محکومیت عاملان کورکردن چشم مرد جوان – حوادث

سه‌شنبه 23 خرداد 1396 دسته‌بندی نشده

روزنامه ایران: دو پسر جوان که درجریان نزاع، یکی از چشم‌های دوست خود را باچاقو کورکرده بودند صبح دیروز با رأی قضات شعبه دهم دادگاه کیفری استان تهران به پرداخت دیه و زندان محکوم شدند.

 

ماجرا از 20 اسفند سال 91 و به‌دنبال درگیری خونین در مقابل یک قهوه خانه در خیابان شریعتی تهران آغاز شد. براساس گزارش کلانتری سه جوان با هم درگیر شده بودند که یکی از آنها در جریان نزاع با ضربه چاقو کور شده و مأموران در جریان تحقیقات، دوجوان دیگر به نام‌های رسول و شاهین را دستگیر کردند.

 

رسول که زودتر از شاهین دستگیر شده بود و متهم ردیف اول پرونده بود تقصیر را گردن متهم ردیف دوم انداخت. اما شاهین هم مدعی شد چاقویی به همراه نداشت و رسول پسرجوان را کور کرده است.سپس متهمان در شعبه دهم دادگاه کیفری که به ریاست قاضی قربانزاده تحت محاکمه قرار گرفتند. زمانی که شاکی در جایگاه مخصوص قرار گرفت گفت:کسی که با چاقو چشمم را نابینا کرده باید با کورشدن چشمش قصاص شود.

 

شاهین متهم ردیف اول هم زمانی که در جایگاه قرار گرفت گفت: تمام تقصیرات گردن رسول است. او بود که در جریان درگیری به یکباره چاقو کشید و با آن چشم شاکی را کورکرد.

 

جالب اینکه درگیری بین من و شاکی بود اما او کاسه داغ‌تر از‌ آش شد و ما را درگیر یک فاجعه کرد.در ادامه جلسه شهود نیز هرکدام به ترتیب در جایگاه قرار گرفتند و علیه رسول به‌عنوان متهم اصلی شهادت دادند.درپایان محاکمه، قضات صبح دیروز پس از مشورت با یکدیگر، متهمان را به پرداخت نصف دیه یک مرد و چهار سال حبس محکوم کردند.

منبع : برترینها

قاتل: پسر همسایه را به خاطر بدگویی کشتم! - حوادث

حکم طلاق برای زنی که از شوهرش کتک می‌خورد - حوادث

×

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

انتخاب استان برای وضعیت آب‌و‌هوا