مجاز شدن ورود نامحدود ارز به کشور

یکشنبه 25 خرداد 1399 گوناگون
آزاد شدن ورود اسکناس

ورود نامحدود ارز به کشور مجاز شد

 شورای عالی هماهنگی اقتصادی، ورود نامحدود ارز به کشور را مجاز اعلام کرد و واردات طلا را از پرداخت عوارض قانونی و مالیات بر ارزش افزوده، معاف کرد.تا پیش از این محدودیت هایی برای وارد کردن ارز به ایران وجود داشت و هر مسافر اجازه داشت تا مقدار مشخصی اسکناس ارز همراه  خود به ایران وارد کند. با این حال، طبق آخرین خبری که گمرک ایران منتشر کرده است این محدودیت برداشته شده است و در حال حاضر  هر مسافر می تواند به هر میزان ارز وارد ایران کند.

براساس مصوبه اعلام شده ، ورود ارز به صورت اسکناس به داخل کشور بدون محدودیت مطابق با ضوابط و مقررات بانک مرکزی و مقررات مبارزه با پولشویی توسط اشخاص حقیقی و حقوقی مجاز می باشد .همچنین واردکردن  فلزات گرانبها مانند طلا، نقره و پلاتین  به صورت خام نیز طبق ضوابط بانک مرکزی از همه حقوق، عوارض قانونی و مالیات بر ارزش افزوده معاف است.

با تصویب شورای عالی هماهنگی اقتصادی، مدت اعتبار این تصمیم تا پایان سال جاری خواهد بود . مصوبه پنجاهمین شورای عالی هماهنگی اقتصادی توسط رییس جمهوری به وزیر امور اقتصادی و دارایی، سرپرست وزارت صنعت، معدن و تجارت و رییس بانک مرکزی ابلاغ شده است.

  شرایط واردات ارز براساس این مصوبه به شرح زیر است:

 واردات ارز به صورت اسکناس بوده و توسط هر مسافر اعم از اشخاص حقیقی و حقوقی بدون محدودیت می باشد . هر مسافری که از خارج به ایران سفر می کند برای واردات ارز تا سقف ۱۰ هزار یورو و معادل آن نیاز به اظهار به گمرک ندارد، اما واردات بیش از این مبلغ را باید اظهار کنند (تشریفات اظهار، اخد کد و مراجعه به بانک ملی بر اساس مفاد دستور العمل خواهد بود).

فرارو | ورود نامحدود ارز به کشور مجاز شد

و جالب توجه است که هیچ یک از دستگاه‌ های امنیتی، انتظامی و گمرک حق ممانعت از آن را ندارند. بر اساس این مصوبه، هر گونه ممانعت، تخلف اداری محسوب می ‌شود و فرد متخلف، در صورت محکومیت در بار اول به انفصال موقت به مدت شش ماه و در صورت تکرار به مجازات ‌های بالاتر محکوم می ‌شود.

بر اساس خبر منتشر شده ورود و خروج ارز یا اسناد بانکی و اوراق بهادار بی ‌نام از طریق مرسولات پستی و حمل بار بیش از ۵۰۰۰ یورو یا معادل آن به سایر ارز‌ها ممنوع است. ضمن اینکه طبق این بخشنامه در صورت عدم رعایت ضوابط، مشمول مجازات مقرر در قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز مصوب ۱۳۹۲ خواهد بود.

دلار از مرز۱۸۵۰۰ تومان رد شد

محمدعلی کشاورز

محمدعلی کشاورز بازیگر پیشکسوت سینمای ایران در گذشت

×

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

انتخاب استان برای وضعیت آب‌و‌هوا