مایکروسافت پتنت قفل مغناطیسی ویژه‌ای برای سرفیس فون ثبت کرد – فناوری

یکشنبه 6 اسفند 1396 فناوری

مایکروسافت اختراع قفل مغناطیسی ویژه‌ای برای محصولات سرفیس فون ثبت کرده است.

مقاله‌های مرتبط:

با توجه به پتنت تعدادی طی تابستان ۲۰۱۶، ظاهرا مایکروسافت در‌حال کار روی موضوعات خلاقانه‌ای برای توسعه‌ی گوشی‌ها، لپتاپ‌ها و تبلت‌های سرفیس است که با اسم رمز آندرومدا کد گذاری شده‌اند. اما جدیدترین پتنت منتشرشده، قالب قفل مغناطیسی یک دستگاه الکترونیکی است که یک مکانیزم منحصربه‌فرد با تعدادی ویژگی‌ مفید را توصیف می‌کند.

قفل مغناطیسی

در آینده بسیاری از ما در لپتاپ‌ها با قفل مغناطیسی آشنا خواهیم شد. با این وجود، هنگامی که این وسیله در یک دستگاه جیبی استفاده ‌شود یک مسئله وجود دارد؛ میدان مغناطیسی قوی این قفل که ممکن است کارت‌های بانکی و شناسایی را که دارای تراشه الکترونیکی یا مغناطیسی هستند، بازنویسی و دچار مشکل کند.

قفل مغناطیسی

اختراع مایکروسافت یک آهنربای قوی روی یک لولا با توانایی چرخش ارتجاعی است که می‌تواند زمانی که دو طرف دستگاه می‌چرخند و به یکدیگر نزدیک می‌شوند، آن‌ها را در کنار هم قرار دهد و سپس با ایجاد میدان مغناطیسی قوی، قفل محکمی را در موقعیت بسته ارائه دهد و هنگامی که دستگاه باز است، کمترین میدان مغناطیسی ممکن را ایجاد کند.

قفل مغناطیسی

آهنربای چرخشی دارای مزیتی برای چرخش در هر دو جهت است؛ به این معنی که می‌تواند دستگاه را در هر دو موقعیت صفر  و ۳۶۰ درجه (هر دو حالت صفحه نمایش به طرف خارج) بسته نگه دارد. مایکروسافت همچنین قصد دارد  یک نوع قفل مغناطیسی دیگر را در بخش لولایی دستگاه جای دهد که دستگاه را به‌صورت امن در موقعیت ۱۸۰ درجه باز قرار می‌دهد. البته ثبت اختراع تضمین نمی‌کند که این فناوری در آینده استفاده شود یا این دستگاه به فاز تولید برسد.


منبع : زومیت

آلکاتل از دو تبلت اندروید ارزان‌قیمت 1T و مودم‌های 4G رونمایی کرد - فناوری

جیلی، سهامدار بزرگ مرسدس بنز شد - فناوری

×

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

انتخاب استان برای وضعیت آب‌و‌هوا