بازگشت مجدد کارت سوخت به پمپ بنزین ها ظاهرا در دستور کار شرکت توزیع فراورده های نفتی قرار گرفته است و حالا به مالکان خودروهایی که به هر دلیلی کارت سوخت خود را گم کرده اند توصیه می شود تا با مراجعه به پلیس +10 و پر کردن فرم های مربوطه، بار دیگر مراحل صدور کارت سوخت را طی کنند.براساس برخی گمانه زنی ها با توجه به احتمال افزایش قیمت بنزین در سال 97، ممکن است در صورت عرضه بنزین دو نرخی استفاده از کارت سوخت راهکار اجرایی مسئولان کشور برای توزیع عادلانه بنزین در کشور باشد، از این رو به نظر می رسد که حفظ قیمت پایه بنزین (لیتری 1000 تومان) و در نظر گرفتن نرخ دوم برای مالکان پر مصرف، استراتژی تازه برای قیمت گذاری بنزین در سال آینده باشد./خودرو بانک
قیمت جدید محصولات چری؛ از آریزو 70 میلیونی تا تیگو 7 141 میلیونی
همین اساس گروه مدیران خودرو به عنوان تولید کننده محصولات چری در کشور به تازگی قیمت های خود را به شکل جزئی افزایش داده است که شرح قیمت های جدید به شکل زیر اعلام می شود. چری آریزو۵ دنده ای: ۶۹ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان چری آریزو۵ توربو اتوماتیک اکسلت: ۸۵ میلیون و ۹۱۰ هزار تومان چری تیگو۵ لاکچری اسپرت: ۱۰۲ میلیون و ۳۸۰ هزار تومان چری تیگو۵ اکسلنت: ۱۰۷ میلیون و ۶۸۰ هزار تومان چری تیگو۷ اکسلنت: ۱۴۱ میلیون و ۴۸۰ هزار تومان/خودرو بانک
جنگنده اتریشی؛ معرفی نسل جدید KTM X Bow GT4
شرکت اتریشی KTM آخرین نسخه از خودروی اسپرت X-Bow GT4 را معرفی کرد که با هزینههای کمتری توسعه پیدا کرده تا شرکت کنندگان در مسابقات آماتور دسترسی بهتر و راحتتری به این محصول داشته باشند. اگرچه این خودرو با ارتقاء بسیار زیاد، بیش از پیش به یک خودرو اسپرت کامل شبیه شده است. بخش مولد قدرت این خودرو متشکل از یک پیشرانه 2 لیتری چهار سیلندر توربوشارژر است، اما مهمترین ویژگی آن شامل قدرت 335 اسب بخاری در کنار گشتاور 700 نیوتن متری خواهد بود که میتواند یک عملکرد بسیار خوبی را برای این اتومبیل به ارمغان آورد. ویژگی دیگر این پیشرانه شامل افزایش دوره سرویس و نگهداری اتومبیل میشود که از 5000 هزار کیلومتر به 10 هزار کیلومتر برای هر دوره افزایش پیدا کرده است/خودرو بانک
بازگشت پژو به بازار هند؛ چالشی سخت برای شیر پیرفرانسوی
دنیای اقتصاد: اولین محصولات پژو برای بازار هند شامل یک هاچ بک، سدانی کامپکت و یک شاسیبلند کامپکت خواهد بود. گروه خودروسازی پژو سیتروئن تصمیم دارد فروش خود را در این کشور در سال ۲۰۲۰ آغاز کند.به نقل از یک منبع آگاه، سه محصول ازسوی پژو سیتروئن در نظر گرفته شدهاند که شامل یک هاچ بک، سدانی کامپکت و یک شاسی بلند کامپکت میشود. گمان میرود این سه محصول که براساس پلتفرمی مشترک ساخته میشوند در بازار هند رونمایی و بهتدریج به بسیاری از کشورهای آسیایی و آفریقایی صادر شوند. همچنین به احتمال زیاد، این خودروها تحت برند پژو در هند به فروش خواهند رسید.در ماه دسامبر ۲۰۱۷ گزارش شده بود که پژو سال ۲۰۲۰ رقیبی برای سوزوکی سوئیفت را در هند معرفی میکند. این خودرو کوچک میتواند نسل بعدی ۲۰۸ باشد که قرار است در سال ۲۰۱۸ رونمایی شود/خودرو بانک
قیمت وارداتیها باید کاهش یابد
یک کارشناس صنعت خودرو گفت: قیمت فعلی بسیاری از خودروهای وارداتی واقعی نیست و باید کاهش یابد.ابوالفضل خلخالی گفت: درست است که در دستورالعمل جدید واردات خودرو، تعرفه واردات این محصولات افزایش یافته است، اما سوال این است که چرا واردکنندگان قیمت خودروهایی را که در گذشته وارد کردهاند، افزایش دادهاند؛ درحالیکه این خودروها با تعرفههای پیشین وارد شده و دلیلی برای افزایش قیمت آنها وجود ندارد.عضو هیات علمی دانشگاه علم و صنعت ادامه داد: نمیتوان حق مصرفکنندگان را نادیده گرفت و به آن بیتفاوت بود. قیمت فعلی بسیاری از خودروهای وارداتی غیرمنصفانه است و باید کاهش یابد. وی خاطرنشان کرد: در این شرایط سازمان حمایت مصرفکنندگان و تولیدکنندگان به عنوان بازوی اجرایی وزارت صنعت، معدن و تجارت و مسوول تنظیم بازار باید وارد عمل شده و واردکنندگان را ملزم به کاهش قیمتها به نرخهای پیشین کند.از ابتدای این هفته ثبتسفارش واردات خودرو مجددا از سر گرفته شد. وزارت صنعت، معدن و تجارت با هدف ساماندهی واردات خودرو از تیر امسال ثبتسفارش جدید را برای واردات این محصولات متوقف کرده بود.بهدنبال آن در چند هفته اخیر تحت تاثیر سودجویی برخی واردکنندگان و دپوی خودروها در انبارها و عدم عرضه به بازار، قیمت خودروهای وارداتی افزایش شدید و حبابگونهای در بازار داشته است. در این شرایط کارشناسان انتظار دارند با از سرگیری ثبتسفارش جدید برای واردات خودرو، حباب قیمتی این محصولات ترکیده و قیمتها در بازار خودرو روند نزولی به خود بگیرد.هنوز واردکنندگان خودرو به این مطالبه کارشناسان پاسخ مثبتی ندادهاند و قیمتها در بازار خودرو کاهشی نداشته است./خودرو بانک
هایما M5 و هایما M8 محصولات آینده ایران خودرو در بازه قیمتی 60 تا 85 میلیون تومان
یک کلینیک تخصصی در سالن ساپکو برپا شد که در آن دو محصول جدید گروه خودروسازی ایران خودرو تحت عنوان “هایما M5 فامیلی” و “هایما M8” مورد بررسی قرار گرفت. هردوی مدل جدید هایما به پیشرانه توربوشارژر مجهز شده اند و میتوانند به عنوان رقیبایی جدی برای چری آریزو 5 توربو و همچنین خودروی جدید بسترن b30 مطرح شوند. خودروهایی که در همین کلینیک حضور یافته و با محصولات جدید هایما مقایسه شدند، حال در ادامه سعی داریم مروری کلی بر روی مشخصات این دو اتومبیل و یک مقایسه کوتاه با رقبای آن در بازار داشته باشیم.کوچکترین عضو خانواده هایما در بازار کشور که هنوز مشخص نیست به چه قیمت و در چه زمانی توسط گروه خودروسازی ایران خودرو به مشتریان عرضه میشود، خودروی هایما فامیلی یا به اصطلاح “هایما M5 توربو” خواهد بود که برای طراحی و ساخت آن از طول 4689 میلی متر، عرض 1806 میلی متر، ارتفاع 1477 میلی متر و همچنین از فاصله 2685 میلی متر برای نصب محورهای جلو و عقب آن استفاده شده است که نسخه اتوماتیک خودرو وزن 1350 کیلوگرمی داشته و در نسخه دستی اتومبیل شاهد وزن خشک 1325 کیلوگرمی هستیم که از سوی گروه صنعتی ایران خودرو، نسخه اتوماتیک آن برای عرضه به مشتریان آماده شده است که به یک پیشرانه چهار سیلندر 1.5 لیتری توربوشارژر متصل شده و با ارسال نیروی 150 اسب بخاری و گشتاور 210 نیوتن متری آن به سمت چرخهای محرک جلو میتواند یک شتاب صفر تا صد نزدیک به 10 ثانیه و همچنین سقف سرعت 200 کیلومتر بر ساعت را به همراه داشته باشد./خودرو بانک
ارسال دیدگاه