ماسک آبرسان صورت برای پوست خشک

شنبه 14 اسفند 1400 آرایش پوست ومو
ماسک آبرسان صورت

ماسک آبرسان صورت

هرچقدر پوست شما خشک باشد روند پیر شدن آن را سریع تر میکند! برای رفع خشکی پوست نیاز است از آبرسان های مناسب پوستتان استفاده کنید.در اینجا چن نم.نه ماسک آبرسان خانگی بسیار پر خاصیت را به شما آموزش میدهیم

 

۱-ماسک آبرسان پوست با فلفل سیاه و ماست :

شاید فکر کنید که فلفل موجب سوزش پوست شود اما این تنها یک باور است و همین . فلفل سیاه سرشار از ویتامن ها همچون A،K، املاح معدنی و آنتی اکسیدان های مفید است و برای درمان خشکی پوست می تواند یکی از ترکیبات اصلی ماسک آبرسان صورت باشد.

  • برای تهیه اولین ماسک یک قاشق فلفل قرمز آسیاب نشده را رنده کنید و با دو قاشق غذاخوری ماست مخلوط کنید. این مخلوط را به مدت 2 تا3 دقیقه روی پوست خود قرار دهید. وقتی مخلوط روی پوست است به آرامی پوست خود را ماساژ دهید و سپس صورت خود را با آب سرد فراوان بشویید. بعد از آن با کرم مرطوب کننده پوست خود را چرب کنید.
  •  برای تهیه ماسک دوم با فلفل  یک قاشق فلفل سیاه ، یک عدد سفیده تخم مرغ ، یک قاشق عسل را خوب با هم ترکیب کنید و بعد از شستن و خشک کردن پوست به مدت 15 تا 20 بر روی پوستتان قرار دهید. پس از مدتی کوتاه تاثیر آن را بر روی پوستتان مشاهده خواهید کرد.

 

ماسک آبرسان صورت 

ماسک آبرسان صورت

۲-ماسک آبرسان صورت با  آواکادو

آواکادو یکی از میوه های استوایی فوق العاده مفید برای پوست است که توانایی آبرسانی بالایی دارد.

برای تهیه یک ماسک گیاهی و میوه ای فوق العاده برای پوست صورت یک قاشق آووکادو له شده ، با یک قاشق ماست کم چرب و یک قاشق چای خوری چای سبز خشک آسیاب شده نیاز داریم. چای سبز را که به خوبی پودر شده داخل صافی ریخته و صافی را روی ظرف آب درخال جوش بزارید تا چای مرطوب و نرم بشه،بعد آووکادو له شده و ماست بهش اضافه کنید و خوب هم بزنید . ماسک آماده شده را 10 دقیقه روی پوست قرار دهید و سپس آبکشی کنید.

۳-ماسک آبرسان سس مایونز:

بله با سس مایونز هم می توانید یک ماسک صورت تهیه کنید. برای تهیه این ماسک کافی است نصف قاشق غذاخوری سس سفید یا مایونز را با یک قاشق غذاخوری ماست پرچرب خوب مخلوط کنید. سپس یک زرده تخم مرغ و یک قاشق چای خوری عسل را به آن اضافه کرده و این ترکیب را به خوبی هم بزنید تا یکدست شود. پس از آماده شدن این ماسک آن را به مدت 20دقیقه روی پوست تان ماسک کنید. دقت کنید، تمامی پوست صورت و حتی بخشی از پوست ناحیه گردن را نیز با کمک ماسک پوشش دهید. پس از اتمام مدت زمان ذکر شده این ماسک را با کمک آب نیمه ولرم بشویید.

۴-ماسک آبرسان پوست صورت بادام و عسل:

برای تهیه یک ماسک عالی آب رسان برای پوست ، کافی است 3 قاشق غذاخوری عسل را با دو قاشق غذاخوری روغن بادام در ظرفی مخلوط کرده و آن را روی حرارت ملایم قرار دهید.مخلوط را کمی پس از گرم شدن از روی حرارت بردارید. ماسک آماده را 20 تا 30 دقیقه روی پوست قرار دهید و سپس بشویید.

ماسک آبرسان صورت 

ماسک آبرسان صورت

۵-ماسک آبرسان صورت و ضد پیری پوست با خیار و گلیسیرین:

قبلا هم این ماسک پرکاربرد را به شما معرفی کرده ایم ، ماسک گلیسیرین و خیار که بیشتر برای رفع چین و چروک پوست صورت استفاده می شود می تواند آبرسانی پوست های خسک را تسریع بخشد. یک خیار متوسط را بدون پوست رنده کنید و آن را با یک قاشق غذاخوری روغن گلیسیرین ترکیب کرده و به مدت 20 دقیقه هر شب روی پوست خود قرار دهید تا خشکی پوستتان کاملا رفع شود.

۶-ماسک آبرسان پوست صورت با خیار و گلاب:

پوست خیار را به کمک رنده ریزریز کنید و آن را به مدت 30 دقیقه درون گلاب مرغوب خیس کنید. سپس پوست خیار خیس شده در گلاب را به مدت 20 دقیقه روی پوست صورتتان ماسک کنید. استفاده از این ماسک به صورت روزانه تاثیر زیادی در افزایش آبرسانی و برطرف شدن زبری پوستهای خشک دارد.

 

تزریق ژل

تزریق ژل

خواص روغن بنفشه

خواص روغن بنفشه

×

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

انتخاب استان برای وضعیت آب‌و‌هوا