مربای پرتقال / طرز تهیه مربای پرتقال خوشمزه با عطر بی نظیر

دوشنبه 11 اسفند 1399 آشپزی
morabay portghal

فهرست مطالب:

1-مواد لازم  برای تهیه مربای پرتقال

2-طرز  تهیه مربای پرتقال

مربای پرتقال

مربای پرتقال، بسیار خوشمزه و خوش عطر است و در این دستور پخت مربای پرتقال  از پرتقال کامل با پوست استفاده می شود . این مربا با ترکیب گوشت و پوست شیرین شده پرتقال بدست می آید که عطر بی نظیری دارد.  در بخش آشپزی دایان طرز تهیه مربای توت فرنگی و مربای الوئه ورا  و مربای بالنگ را ببینید.

مربای پرتقال

مواد لازم  برای تهیه مربای پرتقال

  1. پرتقال :۱ کیلوگرم
  2. شکر :۱٫۵ کیلوگرم
  3. آب :۳ لیوان
  4. آب لیمو  :۳ قاشق غذاخوری

طرز  تهیه مربای پرتقال

  • برای تهیه مربای پرتقال ابتدا پرتقال ها پوست گرفته  سپس پرده نازک سفید روی مغز پرتقال را هم گرفته تا فقط گوشت پرتقال باقی بماند.
  • سپس گوشت پرتقال را درون یک کاسه می ریزیم.
  • سپس نصف مقدار شکر را روی گوشت پرتقال ریخته و روی حرارت ملایم گذاشته تا بجوشد و کمی غلیظ شود از روی گاز برداشته و کنار می گذاریم .سپس با غذا ساز  مربا را پوره می کنیم و داخل یخچال می گذاریم.
  • پوست پرتقال ها را که جدا کردیم، ۲۴ ساعت در آب سرد قرار می دهیم و 2 تا 3 بار آب آن را عوض می کنیم بعد از ۲۴ ساعت، آن را دو سه بار، می جوشانیم.
  • در این مرحله آب آن را عوض می کنیم و مجددا می جوشانیم تا تلخیش گرفته شود.  فقط کافی است دو تا سه دقیقه بجوشد و آب آن را عوض کنیم. وقتی تلخی پوست پرتقال  گرفته شد و پوست ها کمی نرم شد، آن را چرخ می کنیم.
  • سپس روی  پوست پرتقال چرخ شده  آب و شکر می ریزیم و روی شعله  می گزاریم تا بجوشد و کمی قوام بیاید. سپس با مربای گوشت پرتقال که قبلا درست کردیم  و در یخچال گذاشتیم، مخلوط می کنیم و مجدد روی حرارت قرار می دهیم تا مربا قوام آید.
  • در آخر آب لیمو ترش تازه را به آن اضافه می کنیم. پس از اینکه دو جوش زد، از روی حرارت بر می داریم و اجازه می دهیم تا کاملا سرد شود. سپس  مربا را داخل شیشه استریل شده می ریزیم و در یخچال قرار می دهیم
ceak khorma

کیک خرما / طرز تهیه کیک خرمای مقوی با سس کارامل

sope kalam brokly

سوپ کلم بروکلی / طرز تهیه سوپ کلم بروکلی خوشمزه با پنیر

×

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

انتخاب استان برای وضعیت آب‌و‌هوا