مرغ تنوری مجلسی در فر

یکشنبه 24 بهمن 1400 آشپزی
مرغ تنوری مجلسی در فر

مرغ تنوری مجلسی در فر

مصرف گوشت مرغ در حفاظت از سیستم عصبی بدن موثر است. سطح بالایی از ویتامین B۳ معروف به نیاسین نیز در گوشت مرغ موجود است که از بیماری‌های ناشی از بالا رفتن سن جلوگیری می‌کند.

 

چگونه مرغ تنوری خوشمزه بپزیم ؟ 

برای درست کردن مرغ نمکی و مرغ  تنوری و کباب مرغ باید ابتدا به خوبی  گوشت مرغ را با موارد  مورد علاقه مزه دار کرد  . و به مدت 5 تا 6 ساعت در یخچال استراحت داد .

برای درست کردن مرغ تنوری در فر ابتدا مرغ را بشویید و داخل شکم آن را خالی کنید .قسمت های اضافی مرغ را قیچی کنید .داخل شکم  مرغ را نمک بزنید و سس آبلیمو و زعفران مواد لازم دیگر  را به تمام قسمت های مرغ بزنید و در یخچال بگذارید تا مزه دار شود(  به مدت 5 تا 6 ساعت) .داخل شکم مرغ را با گوجه و فلفل دلمه ای  و پیاز پر کنید و سپس به روش گفته شده مرغ را آماده کرده و در فر  قرار دهید .

مرغ تنوری مجلسی در فر

مرغ تنوری مجلسی در فر

 طرز تهیه مرغ تنوری مجلسی در فر

■ ابتدا مرغ کامل و متوسط را انتخاب کنید .

■ کاملا شسته بگذارید آب اضافش کاملا گرفته شه. بعد مقداری نمک، فلفل قرمز و سیاه رو مخلوط کرده و به تمام سطح مرغ می مالیم.با کمک انگشتان خیلی ملایم بین پوست و گوشت مرغ رو هم مزه دار و آغشته به نمک می کنیم. داخل شکم مرغ رو هم نمک و فلفل می زنیم.و اگر دوست داشتید با گوجه  پیاز و سیر و فلفل دلمه خرد شده پر کنید

■ در پایان مقداری زعفران غلیظ دم کرده را هم به بدن مرغ می مالیم و مدت نصف روز داخل یخچال استراحت می دهیم.

■ فر را با حرارت ۲۰۰ درجه سانتیگراد گرم می کنیم. فویل را باز کرده  با کمی روغن چرب می کنیم. بعد روی فویل کنارهم پیاز ورقه شده و فلفل دلمه ورقه قرار می دیم. مرغ را روی پیاز و فلفل ها قرار می دهیم.  و اطراف مرغ را هم با پیاز و فلفل دلمه ای کامل کنار هم می پوشانیم. فویل را روی مرغ جمع می کنیم و داخل سینی به مدت ۲ساعت می پزیم. البته قبل از رفتن داخل فر با چنگال چندسوراخ روی فویل بزنید که آب مرغ تبخیر شه. بعد از ۲ساعت فویل را باز کرده و اگر باز مرغ آب داشت بدون روکش میزاریم تا کاملا آب مرغ کشیده شه.

مرغ تنوری مجلسی در فر

مرغ تنوری مجلسی در فر

نحوه پخت حلوای زعفرانی

نحوه پخت حلوای زعفرانی

دستور پخت شله زرد سنتی بصورت مرحله به مرحله

دستور پخت شله زرد سنتی

×

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

انتخاب استان برای وضعیت آب‌و‌هوا