مرغ کنتاکی / طرز تهیه مرغ کنتاکی خوشمزه (kfc)

یکشنبه 12 تیر 1401 آشپزی
morge kentaki

مرغ  کنتاکی غذای خوشمزه پر طرفدار است و به روشهای مختلف تهیه می شود مرغ سوخاری کی‌ اف‌ سی فست فود خوشمزه آمریکایی است که بین مردم بسیار محبوب است . البته به طور کلی مرغ سوخاری kfc با مرغ سوخاری کنتاکی متفاوت است. در بخش آشپزی مجله دایان با طرز تهیه مرغ کنتاکیkfc  با ما همراه باشید و همچنین طرز تهیه غذاهای خوشمزه با گوشت مرغ چرخ شده  و همبرگر مرغ  خوشمزه را مشاهده کنید.

مواد لازم برای تهیه مرغ کنتاکی  به روش kfc

  • ادویه‌ هاشامل: خردل خشک، پودر کرفس، فلفل سیاه، فلفل سفید، پونه کوهی، پودر سیر، پودر آویشن، پاپریکا، نمک، پودر ریحان خشک و پودر زنجبیل به میزان لازم
  •  مرغ: 6 تکه(ران یا سینه)
  •  شیر: 1 پیمانه
  •  تخم مرغ: 2 عدد
  •  آرد سفید: 2 پیمانه

طرز تهیه مرغ کنتاکی kfc

مرغ کنتاکی kfc

مرغ کنتاکی

  1.  برای تهیه مرغ کنتاکی به روش kfc  ابتدا  پوست مرغ را کاملا جدا کنید و آنها را به دقت بشویید
  2. حال مرغ را به روش گفته شده آبپز کنید .
  3. 4 لیوان آب در قابلمه‌ مناسب بریزید و روی شعله قرار دهید تا بجوشد سپس تکه های مرغ را به آبجوش اضافه کنیدو صبر کنید تا آب دوباره به جوش آید کف روی مرغ را بگیرید و درو بریزید سپس یک پیاز را 4 قاچ کنید و به مرغ درحال جوشیدن اضافه کنید و بعد مقداری نمک و فلفل و چوب دارچین را اضافه کنید . اجازه دهید مرغ ها با حرارت متوسط به مدت 20 دقیقه بپزد.
  4. سپس مرغ های نیم پز شده را از آب خارج کنید و اجازه دهید کاملا سرد شوند
  5. در این مرحله باید مرغ نیم پز شده را مزه دار کنید . تکه های مرغ آبپز شده را در ظرف مناسب قرار دهید و یک حبه سیر ریز خرد شده   شده و یک پیاز  درشت رنده شده روی تکه‌های مرغ بریزید. سپس  آب لیموترش تازه و زعفران دم کرده را نیز به مواد اضافه کرده و  موادرا با هم مخلوط کنید .
  6.  درب ظرف را ببندید  و اجازه دهید گوشت مرغ  به مدت یک ساعت در یخچال استراحت کنند و طعم مواد را به خود بگیرد .
  7.  تا مرغ مزه دار می شود در یک ظرف مخلوط آرد سفید و ادویه‌ها و کمی نمک  بریزید  و در ظرف دیگری تخم مرغ‌ها را بریزید و ا پیمانه شیر را به تخم مرغ ها اضافه کنید و خوب هم بزنید تا با هم مخلوط شوند.
  8.  در این مرحله  در ظرف تفلونی به میزان لازم روغن بریزید و روی شعله ملایم  قرار دهید تا داغ شود ( میزان روغن به اندازه ای باشد که تکه های مرغ در آن شناور  شوند)
  9.  تا روغن داغ می شود . ابتدا مرغ را در آرد سفید و ادویه‌ها  بغلتانید و سپس به مخلوط تخم مرغ و شیر آغشته کنید. در آخر مجددا در ترکیب آرد سفید و ادویه ها  بغلتانیدو  مرغ ها را در ظرفی بچینیدتا 15 دقیقه استراحت کند و مزه دار شوند.
  10. حال  تکه های مرغ  مزه دار شده را به آرامی در روغن کاملا داغ قرار دهید و با حرارت متوسط اجازه دهید به مدت 10 دقیقه  دو طرف آنها سرخ شوند.  مرغ سرخ شده را روی دستمال جاذب روغن قرار دهید تا روغن اضافه آنها گرفته شود.
  11. مرغ کنتاکی شما آماده هست با سیب زمینی سرخ شده و  سس دلخواه سرو کنید.
torshi badengan

ترشی بادمجان / طرز تهیه ترشی بادمجان خشک

Torshe metka

ترشی متکا/ طرز تهیه ترشی متکا شهمیرزادی

×

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

انتخاب استان برای وضعیت آب‌و‌هوا