مدرنترین شهر های جهان

دوشنبه 16 اسفند 1400 جاذبه های گردشگری
مدرنترین شهر های جهان

 مدرنترین شهر های جهان

لندن، انگلستان | London

لندن پایتخت انگلستان و همچنین پرجمعیت‌ترین و بزرگ‌ترین شهر در بریتانیا و ناحیه شهری از نظر مساحت در اروپا نیز محسوب می‌شود.کندن در  کنار رود تیمز قرار دارد، با قدمتی دو هزار ساله از دوران روم باستان می باشد .توسعه شهر بزرگ لندن از قرن ۱۹ شروع شد و امروزه این شهر مهم‌ترین و مدرنترین شهر انگلستان به شمار می‌آید.

پیشرفت های چند ساله این شهر را تبدیل به یک پیشرو در نوآوری و خلاقیت نموده است .گرچه بخش بزرگی از بافت شهر را معماری‌ها و بناهای تاریخی تشکیل می دهند، ولی آسمان خراش های پر زرق و برقی که اخیرا ساخته شده اند به خوبی با بافت قدیمی پیوند خورده اند. شهر لندن توسط شبکه گسترده ای از قطارها برای حمل نقل به هم متصل شده اند.ساکنین شهر لندن بالاترین رتبه را در انگلستان به خود اختصاص دادند.

 

سنگاپور | Singapore

شهر سنگاپور در حال حاضر یکی از مدرنتزین شهر های آسیا به حساب می آید .زمانی این شهر قشنگ مستعمره ی ژاپن،مالزی ، بریتانیا، و بود . ولی در سال ۱۹۶۵  استقلال یافت و امروزه به عنوان یکی از مدرن ترین شهرهای آسیایی به شمار می رود.

«لی کوان یو»  اولین نخست وزیر سنگاپور سی سال سنگاپور را اداره کرد و مسئول تغییر و تحول آن به سوی یکی از ثروتمندترین شهرهای جهان می باشد. این شهر زیبا مدرن و پر زرق و برق، پر است از آسمان خراش های شیشه ای با معماری مدرن  می باشد .

مدرنترین شهر های جهان

 مدرنترین شهر های جهان

مدرنترین شهر های جهان

توکیو، ژاپن | Tokyo

خیابان های پر زرق و برق ،آسمان خراش های بلند، خیابان های شلوغ و پر ازدحام ،معماری معاصر و که مملو از تازه ترین تکنولوژی ها هستند، توکیو را به یکی از مدرن ترین شهرهای جهان تبدیل کرده است. ژاپن به دلیل داشتن پیشرفته تذین تکنولوژی ها در صنایع گوشی های هوشمند، روباتیک و خودروسازی، یکی ازمدرنترین شهرها در کل دنیا می باشد.

 سرمایه گذاری های مختلفی رو ی جوانان نابغه و ایجاد استارتاپ ها جدید و به روز  دنیا . مثلا یکی از این استارتاپ‌ها در توکیو حلقه ای را اختراع کرده که با اتصال به گوشی هوشمند بصورت بلوتوث، کار پرداخت های الکترونیکی را تنها با یک حرکت دست ممکن می سازد.

 

هلسینکی، فنلاند | Helsinki

پایتخت و بزرگ‌ترین شهر در کشور فنلاند است .این شهر یکی از بالاترین استانداردهای زندگی شهری در دنیا را دارد.  هلسینکی جهش بزرگی به طرف  تبدیل شدن به مدرن ترین شهرها در دنیا برداشته و در این کار از، ترقی اجتماعی و معماری مدرن پیشرفت‌های تکنولوژی اسکاندیناوی بهره برده است.

دارای شبکه ای گسترده از Wi-Fi رایگان است که سرتاسر شهر را پوشش می دهند. با اینکه منظره یک کلیسای نئوکلاسیک معروف در کل شهر دیده می شود، اما سح شهر پر شده از ساختمان های آسمان خراس مدرن و زیبا.

 

بنگلور، هند | Bengaluru

بنگلور، در صنعت فناری ارتباطات پیشرفت عظیمی داشته است. کیفیت بالای و نیروی کار ارزان،باعث ایجاد میلیون ها شغل برای مهندسان هندی گشته است. کمپانی های غربی مانند Dell و LinkedIn پروژه های خود را به بنگلور می سپارند .

پارک فناوری بنگلور، «باگمین»، مجموعه ای از دفاتر اداری، کارخانجات، و موسسات تحقیقاتی، است . شرکت های بومی توسعه چشم گیری کرده ، در حال حاضر، بنگلور مسوول نیمی از صنعت پیشرفته بیوتک در هند به شمار می رود.

سانفرانسیسکو از مدرنترین شهر های جهان

 مدرنترین شهر های جهان

مدرنترین شهر های جهان

سانفرانسیسکو، آمریکا | San Francisco

مرکز نوآوری های تکنولوژی سانفرانسیسکو می باشد و یکی از پیشرفته‌ترین شهرها از لحاظ اجتماعی در آمریکا می باشد. سانفرانسیسکو خانه هزاران نفر از کسانی که در حوزه IT فعالیت دارند، شده .دره سیلیکون در جنوب این شهر قرار گرفته است که در حوزه تکنولوژی معروف است.

صدها مورد از شرکتهای فناوری مانند گوگل ،اپل، فیسبوک، و تعداد زیادی استارتاپ در این منطقه خلاق و نوآور می باشد همچنین  موسسات تکنولوژی دیگری مانند موسسه تحقیقاتی Ames ناسا در اینجا قرار دارند.

 مدرنترین شهر های جهان

مدرنترین شهر های جهان

هنگ کنگ | Hong Kong

 یکی از پرجمعیت ترین شهرهای جهان هنگ کنگ می باشد، منطقه ای خودمختار در چین،که بسیار  پیشرفت کرده و امروزه شهر پر شده از  آسمان خراش های معروف آن فرا گرفته اند. معماری مدرن آن به نسبت سالمی با فضاهای سبز و پارک ها به تعادل رسیده است. بیرون شهر می توانید به سواحل زیبا و مسیرهای کوهنوردی دسترسی داشته باشید.

هنگ کنگ در دهه ۷۰ میلادی به یکی از قدرت های جهانی تبدیل شد و امروزه به عنوان یکی از پیشروترین مناطق از نظر اقتصادی به شمار می آید. سیستم حمل و نقل عمومی آن در رده بسیار بالایی قرار دارد، به طوری که تقریبا تمامی جمعیت آن را توسط قطارها، اتوبوس ها، ترامواها و قایق های مسافربری پوشش می دهند.

 مدرنترین شهر های جهان

مدرنترین شهر های جهان

تالین، استونی | Tallinn

استونی با اینکه از غافله انقلاب تکنولوزی جا مانده اما خیلی سریع زمان از دست رفته را جبران نمود. در واقع، این کشور با بی پروایی به تکنولوژی های نوآورانه روی آورده است. اگرچه پایتخت استونی، تالین، از لحاظ ظاهری مانند دره سیلیکون در کالیفرنیا نمی‌باشد، اما استارت استارتاپ ها در این شهر زده شد و استارتاپ هایی دارد که می تواند با آن رقابت کند.

چرا که در واقع در اینجا بود که اسکایپ، یکی از غول های صنعت چت های ویدیویی، شکل گرفت. از همان اوایل سال ۲۰۰۲، دولت استونی شبکه‌‌ای رایگان از Wi-Fi را ایجاد نمود که اکثر مناطق مسکونی را پوشش می داد. همچنین، سیستم های انتخاب الکترونیکی در سال ۲۰۰۷ بسیار رایج شدند. با اینکه ۳G و ۴G به آرامی در مناطقی مانند آمریکا و بریتانیا گسترش می یافتند، شبکه های مخابراتی فوق سریع در سال ۲۰۱۲ در استونی وجود داشتند.

شانگهای، چین | Shanghai

 آسمان اینجا پر از آسمان خراش های مدرن شیشه ای می باشد که شب هنگام، نورهای روشن منظره ای زیبا و فوق العاده ایجاد می کنند.شانگهای یکی از بزرگترین ، پرجمعیت‌ترین و مدرن ترین شهرهای چین و یکی از بزرگترین کلان شهرها و مدرن ترین شهرها در جهان می باشد.

  چند دهه اخیر، یک مرکز اقتصادی عظیم در شانگهای تاسیس شده تا با همتایان خود در جهان رقابت کند. اکنون این شهر یکی از پیشروان در اقتصاد جهان به شمار می رود. در شانگهای مرکزی به نام  «پودانگ» به منظور سرمایه گذاران خارجی تاسیس شده بود و در جذب سرمایه و ایجاد پیشرفت اقتصادی در شانگهای موفق بوده است.

 

 مدرنترین شهر های جهان

مدرنترین شهر های جهان

سئول، کره جنوبی | Seoul

شهر زیبای کنونی سئول روزگارانی  به علت «جنگ کره» بسیار فقیر شده بود،ولی امروزه به یکی از آبادترین و پیشرفته ترین شهرهای جهان از لحاظ تکنولوژی تبدیل شده است. پس از جنگ کره،  ساخت و سازهای سریع شد که به جنبه های زیبایی شناختی توجهی نداشتند.

اما مسوولان شهری در تلاشند تا با استفاده از ثروت و قدرت موجود در شهر، آنچه را که در سال ۲۰۱۰ به عنوان «طراحی پایتخت جهانی» مطرح شده بود، ‌محقق سازند. شهر زیبای سئول دارای موزه‌ای بزرگ پررونق مناظر هنری، و معماری زیبایی می باشد. برای رفع خستگی یک روز کاری برای کارگران مراکز زیبا و زیادی از جمله : مراکز خرید، باشگاه های بیلیارد و رستوران شبانه روزی در این  شهر وجود دارند.

 

هتل 5 ستاره گلدن کروز ویتنام

هتل 5 ستاره گلدن کروز ویتنام

نمایی از یخ زدن آبشار نیاگارا

نمایی از یخ زدن آبشار نیاگارا

آخرین دیدگاه‌ها

×

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

انتخاب استان برای وضعیت آب‌و‌هوا