Saved Passwords کلیک کنید. پیامی نمایش داده می شود که از شما درخواست ورود گذرواژه مادر را می کند و می توانید گذرواژه تعریف شده را وارد نمایید.
افزونه Master passwsord

چگونه در مرورگر فایرفاکس گذرواژه تعریف کنیم؟

امنیت پسوردمنبع:نمناک

نقش ورزش در سلامت ستون مهرها و راست قامتی

علت غیبت امام زمان (عج) چیست؟

دلایل غیبت امام زمان (عج) چیست؟

×

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

انتخاب استان برای وضعیت آب‌و‌هوا